دلایلی که چرا باید آرایش خود را در شب پاک کنید

به گزارش مجله رویگری، آرایش و زیبایی برای همه افراد شامل زنان و مردان مهم است و علاوه بر ایجاد حس خوب و آرامش در افراد اعتماد به نفس افراد را تقویت خواهد نمود اما این باعث نمی­شود تا افراد به اقداماتی نامتعارف و عجیب جهت آرایش و زیبایی خود استفاده نمایند. امروزه تقاضا برای انواع لوازم آرایشی به ویژه در خصوص بانوان در حال افزایش است و انواع برندهای لوازم آرایشی در بازار موجود می­باشد و سایت های زیادی در این زمینه در حال فعالیت می باشند که کاج شاپ یکی از این سایت ها می باشد.

دلایلی که چرا باید آرایش خود را در شب پاک کنید

بانوان علاوه بر اینکه می­بایست از لوازم آرایشی مرغوب و باکیفیت و شناخته شده استفاده نمایند و بعلاوه با روش ­های درستی به نگهداری محصولات آرایشی بپردازند تا از ایجاد باکتری و قارچ در آن­ها جلوگیری نمایند، می­بایست در هنگام شب و پیش از خواب لوازم آرایشی مورداستفاده را پاک نمایند.

در زمان خواب و در هنگام شب، بدنمان به صورت طبیعی سمومی را به وسیله منافذ پوست بیرون می­دهد که اگر منافذ پوست پوشانده شده باشد و پوست دارای آرایش باشد، فرایند سم زدایی ازروی پوست آن چنان که باید انجام گیرد انجام نخواهد گرفت و پوست دچار مسائل عدیده­ای خواهد شد. پاک کردن آرایش از پوست در زمان شب، به خصوص در روزهایی که خسته هستیم بسیار سخت است. اما باید توجه گردد که پاک کردن آرایش و کثیفی و چربی ازروی پوست در زمان شب به منظور حفظ سلامت پوست امری لازم است. پس بهتر است هر شب قبل از خواب با پاک­نماینده­هایی مخصوص پوست صورت را بشوریم. درصورتی که هر شب پیش از خواب پوست صورتمان را از مواد آرایشی پاک نموده و تمیز کنیم و مرطوب نگه داریم، پوست خود را از خطر ابتلا به جوش قرمزی پوست، جوش سرسیاه و سایر مسائل پوستی نجات خواهیم داد. حتی در پاک کردن صورت از لوازم آرایشی باید مواردی را رعایت کنیم که عبارتند از:

  • برترین راه برای پاک کردن لوازم آرایشی استفاده از پاک نماینده ­های آرایشی است و بعد از پاک کردن صورت از مواد آرایشی بهتر است از شوینده صورت و آب رسان استفاده کنیم. بهتر است هرکدام از مواد را در جای خود بکار ببریم و از کاربرد آن­ها به جای یکدیگر خودداری کنیم و هیچگاه از شوینده و آب رسان به جای پاک ­نماینده مواد آرایشی استفاده نگردد.
  • بهتر است برای پاک کردن آرایش اطراف چشم با آرامش و با فشار متعادل و معقول به پاک کردن آرایش پرداخته و از پاک­کردن خشن و با فشار زیاد خودداری گردد. پاک کردن آرایش با فشار زیاد و به صورت خشن موجب ایجاد چین وچروک در چشم و صورت خواهد شد.
  • برترین و راحت­ترین راه برای پاک ­کردن مواد آرایشی از صورت استفاده از دستمال مرطوب پاک­ نماینده آرایش است. البته توصیه می­گردد حتماً بعد از استفاده از دستمال مرطوب پاک­نماینده مواد آرایشی از شوینده­های صورت استفاده نموده و پوست خود را مرطوب نگه داریم.

در صورت پاک نکردن لوازم آرایشی در شب بانوان در طولانی مدت و به مرورزمان با مسائل عدیده ­ای روبرو خواهند شد که بعضی از این مسائل عبارتند از:

  • ایجاد جوش و بروز آکنه: خوابیدن همراه با آرایش در شب باعث می­گردد تا مواد آرایشی با چربی و آلودگی که در طول روز بر روی پوست قرار گرفته ترکیب شده و منافذ پوست بسته شده و از به اصطلاح تنفس پوست و رسیدن اکسیژن به پوست جلوگیری خواهد شد و جوش و آکنه بر سطح پوست خواهد شد.
  • ایجاد تیره و کدر شدن پوست در صورت خوابیدن با آرایش در هنگام شب: خوابیدن همراه با آرایش در زمان شب سبب می­گردد تا مواد آرایشی جذب چین وچروک و خطوط ظریف پوست شده و این امر سبب تیره و کدر شدن پوست می­گردد و این امر سبب می­گردد تا پوست پیر به نظر برسد.
  • چین وچروک و پیری پوست در صورت پاک نکردن آرایش در هنگام شب: آلودگی و مواد آرایشی که مدت زمان طولانی بر روی پوست باقی بمانند دشمن پوست بوده و منجر به آسیب به پوست می­گردند.
  • بی اثر کردن محصولات ضد پیری در زمان شب: درصورتی که با آرایش در طول شب بخوابیم محصولات ضد پیری که بر روی پوست مصرف نموده­ایم بی­اثر خواهند شد.
  • در معرض عفونت قرارگرفتن پوست در صورت خوابیدن همراه با آرایش در طول شب: در صورت وجود عامل التهابی بر پوست به خصوص پوست صورت، مثلاً در صورت وجود آکنه التهابی این آکنه عفونت نموده و عواقب بدی را در پی خواهد داشت.
  • التهاب پوست: مواد آرایش دارای محرک­هایی چون رنگ و بو هستند و زمانی که برای مدت زمان طولانی در مدت شب روی پوست باقی بمانند سبب حساسیت­های پوستی یا بثورات پوستی خواهند شد.
  • خشکی پوست: باقی ماندن آرایش در طول شب بر روی پوست سبب پوست پوست شدن، ناهمگونی و ناصافی پوست و خشک شدن آن خواهد شد. درصورتی که در هنگام شب آرایش روی پوست را حذف نموده و با پاک­نماینده­هایی حاوی آلوئه­ورا و نارون کوهی پوست را مرطوب کنیم، در مدت زمان شب پوست خود را ترمیم و بازسازی نموده و از خشکی پوست جلوگیری به عمل آمده و موجب نشاط و صافی پوست می­گردد. پوست صاف و بانشاط خیلی بهتر و بیشتر در معرض آرایش قرار گرفته و جلوه بسیار بهتری خواهد داشت.
  • ترک خوردن لب­ها: اگر با مواد آرایشی نظیر رژ لب شب­ها بخوابیم، این ماده آرایشی سبب ازبین بردن رطوبت لب­ها شده و لب­ها ترک خورده و پوست پوست می­شوند؛ لذا توصیه می­گردد به هیچ عنوان در هنگام خوابیدن با رژ لب نباشیم تا یکی از اجزا مهم صورت نظیر لب­ها پوست پوست نگردد و ظاهر زیبای خود را حفظ کند.
  • التهاب و سوزش چشم­ها: یکی از علائم خوابیدن با آرایش در طول شب آن است که در هنگام صبح، در چشم­ها سوزش حس شده و چشمان پف خواهند کرد. درصورتی که در زمان شب صورت را از مواد آرایشی پاک نکنیم، این مواد آرایشی با آلودگی­هایی که بر پوستمان در طول روز جمع شده است ترکیب شده در زمان صبح چشمان پف نموده و دچار التهاب و سوزش خواهند شد.

پاک نکردن آرایش قبل از خواب سبب ایجاد جوش و مسائل پوستی می­گردد و عاملی جهت پیر شدن سریع پوست خواهد بود؛ لذا حتماً می­بایست پیش از خواب پوست صورت را از لوازم آرایشی پاک نموده و سعی گردد برای پاک کردن مواد آرایشی از پاک­نماینده­های آرایشی مخصوص نظیر دستمال مرطوب استفاده گردد و در انتهای کار و بعد از پاک کردن مواد آرایشی ازروی پوست با استفاده از شوینده­های مخصوص پوست خود را بشویید و مرطوب کنید. با این کار علاوه بر حفظ سلامت و شفافیت و نشاط و زیبایی پوست از پیر شدن و چین وچروک بر روی پوست نیز ممانعت به عمل خواهد آمد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1842

به "دلایلی که چرا باید آرایش خود را در شب پاک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایلی که چرا باید آرایش خود را در شب پاک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید