کسب رتبه بین المللی دانشگاه یاسوج در مدیریت سبز

به گزارش مجله رویگری، در جدیدترین رتبه بندی بین المللی گرین متریک دانشگاه یاسوج پیروز به کسب رتبه 364 جهان شد.

کسب رتبه بین المللی دانشگاه یاسوج در مدیریت سبز

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در جدیدترین رتبه بندی بین المللی گرین متریک دانشگاه یاسوج پیروز به کسب رتبه 364 دنیا شد.

نظام رتبه بندی بین المللی گرین متریک (GreenMetric)، اولین رنکینگ در سطح دنیای است که دانشگاه های دنیا را براساس عملکرد آن ها در حوزه مدیریت سبز، پایداری و محیط زیست رتبه بندی می نماید.

این رنکینگ، دارای 6 شاخص اصلی (1- زیرساخت ها 2- انرژی و تغییرات آب و هوایی، 3-پسماندها، 4- آب، 5- حمل و نقل و 6- آموزش و پژوهش) و ده ها زیرشاخص است که آمار و اطلاعات مؤسسات در هر زیرشاخص را به همراه مستندات تصویری و توصیفی، جمع آوری و ملاک رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا قرار می دهد.

در لیست رنکینگ 2020 گرین متریک که چند روز پیش اعلام شد، 912 دانشگاه برتر دنیا از 84 کشور، حاضر هستند.

نسبت به سال گذشته، 132 دانشگاه به تعداد دانشگاه های پیروز به کسب رتبه در این رنکینگ اضافه شده است که دانشگاه یاسوج از جمهوری اسلامی ایران یکی از آنهاست.

دانشگاه های پیروز به کسب رتبه های اول تا پنجم در این لیست، عبارتند از: 1- دانشگاه واخنینگن (هلند) 2- دانشگاه آکسفورد (انگلستان)، 3- دانشگاه ناتینگهام (انگلستان)، 4- دانشگاه ناتینگهام ترنت (انگلستان) و 5- دانشگاه کالیفرنیا (آمریکا).

در بین 10 دانشگاه برتر دنیا، 3 دانشگاه از انگلستان، 3 دانشگاه از هلند و 1 دانشگاه از هر یک از کشور های آمریکا، آلمان، ایرلند و ایتالیا قرار دارند.

در رنکینگ جدید گرین متریک، 41 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که دانشگاه زنجان، در صندلی 54 دنیا و رتبه اول کشور و دانشگاه یاسوج در صندلی 364 دنیا و رتبه دهم کشور قرار گرفته اند. این لیست، تمام دانشگاه های جامع، صنعتی، علوم پزشکی، واحد های دانشگاه آزاد و دانشگاه های علمی-کاربردی را شامل می گردد و اسامی 10 دانشگاه برتر کشور و بعضی از دانشگاه منتخب کشور، با ذکر رتبه دنیای و کشوری آنها، در قالب جدول زیر ارائه می گردد:

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1308

به "کسب رتبه بین المللی دانشگاه یاسوج در مدیریت سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه بین المللی دانشگاه یاسوج در مدیریت سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید