آیین های محرم در چارچوب دستورالعمل های ستاد ملی کروناست

به گزارش مجله رویگری، معاون فرهنگی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران منتظر اعلام ضوابط و چارچوب های برگزاری آیین های عاشورایی و عزاداری امام حسین (ع) از سوی نهادهای بالادستی از جمله ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

آیین های محرم در چارچوب دستورالعمل های ستاد ملی کروناست

به گزارش خبرنگاران، محسن فتاحی در این باره گفت: برای محرم منتظر اعلام نظر نهادهای بالادستی و پروتکل های اعلامی آنها هستیم تا طبق آن مراسم محرم را برگزار کنیم. اما به هر صورت این مراسم به هر شکلی که برگزار شوند، تمامی دستورالعمل های بهداشتی در آن رعایت خواهد شد. این در حالی است که شهرداری تهران یکی از سازمانهای مردم نهاد است که طی سال های گذشته در مناسبت های مذهبی نقش فعالی در برگزاری این مراسم چه به شکل یاری به مردم برای برگزاری مراسم و چه برگزاری مراسم توسط خودش داشته است.

وی گفت: از جمله شهرداری هر سال همایش هایی نظیر شب شعر عاشورایی، نوگلان حسینی و میزبانی از آثار هنر عاشورایی در نگارخانه ها برگزار می کرد اما سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط غیرعادی شهر های مختلف کشورمان از جمله تهران، فرایند عادی برگزاری این مراسم طبعا اجرا نخواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، فتاحی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاکید مکرر شهرداری تهران بر عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم های محرم چگونه برگزار می گردد، گفت: به نظر می رسد سازمان های ذیربط منتظرند تا ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات خود برای برگزاری محرم را اعلام کند تا بر اساس آن برنامه های محرم برنامه ریزی گردد ، به هر صورت تا وقتی تهدید شیوع ویروس کرونا در شهر تهران همچنان پابرجاست ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات خود را با هدف کاهش تجمعات و رعایت فاصله های اجتماعی ابلاغ خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1027

به "آیین های محرم در چارچوب دستورالعمل های ستاد ملی کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین های محرم در چارچوب دستورالعمل های ستاد ملی کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید