رئیس پارلمان آلمان: صندلی مرکل تضعیف شده است

به گزارش مجله رویگری، ولفگانگ شویبله، هم پیمان دیرینه محافظه کار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می گوید صندلی سیاسی مرکل در ماه های اخیر تضعیف شده و او ممکن است در دو انتخابات ایالتی آتی آلمان نتایج ضعیفی به دست آورد که این وضعیت منجر به تغییرات بزرگتر خواهد شد.

رئیس پارلمان آلمان: صندلی مرکل تضعیف شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، شویبله که سابقا وزیر دارایی بوده و اکنون رئیس مجلس سفلی پارلمان آلمان است به شبکه تلویزیونی SWR اظهار کرد: اگر آنگلا مرکل در کنگره ماه دسامبر حزب دموکرات مسیحی (CDU) کاندیدا گردد احتمالا مجددا به رهبری این حزب برگزیده گردد، با این حال شویبله این احتمال را که مرکل کاندیدا نگردد، رد نکرد.

وی گفت: او دیگر مثل سه دوره قبلی کنگره یک کاندیدای بلامنازع نیست.

شویبله گفت که انتخابات منطقه ای در ایالت های باواریا و هسه طی ماه جاری میلادی به شکلی اجتناب ناپذیر تاثیرش را بر صندلی مرکل خواهد گذاشت.

او گفت: می دانیم که انتخابات ایالتی پیش روی ما قرار گرفته است و نتایج آن نامشخص هستند و می توانند تغییرات بزرگتری را رقم بزنند.

مرکل که در حال حاضر در چهارمین دور صدراعظمی خود قرار گرفته است در 13 سال گذشته یک رهبر محبوب و خوب در آلمان بوده است. با این حال از زمان تصمیم او به باز کردن درهای آلمان به روی مهاجران در سال 2015 بلوک محافظه کار او یک روند از دست دادن محبوبیت را تجربه نموده و به جای آن راست های افراطی محبوبیتشان افزایش یافته است.

او امسال میلادی مجبور شد برای تشکیل دولت، یک ائتلاف ملی نه چندان محبوب با سوسیال دموکرات ها برقرار کند.

نظرسنجی ها نشان می دهند که حزب اتحاد سوسیال مسیحی (CSU) که حزب خواهر CDU است، در انتخابات باواریا در بهترین حالت 35 درصد آرا را کسب خواهد نمود و بدین ترتیب احتمالا اکثریت مطلقی را که در این ایالت داشته از دست می دهد و حزب راست افراطی AfD برای نخستین بار با 14 درصد رای وارد این پارلمان خواهد شد.

همچنین نظرسنجی ها نشان می دهند که حزب CDU نیز در 28 اکتبر در انتخابات ایالت هسه شکست سنگینی خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 12

به "رئیس پارلمان آلمان: صندلی مرکل تضعیف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پارلمان آلمان: صندلی مرکل تضعیف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید