توسعه دستگاهی که با تحریک زبان و گوش علائم وزوز گوش را کاهش می دهد

به گزارش مجله رویگری، افرادی که با مشکل وزوز گوش دست و پنجه نرم می کنند، شاید در آینده بتوانند علائم خود را کاهش دهند. اخیرا در پژوهشی از یک دستگاه آزمایشی برای تحریک زبان و گوش استفاده شده که شرایط افراد را بهبود می دهد.

توسعه دستگاهی که با تحریک زبان و گوش علائم وزوز گوش را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،در این دستگاه صدای ایجاد شده توسط زبان به همراه یک جریان صوتی توسط هدفون به هوش افراد می رسد که صدایی شبیه به موسیقی الکترونیک دارد. این درمان ترکیبی باعث بهبود علائم 86 درصد شرکت کنندگان در این پژوهش شد. این افراد از امتیاز 1 تا 100، اعلام کردند که 14 امتیاز مشکل آن ها بهبود پیدا کرده است.

علاوه بر این موضوع، این بهبود برای بسیاری از افراد تا یکسال باقی ماند که خبر راضی کننده ای برای 10 تا 15 درصد جمعیت جهان با این مشکل محسوب می شود.

این دستگاه جدید توسط یک کمپانی ایرلندی به نام Neuromod Devices به تولید رسیده و نام Lenire را برای آن انتخاب کرده است. هدف از تولید این دستگاه، افزایش حساسیت مغز عنوان شده که روی بخش های بیش از حد فعال مغز که منجر به علائم وزوز گوش می شود، تاثیر می گذارد. این شرکت در پژوهش جدید خود با محققان از کشورهای بریتانیا، آلمان، ایالات متحده آمریکا و ایرلند کار کرده است.

هوبرت لیم، عصب پژوه دانشگاه مینه سوتا در این زمینه اعلام کرده:

اگر شما قشر شنوایی مغز را نسبت به بسیاری از ورودی ها و محرک های صوتی حساس تر کنید، حواس آن پرت شده و حساسیت کمتری نسبت به وزوز گوش از خود نشان می دهد. به اعتقاد ما این درمان به این روش کار می کند.

علت ایجاد وزوز گوش به صورت کامل تعیین نشده، اما تصور می شود که با سیم کشی معیوب نورون در ارتباط است که احتمالا برای جبران یک مشکل دیگر، باعث ایجاد صداهایی می شود که وجود ندارند.

به نظر می رسد ترکیبی از تحریکات زبانی ایجاد شده توسط یک پدال با الکترود به همراه صدای موسیقی می تواند در درمان این مشکل کارآمد باشد. افراد حاضر در این پژوهش برای مدت 12 هفته، روزانه تا یکساعت از این دستگاه استفاده کردند. این دستگاه توسط کاربران کنترل می شود، بنابراین می توان از آن ها در خانه استفاده کرد.

با وجود دستیابی به چنین موفقیتی، برای کسب تاییدیه توسط این دستگاه باید آزمایش های بیشتری روی آن صورت بگیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1152

به "توسعه دستگاهی که با تحریک زبان و گوش علائم وزوز گوش را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه دستگاهی که با تحریک زبان و گوش علائم وزوز گوش را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید