خبرنگاران مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی در کردستان صادر شد

به گزارش مجله رویگری، سنندج - خبرنگاران - معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: سال جاری مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی در شهرهای سنندج، سقز و دیواندره صادر شد.

خبرنگاران مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی در کردستان صادر شد

حمید اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: چهار درخواست از شهرستان سنندج، یک درخواست از شهرستان سقز و یک درخواست از شهرستان دیواندره تقاضای مجوز داشتند که این درخواست ها با حضور اعضای کمیسیون آنالیز و با سه مورد موافقت و با سه درخواست دیگر مخالفت شد.

وی اضافه کرد: این درخواست در شرایط سخت کنونی می تواند نشانه مثبتی باشد و افراد می توانند با ابتکارات و توانایی های خود در این شرایط هم فعالیت نمایند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه فراگیران رشته های مختلف گردشگری در کردستان یادآور شد: این آزمون در 2 سطح انگلیسی و فرانسه و برای فراگیران رشته های راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، طبیعت گردی و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اعلامی از طرف ستاد مقابله با ویروس کرونا برگزار گردید.

اسکندری اضافه کرد: این مصاحبه تخصصی با شرکت 30 نفر از کسانی که پیروز به گذراندن دوره های تخصصی گردشگری شده بودند برگزار گردید که در انتها 9 نفر رد شده و 21 نفر توانستند در این آزمون قبول شوند.

وی در رابطه با نشست کمیسیون فنی گردشگری هم گفت: در این نشست درخواست هایی برای تغییر کاربری زمین های گردشگری ارائه شده بود که با توجه به سیاست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر حفظ این کاربری ها با تغییر همه این درخواست ها مخالفت شد.

این استان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 42 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1168

به "خبرنگاران مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی در کردستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی در کردستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید