اعلام قیمت رهن و اجاره آپارتمان های 60 تا 500 متری فرمانیه

به گزارش مجله رویگری، بیشتر محله های شمال تهران در گذشته بخشی از روستا و ده های حومه پایتخت محسوب می شدند که به دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی و آب و هوایی بسیار مطلوب، منطقه مناسبی برای ییلاق قشر مرفه، سفرهای کوتاه برای استراحت و تغییر آب وهوا به شمار می آمدند. ازآن جا که همه این آبادی ها متعلق به شاهان، رجال دولتی و… بودند، با آغاز فصل بهار، بسیاری از عظیم زادگان برای تغییر حال و احوال به این مناطق می آمدند. این بخش های شمالی پایتخت قاجاریان با گذشت زمان به تدریج جزیی از تهران در نظر گرفته شده و با سکونت جمعیت زیادی در آن ها به بخش شمالی شهر تهران تبدیل شدند. یکی از این محله های شمالی، فرمانیه است. این منطقه هم مانند بسیاری از محله های شمال شهر، بخشی از زمین های بایر و اراضی حومه تهران بود. از آن جا که فرمانیه از املاک و زمین های خانواده متمول و پرنفوذ فرمانفرمایان به حساب می آمد، این منطقه را فرمانیه نامگذاری کردند.

اعلام قیمت رهن و اجاره آپارتمان های 60 تا 500 متری فرمانیه

جهت دریافت خدمات آلاچیق باغی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

مجاورت محله فرمانیه با روستاهای خوش آب وهوای شمال تهران، باعث شده است که این منطقه از نظر جغرافیایی در گروه بهترین مناطق پایتخت قرار بگیرد. در این مطلب به آنالیز موقعیت جغرافیایی منطقه فرمانیه از نظر امکانات رفاهی و قیمت رهن یا اجاره واحد مسکونی در این منطقه پرداخته ایم. درصورتی که قصد رهن یا اجاره واحد مسکونی در فرمانیه را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی فرمانیه

همان طور که گفته شد فرمانیه منطقه ای با آب وهوای بسیار مطلوب است که در شمال شرق تهران واقع شده است. این منطقه از شمال با نیاوران، از شرق با خیابان پاسداران و اقدسیه، از غرب با دزاشیب و از جنوب با عظیمراه صدر و چیذر مجاور است. همچنین خیابان فرمانیه که درحال حاضر با نام شهید دکتر لواسانی شناخته می گردد، خیابان اصلی منطقه است که از چهارراه فرمانیه تا چهارراه کامرانیه و بلوار اندرزگو کشیده شده است. فرمانیه به دلیل نزدیکی به جنگل های لواسان هوایی پاک و تمیز دارد.

امکانات رفاهی فرمانیه

در فرمانیه هم نظیر هر محله دیگر امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی مختلفی در اختیار ساکنان قرار گرفته است. وجود امکانات مختلفدر این منطقه موجب شده است ساکنان محدودیتی برای تامین احتیاجهای روزانه خود نداشته باشند. در ادامه بعضی از این امکانات را با هم آنالیز خواهیم کرد.

وسایل حمل و نقل عمومی

فرمانیه به دلیل همسایگی با خیابان های مهم و عظیمراه صدر برای تردد ساکنان شرایط مناسبی دارد. گرچه ترافیک همواره عظیمراه و مناطق اطراف گاهی برای ساکنان دردسرساز است. به همین دلیل بعضی از افراد برای تردد در این منطقه استفاده از مترو را ترجیح می دهند. از ایستگاه های مترو نزدیک به فرمانیه می توان به مترو قیطریه و نوبنیاد اشاره نمود. البته افراد برای دسترسی به این ایستگاه های مترو باید جهت قابل توجهی را طی نمایند. از خطوط اتوبوسرانی منطقه نیز می توان به پایانه اتوبوسرانی شهید دستواره، پایانه لاله به شهید افشار، پایانه شهرک صدف به بلوار صبا و میدان ازگل به پایانه تجریش اشاره نمود. بنابراین می توان گفت ساکنان این منطقه محدودیتی برای دسترسی به وسایل نقلیه عمومی ندارند.

مراکز درمانی و پزشکی

گرچه تراکم مراکز پزشکی و درمانی در منطقه فرمانیه نسبت به کل جمعیت موجود در آن کم به نظر می رسد؛ اما درمجموع درمانگاه ها، ساختمان پزشکان و بیمارستان های موجود در این منطقه به خوبی جوابگوی احتیاج ساکنان منطقه هستند. بیمارستان فرمانیه از مهم ترین و معروف ترین بیمارستان های این منطقه محسوب می گردد.

امکانات آموزشی

فرمانیه از نظر مراکز آموزشی هم شرایط ایده آلی دارد. چرا که تعداد بسیار زیادی موسسات دولتی یا خصوصی در این منطقه واقع شده اند. مدارس غیر انتفاعی و دولتی هم برای همه مقاطع تحصیلی در این منطقه دایر شده اند. بنابراین در کل نمی توان این منطقه را از نظر آموزشی محله ای با کمبود دانست.

مراکز خرید

مراکز خرید، پاساژها، نمایشگاه ها و فروشگاه های زنجیره ای مختلف در این منطقه به خوبی از پس تامین همه احتیاجهای ساکنان اعم از پوشاک، مواد غذایی و خوراکی، لوازم خانگی، وسایل لوکس، کالای دیجیتال، خودرو و… برآمده اند. در نتیجه می توان گفت این منطقه از نظر دسترسی به انواع کالاها و خدمات مختلف با مسئله ای روبرو نیست. برند سنتر و پارک سنتر سنتر فرمانیه از معروف ترین مراکز خرید این منطقه هستند.

امکانات تفریحی

فرمانیه همچنین به مراکز تفریحی و سرگرمی متنوعی مجهز است. باشگاه های سر پوشیده تفریحی، مجتمع ها و سالن های ورزشی، کافه ها و رستوران ها و… همه و همه از امکانات تفریحی فرمانیه هستند. این خدمات و سرویس ها باعث تقویت روحیه ورزشی افراد شده و تفریحات سالمی برای ساکنان منطقه فراهم می نمایند.

بوستان ها و فضاهای سبز

همان طور که گفته شد فرمانیه محله ای خوش آب و هوا است که بوستان ها و فضاهای سبز کوچک و عظیم متعددی دارد. در خود محله فرمانیه پارک یا بوستان عظیم و معروفی قرار نگرفته است؛ اما از بوستان های معروف حوالی فرمانیه می توان به بوستان نیاوران و قیطریه در همسایگی این محله اشاره نمود.

درمجموع می توان گفت که محله فرمانیه از نظر برخورداری از امکانات رفاهی و خدمات مختلف، شرایط بسیار مناسبی برای زندگی داشته و ساکنان این منطقه برای دسترسی به مراکز مختلف، احتیاجی به سفرهای درون شهری و خروج از محله خود ندارند.

رهن و اجاره خانه در فرمانیه

با توجه به شرایط جغرافیایی، امکانات رفاهی و مراکز مختلفی که در منطقه فرمانیه وجود دارد، جای تعجبی ندارد که افراد زیادی خواستار سکونت در منطقه فرمانیه باشند. بنابراین در این بخش، قیمت رهن یا اجاره بعضی از واحدهای مسکونی این منطقه را آنالیز خواهیم کرد تا علاقمندان به سکونت در این محله با قیمت خانه در محله فرمانیه آشنا شوند.

خانه های زیر 100 متر

بیشتر محله های شاقتصادی تهران خانه هایی ویلایی یا نیمه ویلایی دارند. به همین دلیل پیدا کردن خانه ای با متراژ کمتر از 100 متر در این مناطق کمی سخت به نظر می رسد؛ اما با کمی جستجو می توانید واحدهای مسکونی بسیار مناسبی پیدا کنید. به عنوان مثال درحال حاضر یک خانه 65 متری یک خوابه در طبقه پنجم یک ساختمان پنج طبقه با یک سال سن، مجهز به امکاناتی نظیر دو سرویس بهداشتی، پارکینگ، انباری و… با 240 میلیون تومان برای رهن کامل برای اجاره آماده است.

همچنین یک خانه 90 متری با دو اتاق خواب در فرمانیه با 2 سال سن، دارای دو سرویس بهداشتی، پارکینگ، آسانسور، انباری، لابی و… با پیش پرداخت 50 میلیون تومان و اجاره ماهانه 5 میلیون و 500 هزار تومان آماده واگذاری برای اجاره است. پس درصورتی که قصد اجاره یا رهن واحد با متراژ کوچک را دارید، می توانید انتخاب های خوبی داشته باشید.

خانه های بین 100 تا 200 متر

واحدهای مسکونی واقع در مناطق شاقتصادی تهران، بیشتر با عظیم تر شدن متراژ امکانات بسیار بهتری خواهند داشت. درحال حاضر یک خانه 110 متری در فرمانیه با 15 سال سن در طبقه آخر ساختمانی سه طبقه، دارای یک اتاق خواب مستر، دو سرویس بهداشتی، پارکینگ، انباری و دوربین مدار بسته بدون آسانسور با 100 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه 6 میلیون تومان فایل شده است. همچنین یک واحد 150 متری با دو اتاق خواب معمولی و یک اتاق خواب مستر، دو پارکینگ، انباری و آسانسور با 650 میلیون تومان برای رهن کامل واگذار می گردد.

از دیگر خانه های موجود با متراژ کمتر از 200 متر برای رهن در فرمانیه می توان به واحدی 170 متری با 2 سال سن، مجهز به 3 اتاق خواب مستر، لابی شیک، استخر، سونا، جکوزی، سالن اجتماعات، روف گاردن، تراس قابل چیدمان، سرایدار مقیم و… با 750 میلیون تومان برای رهن، کامل اشاره نمود.

خانه های بین 200 تا 300 متر

درصورتی که قصد سکونت در خانه هایی با متراژ عظیم را دارید، پیشنهاد ما قرارداد رهن است. چرا که قراردادهای اجاره، هزینه های بیشتری برای شما به دنبال خواهند داشت. در این حدود متراژ یک خانه 220 متری 12 ساله در طبقه سوم ساختمانی پنج طبقه، دارای سه اتاق خواب مستر، پارکینگ، آسانسور، تراس قابل چیدمان، انباری، دوربین مدار بسته، سه سرویس بهداشتی، نگهبانی 24 ساعته و… با 100 میلیون تومان ودیعه و 15 میلیون تومان اجاره ماهانه برای اجاره در نظر گرفته شده است. همچنین خانه ای 290 متری با طراحی لوکس و نقشه فرانسوی، دارای سه خواب مستر، سالن ماساژ، اتاق بیلیارد، زمین اسکواش، برکه، آلاچیق، سالن اجتماعات 700 متری، پیست پیاده روی، آبشار مصنوعی و… با مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای رهن کامل آماده واگذاری است.

خانه های عظیم تر از 300 متر

یک خانه دوبلکس 7 ساله با متراژ 324 متر در فرمانیه، دارای چهار اتاق خواب مستر، لابی، استخر، سونا، جکوزی، سالن اجتماعات، دو لاین آسانسور، دو پارکینگ، انباری عظیم، سالن ورزشی و… با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون برای رهن آگهی شده است. البته در صورت تمایل می توانید آن را به پیش پرداخت 200 میلیون تومانی و اجاره ماهانه 25 میلیون تومانی تبدیل کنید. از دیگر خانه های متراژ عظیم این منطقه می توان به خانه ای 9 ساله با متراژ 450 متر اشاره نمود. این خانه چهار اتاق خواب مستر داشته و به پارکینگ، انباری، تراس قابل چیدمان، استخر، سونا، جکوزی، باشگاه، لابی و… مجهز شده است. برای سکونت در این ملک باید مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان بابت رهن کامل پرداخت کنید.

در پایان می توان گفت که محله فرمانیه یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین محله های پایتخت محسوب می گردد که با ارائه امکانات رفاهی بسیار کامل باعث آسایش ساکنان شده است. با توجه به قیمت بسیار بالای املاک این منطقه، پیشنهاد می کنیم که پیش از هر معامله ملکی، همه گزینه های پیش روی خود را که با توان اقتصادی شما همخوانی دارند به خوبی آنالیز کنید و همه موارد قانونی را از نظر بگذرانید تا بعدها به مانع برنخورید. همچنین از قلم نیاندازید که با یک انتخاب آگاهانه و صحیح می توانید از بروز مسائل حقوقی و اقتصادی جلوگیری کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 853

به "اعلام قیمت رهن و اجاره آپارتمان های 60 تا 500 متری فرمانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام قیمت رهن و اجاره آپارتمان های 60 تا 500 متری فرمانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید