ارائه اینترنت به کنیا با پرتوهای نوری

به گزارش مجله رویگری، شرکت الفبت در پروژه جدید خود موسوم به تارا از پرتوهای نور برای ارائه اینترنت به مردم کشور آفریقایی کنیا استفاده خواهد نمود.

ارائه اینترنت به کنیا با پرتوهای نوری

مدتی است که در خصوص پروژه ارتباطات نوری فضای آزاد(FSOC) متعلق به شرکت الفبت(Alphabet) می شنویم. از آنجا که نام هایی نظیر Google Fiber یا Project Loon در ذهن نمی ماند، شرکت الفبت برای حل این مشکل، این پروژه را تارا(Taara) نام نهاده است.

این نشان می دهد که شرکت مادر گوگل اکنون این فناوری را که از جعبه های پرتوی لیزر برای ارائه اتصال اینترنت استفاده می نماید، به عنوان یک فناوری می داند که در نهایت می تواند به یک تجارت واقعی تبدیل گردد.

ماهش کریشناسوامی مدیر پروژه تارا در یک پست وبلاگ اظهار داشت که این تیم به طور رسمی همکاری خود را با غول مخابراتی آفریقا موسوم به Econet آغاز نموده است. معین نیست که اعتبار این پروژه چقدر است، اما چیزی که معین است این است که سخت افزارهای پروژه تارا از سیستم شرکت مخابراتی Econet در کنیا پشتیبانی خواهد نمود.

تارا به عنوان یک راهکار کمکی برای پروژه Loon که از بالن برای انتقال اینترنت به مناطق روستایی استفاده می نماید، آغاز به کار کرد و به دنبال راه هایی برای به اشتراک گذاشتن داده ها با کشتی های بادی بود.

این تیم با موفقیت از FSOC برای ارسال داده بین بالن هایی که فاصله آنها بیش از 100 کیلومتر بود، استفاده کرد. سپس بحث در خصوص استفاده از این فناوری روی زمین آغاز شد. پروژه FSOC جذاب است، زیرا از نور، دقیقاً مانند کابل های فیبر نوری استفاده می نماید، اما به هیچ تاسیسات و انشعاباتی احتیاج ندارد. بنابراین از نظر تئوری، استقرار و بکارگیری آن به ویژه در مناطقی که توسط رودخانه ها، پارک های ملی یا شهرهایی که درگیر جنگ هستند، احاطه شده است، ارزان تر، سریع تر و ساده تر است.

هر چند تارا محدودیت هایی هم دارد. ترمینال ها در فاصله های حداکثر 20 کیلومتری بهترین عملکرد را دارند و برای کار به یک افق دید بدون مانع احتیاج دارند. به همین دلیل آنها را به طور معمول در برج ها، تیرها یا پشت بام ها مستقر می نمایند.

پهنای باند آن نیز حدود 20 گیگابیت بر ثانیه است که به گفته تیم سازنده، برای تماشای همزمان یوتیوب توسط هزاران نفر کفایت می نماید.

بنابراین تارا یک راهکار عالی برای شهرها و روستاهای کوچکتر خواهد بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1209

به "ارائه اینترنت به کنیا با پرتوهای نوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه اینترنت به کنیا با پرتوهای نوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید