اشغال کنگره آمریکا برخلاف تصویرسازی هالیوودی است

به گزارش مجله رویگری، یک فیلمساز گفت: هالیوود همیشه هجوم بیرونی را تهدیدی برای فروپاشی آمریکا معرفی می نماید، اما اشغال کنگره نشان داد که این کشور از درون فرو خواهد پاشید!

اشغال کنگره آمریکا برخلاف تصویرسازی هالیوودی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سهیل سلیمی، نویسنده و کارگردان سینما درباره اشغال کنگره آمریکا توسط هواداران ترامپ در آمریکا گفت: این اتفاق، زیرمتن یک جامعه را به تصویر کشید؛ این ماجرا سال هاست که در حال وقوع است، اما خیلی ها روی آن چشم بسته اند. مثل مسابقات کُشتی کج در آمریکا. این اتفاق، نادر و ناگهانی نیست بلکه یک فرهنگ، عقبه آن است؛ فرهنگی که پشت دموکراسی پنهان شده، اما نهایت دیکتاتوری و توحش است. این فرهنگ در پی فرصتی است تا خود را نشان دهد. مثل قضیه خاموشی برق به یاد ادیسون که در آمریکا منجر به دزدی از فروشگاه ها شد و در همان خاموشی به اندازه چند سال غارت و جرم و جنایت رخ داد.

کارگردان فیلم فرشتگان قصاب درباره واکنش احتمالی هالیوود به حادثه اشغال کنگره هم گفت: سینمای آمریکا اساساً حاضر نیست بپذیرد که جامعه آمریکا پوسیده و از هم گسسته است؛ بنابراین وقتی بخواهند در آثارشان به چنین موضوعاتی بپردازند، یک مسلمان یا رنگین پوست را محور قرار می دهند که یک سری آمریکایی فریب خورده هم با او همکاری می نمایند! یعنی نمی پذیرند که هیچ نیازی نیست که کسی از بیرون موجب فروپاشی آمریکا گردد، بلکه آمریکا مثل خانه ای است که موریانه آن را از درون خورده است. نمونه اش همین رفتار مردم این کشور است.

سلیمی ادامه داد: برخلاف شبه روشنفکران ما، روشنفکران آمریکایی مستندی با نام در انتظار سوپرمن ساخته اند که نشان می دهد آمریکایی ها از کم سوادترین مردم جهان هستند. این مستند روایت می نماید که جمعیت عظیمی در آمریکا از تحصیل باز می مانند، چون تحصیل در آمریکا گران است و کتاب ها و روش آموزش در آن کشور بسیار ضعیف است، چون سرمایه دار ها از این بی سوادی و پایین بودن سطح فرهنگ مردم در آمریکا، سود می برند. سینماگران هالیوودی نیز همیشه روی این موضوع چشمشان را بسته اند که این یا به دلیل تهدید نهاد های امنیتی بوده و یا به دلیل جهالت سینماگران که من مورد اول را پررنگ تر می دانم؛ چون اشراف نهاد های امنیتی در آمریکا روی سینما به مراتب سنگین تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1329

به "اشغال کنگره آمریکا برخلاف تصویرسازی هالیوودی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشغال کنگره آمریکا برخلاف تصویرسازی هالیوودی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید