ایده اکران اینترنتی را دست کم نگیریم، کار و بار منتشرکنندگان غیرقانونی فیلم ها را باید از بیخ بهم ریخت!

به گزارش مجله رویگری، کارگردان سینما گفت: چه بهتر است حتی بعد از برطرف شرایط کرونا و بازگشایی سینماها، یک فیلم همزمان به شکل آنلاین و نیز در سالن های سینما به نمایش درآید. بقیه را به مخاطب واگذار کنیم که از کجا فیلم ببیند.

ایده اکران اینترنتی را دست کم نگیریم، کار و بار منتشرکنندگان غیرقانونی فیلم ها را باید از بیخ بهم ریخت!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، سینمای آنلاین طرحی است که با ابتکار عمل ابراهیم حاتمی کیا و اکران فیلم خروج در سینمای ایران شکل گرفت و فعلا نیز بازخوردها درباره موفقیت احتمالی آن دیده و شنیده می گردد.

عباس رافعی، کارگردان سینمای کشورمان در همین باره در مصاحبه با خبرگزاری خبرنگاران بیان نمود: اکران آنلاین سال هاست در سینمای جهان با تولیدات شرکت بزرگی مثل نت فلیکس شکل گرفته؛ پس چرا ایده بدی باشد. در سینمای ایران نیز به خوبی می تواند جواب بگیرد.

وی اضافه نمود: اکران اینترنتی راهکاری مناسب برای صنعت سینماست؛ صنعتی که بالاخره باید کسب درآمد داشته باشد. با این حال این امکان احتیاج به بسترسازی دارد که نکته اصلی آن پهنای اینترنت است که باید در دسترس مخاطب قرار گیرد.

بهتر است اکران عمومی و آنلاین را باهم داشته باشیم

کارگردان فصل فراموشی فریبا اذعان کرد: کیفیت و وسعت اینترنت ما قطعا در همه جا یکسان نیست. بنابراین جواب دریافت از چنین ایده ای احتیاج به این بستر لازم هم دارد. اینجاست که وزارت ارشاد پای دیگر مراکز را هم به وسط بکشد که یکی هماهنگی و یاری از وزارت ارتباطات خواهد بود.

سینمای آنلاین قرار است در خدمت مخاطب و سهل شدن مسیری برای فیلم دیدن باشد. هرچند قرار نیست جای اکران عمومی را بگیرد. پس بهتر است هر دو را باهم داشته باشیم و انتخاب را به مخاطب واگذار کنیم.

رافعی این چنین گفت: حتی فیلمساز ما می تواند در بستر اینترنتی فیلمش را به شکل زیرنویس به انگلیسی و غیره عرضه کند تا شاید مخاطبانی با زبان های دیگر نیز از آن استفاده نمایند.

به گفته این کارگردان؛ اکران اینترنتی یا سینمای آنلاین طرحی است که قرار است در خدمت مخاطب و سهل شدن مسیری برای فیلم دیدن باشد. هرچند قرار نیست جای اکران عمومی را بگیرد. پس بهتر است هر دو را باهم داشته باشیم و انتخاب را به مخاطب واگذار کنیم.

دانلود غیرقانونی آفت سینمای ایران است

وی با این حال اعتقاد داشت: من با تزربق چنین ایده هایی برای اکران فیلم موافقم؛ هرچند شاید خودم به عنوان یک فیلمساز، همچنان لذت دسته جمعی فیلم دیدن در سالن های سینما را بیشتر بپسندم. بالاخره نه پخش تلویزیونی و نه ویدیو و VOD نمی تواند جای سالن سینمارفتن را پر کند.

برخورد با سوءاستفاده نمایندگان با مسامحه جواب نمی دهد بلکه دولت و ناظرین بر فضای مجازی باید دست به دامن جریمه های سنگین تا تعطیلی کار و بار منتشرنمایندگان غیرقانونی شوند بلکه درس عبرت بگیرند.

کارگردان آوازهای سرزمین من توضیح داد: به نظرم این ایده را دست کم نگیریم و چه بهتر است حتی بعد از برطرف شرایط کرونا و بازگشایی سینماها، یک فیلم همزمان به شکل آنلاین و نیز در سالن های سینما به نمایش درآید. بقیه را به مخاطب واگذار کنیم که از کجا فیلم ببیند.

رافعی در عین حال دانلود غیرقانونی را آفت سینمای ایران مطرح نمود و گفت: برخورد با سوءاستفاده نمایندگان با مسامحه جواب نمی دهد بلکه دولت و ناظرین بر فضای مجازی باید دست به دامن جریمه های سنگین تا تعطیلی کار و بار منتشرنمایندگان غیرقانونی شوند بلکه درس عبرت بگیرند.

انتهای پیغام /4143/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 864

به "ایده اکران اینترنتی را دست کم نگیریم، کار و بار منتشرکنندگان غیرقانونی فیلم ها را باید از بیخ بهم ریخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده اکران اینترنتی را دست کم نگیریم، کار و بار منتشرکنندگان غیرقانونی فیلم ها را باید از بیخ بهم ریخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید