ریزش سقف کلاس درس، دانش آموز را راهی بیمارستان کرد

به گزارش مجله رویگری، ریزش بخشی از سقف مدرسه ابتدایی فاطمه زهرا(س) در منطقه 10 آموزش و پرورش شهر تهران، یک دانش آموز دختر این مدرسه را روانه بیمارستان کرد.

ریزش سقف کلاس درس، دانش آموز را راهی بیمارستان کرد

هشمهری آنلاین/ فاطمه عسگری­ نیا: در پی ریزش بخشی از سقف یکی از کلاس­های درس دبستان حضرت فاطمه(س)، متاسفانه یک تن از دانش ­آموزان کلاس دوم ابتدایی این مدرسه به بیمارستان منتقل شد که خوشبختانه حال این دانش­ آموز مطلوب گزارش شده است.

هر چند در حادثه اخیر خطر از بیخ گوش مسئولان آموزش و پروش، دانش ­آموزان و خانواده ­های آنها گذشت، اما با وقوع این حادثه، ترس و نگرانی در دل خانواده­ ها جوانه زده است. دبستان حضرت فاطمه(س) یکی از مدارس فرسوده واقع در کوچه شهید عز آبادی یا همان کوچه مدرسه است که روزانه بالغ بر 2 هزار دانش ­آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آن تردد دارند. میترا حسینی، مادر یکی از دانش ­آموزان این مدرسه می­ گوید: وارد تمام مدارس این کوچه که می­شویم فرسودگی بنای ساختمان­ها توی ذوق آدم می ­زند. بزک در و دیوار کهنه مدارس با رنگ و لعابی که در ابتدای ماه مهر به آنها زده می­ گردد هم نمی ­تواند فرسودگی این بناها را پنهان کند.

نسترن معصومی، یکی دیگر از اولیای دانش­ آموزان می ­گوید: حادثه­ ای که روز چهارشنبه در مدرسه حضرت فاطمه(س) رخداد داد، ممکن است فردا در همان کلاس درس یا مدارس دیگر تکرار گردد. ترس و دلهره ­ای که از روز چهارشنبه به همه والدین و دانش­ آموزان وارد شده را کسی درک نمی ­کند.

رویا امامی، مادر دانش ­آموز دیگری هم می ­گوید: هیچ ­کدام از این مدارس کهنه و قدیمی در برابر زلزله مقاوم نیستند. وقتی با یک باران، سقف مدرسه ریزش می ­کند، در هنگام حوادث، چه انتظاری می ­توانیم داشته باشیم؟

کمبودهای شهر تهران در حوزه آموزش و پروش غیر قابل انکار است

مسعود ثقفی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش تهران وقتی از این حادثه آگاه شد، عصر روز چهارشنبه به اتفاق مدیر کل آموزش و پرورش تهران و مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 10 تهران، برای دیدار دانش ­آموز حادثه دیده به بیمارستان رفته و از خانواده این دانش ­آموز دلجویی کرد.

او در گفت­ و گو با خبرنگاران محله می ­گوید: متاسفانه بالغ بر 50 درصد مدارس شهر تهران فرسوده­ اند و این مدارس فرسوده در همه مناطق پایتخت پراکنده ­اند. از مناطق 1 و 2 گرفته تا مناطق 18 و 19 و این موضوع را بارها و بارها به شکل رسمی اعلام کرده­ ایم.

ثقفی با اظهار تاسف از حادثه­ ای که در دبستان حضرت فاطمه(س) اتفاق افتاده، می ­افزاید: هرچند در این حادثه خدا را شکر آسیب جدی به دانش آموزان وارد نشد، اما این موضوع چیزی از نگرانی ­های ما بابت وقوع حوادث جدی­ تر کم نمی ­کند.

او با اشاره به تعدد مدارس در کوچه شهید عزآبادی و فرسودگی اغلب این مدارس اظهار می­ دارد: کوچه مدرسه یا همان کوچه شهید عزآبادی در برگیرنده تعداد زیادی مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است که اغلب فرسوده­ اند و برای بازسازی این مدارس نیازمند یاری خیران و مدرسه سازان تهرانی هستیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش تهران در ادامه با بیان این که کمبودهای شهر تهران قابل انکار نیست می گوید: همه تلاشمان را به کار بسته ­ایم تا با وجود همه محدودیت­ هایی که در اختیار داریم، ضریب ایمنی را در مدارس فرسوده بالا ببریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 552

به "ریزش سقف کلاس درس، دانش آموز را راهی بیمارستان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش سقف کلاس درس، دانش آموز را راهی بیمارستان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید