الماس های آبی رنگ در ساحل تنگ

به گزارش مجله رویگری، شهر و بندر زیبای چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه دریای عمان قرار گرفته است.

الماس های آبی رنگ در ساحل تنگ

ایران سرزمین شگفتی هاست. یکی از شگفتی های زیبا و عجیبی که امروز می خواهیم از آن بگوییم، ساحل تنگ در سواحل چابهار است. تا به این جا نگفتیم که شگفتی عجیب این منطقه در چیست، تا به حال اسم امواج آبی را شنیده اید؟ الماس های این منطقه را در شب دیده اید؟ این پدیده علی الخصوص در شب هایی که مهتابی نیست در این منطقه قابل مشاهده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا ببینیم راز امواج آبی ساحل تنگ در شب ها و الماس هایش در چیست.

این الماس های آبی رنگ چگونه به وجود می آیند؟

این دلایل می توانند عوامل متعددی از جمله: جفت گیری، جذب طعمه و بسیاری از عوامل دیگر باشد که در نهایت باعث شوند که این نور آبی رنگ از آن ها منتشر گردد. البته این شگفتی زیبا تنها در این منطقه وجود ندارد و در نقاط دیگری از دنیا هم قابل دیدن است.

در شرح علمی این پدیده باید گفت که اغلب در شب های تابستان از طریق باکتری های نورافشان ایجاد می گردد. باکتری های نور افشان بر روی امواج حرکت می نمایند و به صورت یک خط نورانی در قله موج دریا خود نمایی می نمایند. این نورهای آبی رنگ در ساحل تنگ علی الخصوص در سواحل دانشگاه دریانوردی به فراوانی دیده می گردد.

نام علمی شب تاب های دریایی فیتوپلانکتون ها است و تنها کافی است که در بعضی شب های فصل تابستان و علی الخصوص پاییز و زمستان به سواحل چابهار بروید و در تاریکی شب و دقیقا زمانی که 1 یا 2 ساعت از تاریکی آسمان می گذرد، در کنار ساحل بمانید و در نهایت ببینید که شب تاب های آبی رنگ همراه با موج آب به ساحل می آیند و می فرایند.

تعداد زیادی از این پلانکتون ها در خاک ماسه ای ساحل می مانند و تعداد زیاد دیگری دوباره به آب برمی گردند. اگر به این منطقه سفر کردید و خواستید به دیدن این پدیده زیبا و عجیب بروید، یادتان باشد که برای دیدن آن ها باید جایی تاریک در ساحل چابهار پیدا نمایید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر چابهار چابهار و پدیده گِل فِشان کنارک را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1211

به "الماس های آبی رنگ در ساحل تنگ" امتیاز دهید

2 کاربر به "الماس های آبی رنگ در ساحل تنگ" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الماس های آبی رنگ در ساحل تنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید