افت کامپوند مربوط به 4 سال گذشته است، برای اعزام به مسابقات خارج از کشور ریکرو در اولویت است

به گزارش مجله رویگری، رئیس فدراسیون تیر و کمان گفت: برای کسب سهمیه المپیک، ریکرو برای ما اولویت دارد، اما این به معنی بی توجهی ما به کامپوند نیست.

افت کامپوند مربوط به 4 سال گذشته است، برای اعزام به مسابقات خارج از کشور ریکرو در اولویت است

غلامرضا شعبانی بهار، رئیس فدراسیون تیر و کمان در گفت وگو با ، گفت: در فاصله یکسال مانده به آغاز المپیک توکیو، برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک تلاش می کنیم. بازیکنان المپیکی ما در حال تمرین در اردو های آماده سازی هستند و اردوی شبانه روزی تیم ریکرو از شنبه آغاز می شود.

شعبانی بهار درباره برنامه های پیش روی تیم ملی ریکرو در جهت کسب سهمیه المپیک گفت: اوایل آذرماه مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند برگزار می شود و سهمیه المپیک هم از طریق این رقابت ها توزیع خواهد شد که شامل یک سهمیه انفرادی برای هر 2 بخش بانوان و آقایان است. مسابقات جهانی آلمان نیز مرحله دوم و آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک است که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و آخرین سهمیه های المپیک در این رقابت ها توزیع می شود. فدراسیون تیر و کمان نیز مانند بقیه فدراسیون ها با مسائل مالی روبرو است و در شرایطی نیستیم که بتوانیم تمام برنامه هایمان را عملی کنیم، اما فدراسیون تا جایی که توانایی و ظرفیت داشته باشد، امکانات را برای بازیکنان آماده می کند تا بتوانند سهمیه المپیک توکیو را بگیرند.

وی در ادامه گفت: تلاش ما این است که در مجموع 2 بخش بانوان و آقایان حداقل 2 سهمیه بگیریم اما نتیجه ایده آل فدراسیون کسب سهمیه تیمی در بخش بانوان یا آقایان است البته نمی توان هیچ چیز را پیشبینی کرد، زیرا جهت سختی پیش روی ما است و در حال حاضر فقط باید تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون تیر و کمان بیان نمود: در حال حاضر تمرکز فدراسیون بیشتر روی ریکرو است و این یک مسئله طبیعی است زیرا ما باید بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم اما توجه ویژه ما به ریکرو به این معنی نیست که کامپوند اهمیت ندارد و ما با آن کاری نداریم. تیم ملی کامپوند هم در اوایل آذرماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند بنابراین هر اردوی تدارکاتی که برای ریکرو برگزار شود برای کامپوند هم در نظر گرفته می شود، اما اگر بحث اعزام به اردو ها و مسابقات خارج از کشور باشد مسلما ریکرو اولویت دارد.

وی در خصوص نقدها مجید احمدی، سرمربی تیم ملی کامپوند به اعزام نشدن این تیم به مسابقات خارج از کشور که منجر به نزول رتبه کامپوند در رنکینگ جهانی شده، گفت : چنین چیزی را قبول نداریم و این محاسبات شخص احمدی است. یک سال از ریاست من در فدراسیون گذشته و این اتفاقات در دوران تصدی بنده رخ نداده و مربوط به 4 سال گذشته است. افتی که تیم کامپوند داشته مربوط به گذشته است و ما در تلاش هستیم تا نسل جوانی را به تیم ملی کامپوند تزریق کنیم. متاسفانه در گذشته جوانگرایی برای تیم کامپوند نشده بود، اما در حال حاضر رویکرد ما بها دادن به جوانان است و اکنون جوانان خوبی مانند حیدرزاده و نیلوفر را داریم. سعی می کنیم از افت بیشتر کامپوند جلوگیری کنیم و تنها راهی که داریم این است که یک پوست اندازی در کامپوند داشته باشیم و نسلی جوان برای مسابقات و رویداد های سال آینده آماده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 286

به "افت کامپوند مربوط به 4 سال گذشته است، برای اعزام به مسابقات خارج از کشور ریکرو در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت کامپوند مربوط به 4 سال گذشته است، برای اعزام به مسابقات خارج از کشور ریکرو در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید