جدیدترین فناوری ال جی برای برطرف مشکل نمایشگرهای گیمینگ OLED

به گزارش مجله رویگری، ال جی با اضافه کردن جدیدترین فناوری خودش به نمایشگرهای گیمینگ OLED می تواند بزرگترین مشکل این مانیتورها را رفع کند.

جدیدترین فناوری ال جی برای برطرف مشکل نمایشگرهای گیمینگ OLED

مدت زیادی است که پنل های OLED روانه بازار شده اند اما این پنل ها در جدیدترین نمایشگرهای گیمینگ مورد استفاده قرار گرفتند که توانستند تجربه گیمرها از انجام بازی ها را به طور قابل توجهی بهتر نمایند. ال جی الکترونیکس (LG) تقریبا همه پنل های اوال ای دی بازار امروزی را فراوری می نماید و این پنل ها در نمایشگر گیمینگ Asus ROG Swift PG42UQ و بعلاوه نمایشگر Corsair Xeneon Flex مورد استفاده قرار گرفتند. حالا ال جی میخواهد تا با فناوری جدیدش، نمایشگرهای گیمینگ او ال ای دی را بهتر و روشن تر کند.

طبق گزارش های تازه منتشر شده، ال جی در حال برنامه ریزی برای معرفی فناوری ال جی متا (LG META) خود در نمایشگرهای گیمینگ است و احتمالا این کار از اواخر امسال میلادی آغاز می گردد. فناوری ال جی متا که نباید آن را با شرکت متا و مالک فیسبوک اشتباه بگیرید، ترکیبی از یک آرایه میکرو لنز (MLA) با الگوریتم متا بوستر (META Booster) است.

نتیجه این ترکیب نیز یک صحنه نمایش او ال ای دی می گردد که قادر است روشنایی 2100 نیت را ارائه کند و این اندازه بسیار بالایی است. البته از آنجا که این یک پنل اوال ای دی است، همچون پنل های قدیمی نور مستقیم به چشم شما برخورد نمی نماید بلکه تنها 3 درصد از 2100 نیت به سمت کره چشم شما می رود و با این وجود، این صفحه نمایش بسیار روشن است.

مجموعه ای از لنزهای میکرو انتشار نور از پنل های خود نوردِه را تشدید می نمایند تا تصویر کلی روشن تر باشد. تعداد زیادی از این لنزهای میکرو روی هر پنل او ال ای دی نسل سوم ال جی قرار دارند که در یک تلویزیون 77 اینچی 4K معادل 5117 لنز در هر پیکسل است. با این حال، این ها هیچ گونه مصنوعات بصری عجیب و غریب را نیز ایجاد نمی نمایند. در واقع، مزیت دیگر این میکرو لنزها آن است که زاویه دید وسیع تری در حدود 160 درجه را ارائه می نمایند که بالاتر از هر مانیتور دیگری در بازار است.

استفاده از میکرو لنزها در پنل های گیمینگ او ال ای دی ال جی این امکان را برای فراهم می آورند تا این نمایشگرها بتوانند با برق کمتری کار نمایند اما همچنان حداکثر روشنایی خودشان را داشته باشند. این به معنای آن است که دیگر این پنل ها همچون نمایشگرهای قبلی آن قدر داغ نمی شوند که خطر سوختن آن ها را تهدید کند و از سوی دیگر، نیازی به استفاده از گرماگیر و خنک نماینده ندارند.

فناوری ال جی متا نوید نسل جدیدی از تلویزیون ها و نمایشگرهای اوال ای دی را می دهد و می تواند این شرکت را در این زمینه بیشتر پیشگام و برجسته کند، به خصوص اینکه امروزه فناوری او ال ای دی جایگاه بهتری در بازار پیدا نموده است. شرکت ال جی از این فناوری در مانیتور گیمینگ 27 اینچی و بعلاوه مانیتور 45 اینچی فوق عریض خودش استفاده نموده که در آینده وارد بازار خواهند شد و هر دو مورد آن ها نیز 240 هرتزی هستند.

منبع: فوت و فن / pcgamer.com
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2111

به "جدیدترین فناوری ال جی برای برطرف مشکل نمایشگرهای گیمینگ OLED" امتیاز دهید

1 کاربر به "جدیدترین فناوری ال جی برای برطرف مشکل نمایشگرهای گیمینگ OLED" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین فناوری ال جی برای برطرف مشکل نمایشگرهای گیمینگ OLED"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید