برطرف محرومیت از چهره گالیکش نیازمند اجرای طرح های گردشگری است

به گزارش مجله رویگری، حسین مایلی در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: این منطقه با توجه به ظرفیت های طبیعی موجود و ورود و خروج سالانه بیش از 20 میلیون زوار ایرانی به سمت خراسان رضوی، یکی از قطب های گردشگری منطقه گلستان است که چنانچه به آن توجه ویژه ای صورت گیرد، موجب کاهش محرومیت و بیکاری در این شهرستان می گردد.

برطرف محرومیت از چهره گالیکش نیازمند اجرای طرح های گردشگری است

وی اضافه نمود: در حال حاضر وضعیت این شهرستان نسبت به سال های قبل بسیار تغییر نموده، اما همچنان احتیاجمند اجرای زیر ساخت های اساسی از جمله آسفالت مناسب، امکانات رفاهی شهری و گردشگری، اسکان مسافر و توجه به جذب سرمایه گذاران است.

مایلی ادامه داد: این شهرستان به دلیل بالابودن مساحت زمین های زیر کشت، مقام اول کشاورزی را به خود اختصاص داده است و با استفاده از تغییر کاربری در زمین های شیب دار می توان باغداری را هم به مجموعه تولیدی محصولات آن اضافه نمود و از سوی دیگر کشاورزان را از کشت تک محصولی به سمت چند محصولی سوق داد.

فرماندار گالیکش با بیان اینکه بزرگترین خزانه ژنتیکی جانوری کشور در پارک ملی گلستان وجود دارد، گفت: همجوار بودن این شهرستان با پارک ملی گلستان موجب شده تا این پدیده طبیعی و جهانی پایلوت جذب گردشگران بسیاری به شهرستان گالیکش گردد که احتیاجمند نگاه ویژه مسئولان استانی است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر وجود یک سوم انواع گونه های گیاهی و نیمی از گونه های نادر جانوری در این منطقه موجب شده تا بهترین ظرفیت گردشگری و اشتغالزایی برای این منطقه بوجود بیاید که البته غفلت از آن موجب خسران زیادی برای طبیعت و منطقه خواهد بود.

مایلی با اشاره به اینکه رسیدن به ایده های توسعه ای در گالیکش احتیاجمند اجرای یکی طرح ملی است، اضافه نمود: در همین راستا طرح های مطالعاتی تدوین و از چند سرمایه گذار دعوت شده تا با رایزنی و مذاکره امکان حضور آنان برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم گردد.

وی اضافه نمود: هنگامی در اجرای طرح ها موفق خواهیم بود که سطح مشارکت مردم در ایجاد ساز و کارهای جدید توسعه ای در این شهرستان افزایش یابد و به اهداف پایدار برسیم.

فرماندار گالیکش اضافه نمود: کلنگ زنی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش که از سال 90 در دستور کار قرار داشت باپیگیر های متعدد اجرایی شد و زمین آن هم با مساحت سه هزار مترمربع از سوی یکی از خیران گالیکشی اهداء شده است که بر اساس پیش بینی های اولیه اجرای فاز اول آن حدود پنج میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که امید داریم با ورود خیران و حمایت مسئولان در فرایند زمانی سه ساله به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 15

به "برطرف محرومیت از چهره گالیکش نیازمند اجرای طرح های گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف محرومیت از چهره گالیکش نیازمند اجرای طرح های گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید