بیشترین استفاده شهروندان ورامینی از ناوگان حمل ونقل عمومی

به گزارش مجله رویگری، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین گفت: پس از افزایش و اصلاح قیمت بنزین، میزان استفاده شهروندان ورامینی از ناوگان حمل ونقل عمومی افزایش یافته و این در حالی است که ناوگان اتوبوس و مینی بوس شهرستان فرسوده است.

بیشترین استفاده شهروندان ورامینی از ناوگان حمل ونقل عمومی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسن خوانساریان افزود: پس از افزایش و اصلاح قیمت بنزین، میزان استفاده مردم ورامین از ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه در جهت ورامین به تهران افزایش یافته به گونه ای که تعداد تردد اتوبوس ها از یکصد سرویس در روز به 140 سرویس از ورامین به تهران افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در یک ماه گذشته، افزایش اقبال مردم در استفاده از وسایل نقلیه کاملاً محسوس است و این در حالی است که کلیه خودروهای ناوگان حمل ونقل عمومی ورامین اعم از اتوبوس و مینی بوس فرسوده است و ممکن است در صورت افزایش کارکرد، این ناوگان با مشکل روبرو شود.

این مسئول بابیان این که عمر مفید خودروهای دیزلی 10 سال است، گفت: هم اکنون از 914 دستگاه مینی بوس تحت پوشش سازمان حمل ونقل شهرداری، 115 دستگاه مینی بوس بالای 43 سال، 428 دستگاه 36 تا 43 سال و 195 دستگاه 31 تا 35 سال عمر دارد.

خوانساریان گفت: علاوه بر این، اتوبوس های تحت نظر سازمان مدیریت حمل ونقل نیز به طور کامل فرسوده شده اند.

وی با اشاره به اختصاص 40 دستگاه مینی بوس برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی ورامین افزود: باوجود آن که 50 درصد از هزینه خرید این خودروها و جابجایی با مینی بوس های فرسوده به صورت تسهیلات بلاعوض به خریداران اعطا می شود ولی تا به امروز حتی یک نفر نیز برای استفاده از این تسهیلات به سازمان مدیریت حمل ونقل مراجعه نکرده است.

خوانساریان ادامه داد: مینی بوس داران توقع دارند که خودروها به صورت رایگان نوسازی شود که البته این امر امکان پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل شهرداری ورامین گفت: استفاده از این تسهیلات منوط به جابجایی مینی بوس های فعال در خطوط مختلف ورامین است بنابراین افراد متقاضی به صورت عادی نمی توانند از این خودروها استفاده کنند.

وی افزود: دولت برای این 40 دستگاه خودرو، 90 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به ورامین اختصاص داده که عدم استفاده از آن، شهرستان را از این تسهیلات بی بهره می کند.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 596

به "بیشترین استفاده شهروندان ورامینی از ناوگان حمل ونقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین استفاده شهروندان ورامینی از ناوگان حمل ونقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید