33 اثر غیرمنقول واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد

به گزارش مجله رویگری، مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی گفت: 33 اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول از استان های آذربایجان شرقی و تهران در جلسه شورای ملی ثبت آثار روز دوشنبه 21 تیر 1400 واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد.

33 اثر غیرمنقول واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

میراث آریا: مصطفی پورعلی در حاشیه جلسه شورای ملی ثبت آثار که با حضور اعضای شورا در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت، گفت: 33 اثر غیر منقول فرهنگی و تاریخی شامل 13 اثر از استان تهران و 20 اثر از استان آذربایجان شرقی است که واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی افزود: از جمله آثار شاخص ثبت شده استان تهران می توان به سینما آسیا، ساختمان خانه موزه بتهوون، ساختمان صندوق کاوه، مدرسه نیکو، مسجد الغدیر میرداماد اشاره کرد. پرونده های ثبتی این آثار از طریق گروه های مردم نهاد همکار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه شده است.

او شرح داد: با توجه به هماهنگی های اجرا شده با سفارت ایتالیا در تهران و وزارت امور خارجه جهموری اسلامی ایران، اقامتگاه زمستانی سفارت ایتالیا در تهران واقع در خیابان نوفل لوشاتو واجد ثبت ملی اعلام شد.

پورعلی در خصوص آثار واجد ارزش ثبت استان آذربایجان شرقی گفت: خانه شهید نژادی، ساختمان تجارت، خانه نصیرزاده و سینما سعدی تبریز از جمله آثار واجد ثبت تشخیص داده شده این استان هستند. سینما سعدی تبریز در زمره نخستین سینماهای کشور محسوب می شود و به دلیل شان ملی و اهمیت تاریخی آن در دوره معاصر، واجد ثبت تشخیص داده شده است.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی بیان نمود: ابلاغ ثبت این آثار پس از روال قانونی رسیدگی به اعتراضات احتمالی مالکان آثاری که دارای مالکیت خصوصی هستند، از سوی مقام عالی وزارت در آینده نزدیک به مراجع ذیربط ابلاغ خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1619

به "33 اثر غیرمنقول واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 اثر غیرمنقول واجد ارزش ثبت تشخیص داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید