خانه بهار در نجف آباد اصفهان از استودیو معماری آینه

به گزارش مجله رویگری، استودیو معماری آینه واقع در تهران پروژه خانه بهار را که در یکی از محله های نسبتاً ارزان اصفهان به نام نجف آباد قرار گرفته است به سرانجام رساند.

سفارش دهنده، خانواده ای 4نفره بودند که با توجه به متراژ پایین زمین، خانه ای دو طبقه می خواستند که طبقه همکف برای والدین و طبقه بالا برای فرزندان باشد.

خانه بهار در نجف آباد اصفهان از استودیو معماری آینه

جهت دریافت خدمات آلاچیق دو طبقه چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

با توجه به طول متفاوت پروژه در سمت شرق و غرب، آن ها مجبور شدند خانه را با دو سمت متفاوت راه اندازی نمایند، بیشتر به سمت شرق و کمتر به سمت غرب. همین موضوع باعث شد که استودیو معماری آینه تصمیم بگیرد خانه را به دو بخش کاربردی تقسیم نمایند؛ فضاهای عمومی شامل آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق پذیرائی از مهمانان در قسمت شرقی، و فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی در قسمت غربی. هم چنین با قرار دادن یک وُید در بخش عمومی، دو طبقه را از نظر بصری به هم متصل کردند.

در قسمت ورودی خانه، شکافی در حجم به وجود آمد و راه پله ای تندیس گونه به زیبایی دو بخش عمومی و خصوصی را از هم جدا کرد.

در قسمت انتهایی خانه نیز حیاط کوچکی قرار داده شد و در طبقه بالا به عنوان تراس بزرگ تری ادامه یافت؛ در نهایت با توجه به بودجه محدود پروژه، نمای آن با سیمان سفید پوشیده شد، اما این سادگی در کنار انحناهای نرم و هماهنگ در نمای بیرونی و فضاهای داخلی، نتیجه ای چشم نواز داشت.

منبع: دیزاین مترز
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 651

به "خانه بهار در نجف آباد اصفهان از استودیو معماری آینه" امتیاز دهید

1 کاربر به "خانه بهار در نجف آباد اصفهان از استودیو معماری آینه" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه بهار در نجف آباد اصفهان از استودیو معماری آینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید