وضعیت ذخایر سد کرج و طالقان با بارش اخیر تغییری نکرد

به گزارش مجله رویگری، سعید نقدی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: به رغم بارش های خوب اخیر تغییرات محسوسی در وضعیت سد طالقان و کرج شاهد نیستیم.

وضعیت ذخایر سد کرج و طالقان با بارش اخیر تغییری نکرد

سد طالقان 62 درصد پُر است

وی مقیاس اندازه گیری سال آبی را از اول مهرماه تا انتها شهریور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 62 درصد مخزن سد طالقان پُر است که این میزان نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

مدیر دفتر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای استان البرز بابیان اینکه در حال حاضر 40 میلیون مترمکعب ورودی سد طالقان است، اضافه نمود: 60 میلیون مترمکعب آب خروجی این سد است که حتی از مخازن هم اضافه برداشت شده است.

افزایش 7 درصدی ذخایر آب سد کرج نسبت به پارسال

نقدی در بخش دیگری به وضعیت سد کرج اشاره نمود و گفت: این سد نیز در حاضر 64 درصد پُر است که نسبت به سال قبل 7 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 51 میلیون مکعب آب ورودی به سد کرج است، همچنین 76 میلیون مترمکعب خروجی این سد است که این میزان ها نشان دهنده مصرف بالای آب است.

دمای هوای کشور 2 درصد افزایش داشته است

مدیر دفتر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای استان البرز با تأکید بر اینکه نباید به این بارندگی ها دل خوش کنیم و مصرف را بالا ببریم، افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور با افزایش 2 درصدی دما روبرو است.

نقدی اعلام کرد: با توجه به افزایش دما زمستان سردی نخواهیم داشت و باید سال جاری از سال های گذشته صرفه جویی بیشتری داشته باشیم.

وی در انتها گفت : مقداری از آب باران و برف ها تبخیر می گردد و اصلاً به سد وارد نمی گردد ولی امیدواریم که سال جاری شاهد بارش برف و باران باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 70

به "وضعیت ذخایر سد کرج و طالقان با بارش اخیر تغییری نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت ذخایر سد کرج و طالقان با بارش اخیر تغییری نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید