بازداشت 17 دانشجوی ترک پس از تظاهرات در دانشگاه

به گزارش مجله رویگری، یک روز پس از تظاهرات صد ها دانشجوی دانشگاه بغازیچی در اعتراض به انتصاب رئیس جدید این دانشگاه، ماموران پلیس ترکیه روز سه شنبه هفده نفر را بازداشت کردند.

بازداشت 17 دانشجوی ترک پس از تظاهرات در دانشگاه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از صداوسیما، خبرگزاری فرانسه گزارش داد یک روز پس از تظاهرات صد ها دانشجوی دانشگاه بغازیچی که در اعتراض به انتصاب یکی از نزدیکان حزب حاکم ترکیه به عنوان رئیس جدید این دانشگاه برگزار گردید، ماموران پلیس ترکیه روز سه شنبه هفده نفر را بازداشت کردند.

پلیس استانبول اظهار داشت این بازداشت ها در اولین ساعات روز سه شنبه در سیزده محله این شهر صورت گرفت و یازده نفر دیگر نیز همچنان در همین رابطه تحت پیگرد هستند.روز دوشنبه نزدیک به یکهزار نفر نزدیک دانشگاه بغازیچی با برپایی تظاهرات مخالفت خود را با انتصاب ملیح بولو پنجاه ساله به عنوان رئیس این دانشگاه معروف دولتی نشان دادند. آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می گیرد و بسیاری از نخبگان ترکیه فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.ملیح بولو که از شخصیت های خارج از دانشگاه است، در سال 2015 کوشش کرد به عنوان نامزد حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان وارد مجلس گردد. انتصاب وی به ریاست دانشگاه بغازیچی موجی از اعتراض در میان دانشجویان و دانشگاهیان برانگیخت.ملیح بولو نه تنها به علت ارتباط با حزب حاکم ترکیه با نقدها زیادی روبرو است بلکه انتصاب وی با حکم ریاست جمهوری انجام شده و همین مسئله بیشتر موجب خشم دانشجویان و استادان شده است.گر چه رئیس دانشگاه بغازیچی در گذشته انتخاب می شد، اما پس از کودتای نافرجام سال 2016 رجب طیب اردوغان کنترل شدیدتری بر موسسات آموزش عالی اعمال کرد و انتصاب روسای دانشگاه ها را از اختیارات خود دانست.منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1323

به "بازداشت 17 دانشجوی ترک پس از تظاهرات در دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 17 دانشجوی ترک پس از تظاهرات در دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید