توضیحات دبیر اجرایی جایزه جلال درباره انصراف یکی از کاندیدا&zwnjهای جایزه

به گزارش مجله رویگری، جلالی درباره انصراف یکی از کاندیدا های نهایی بخش مجموعه داستان این جایزه گفت تا نامه رسمی اعلام انصراف به دبیرخانه جایزه ارسال نشود، نمیتوان اثر مذکور را خارج از داوری دانست.

توضیحات دبیر اجرایی جایزه جلال درباره انصراف یکی از کاندیدا&zwnjهای جایزه

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی صالحی نویسنده مجموعه داستان فلامینگو های بختگان یکی از دو نامزد نهایی بخش مجموعه داستان سیزدهمین جایزه جلال آل احمد است که در صفحه مجازی خود از نامزدی در این جایزه اعلام انصراف کرد. اما در پی این مساله، چگونگی ادامه فرایند بررسی و معرفی برنده بخش مجموعه داستان جایزه جلال را از مصطفی رازی جلالی دبیر اجرایی این جایزه جویا شدیم.

رازی جلالی در این باره گفت: قاعدتا، از بین کسانی که نامزد جایزه می شوند، افراد برگزیده یا شایسته تقدیر معرفی می شوند. در بخش مجموعه داستان امسال جایزه جلال هم ما در حال حاضر دو نامزد نهایی داریم که بناست در هیات انتخاب، بررسی و برگزیده از بین آن ها معرفی شود. این دونامزد همان طور که می دانید، مجموعه داستان های پاییز 32 به قلم رضا جولایی از نشر چشمه و فلامینگو های بختگان به قلم علی صالحی بافقی از نشر مرکز هستند.

وی اضافه نمود: اگر نظر هیات نهایی روی اثر آقای جولایی باشد که ایشان به عنوان برگزیده معرفی می شود، اما درصورتی که رای هیات انتخاب بر برگزیده شدن اثر آقای صالحی بافقی باشد، ایشان در صورتی جایزه را دریافت نمی کند، که به طور رسمی اعلام انصراف کند.

دبیر اجرایی جایزه جلال در توضیح بیشتر گفت: اگر آقای صالحی بافقی برنده جایزه باشد، نامشان به عنوان برگزیده اعلام می شود؛ مگر این که از پیش به دبیرخانه جایزه نامه بزند و به طور رسمی اعلام کند که بررسی نهایی اثرش را خواستار نیست. در حال حاضر هنوز جلسه نهایی داوران مجموعه داستان برگزار نشده و در بررسی نهایی، یک نماینده از هیات علمی و دبیر علمی به داوران بررسی کننده اضافه می شوند.

رازی جلالی گفت: همین مساله چندسال پیش هم اتفاق افتاده بود و موضوع به اطلاع داوران رسید. طبیعتا چنین مساله ای در نظر داور ها تاثیر می گذارد، اما از نظر رسمی باعث نمی شود اثر از چرخه داوری خارج شود. چون انصراف از نامزدی، معنای حقوقی ندارد. در هرصورت یکی از این دو اثر معرفی خواهد شد و هر موقع کار آقای صالحی بافقی به عنوان برگزیده معرفی شود، حق طبیعی ایشان است که بگوید جایزه را نمی خواهد. پس تا ایشان به دبیرخانه جایزه جلال، اعلام رسمی ندهد، نمی توان ایشان اثرش را از چرخه داوری خارج دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1270

به "توضیحات دبیر اجرایی جایزه جلال درباره انصراف یکی از کاندیدا&zwnjهای جایزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات دبیر اجرایی جایزه جلال درباره انصراف یکی از کاندیدا&zwnjهای جایزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید