زیباترین جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید

به گزارش مجله رویگری، وقتی نام گردشگری و سفر به میان می آید، فرانسه یکی از اولین نام هایی است که در فکر بیشتر افراد نقش می بندد زیرا سالانه بیش از 80 میلیون نفر از مردم دنیا برای بازدید از جاهای دیدنی فرانسه به این کشور سفر می نمایند که باعث شده است این کشور برای سال های متمادی به عنوان بهترین مقصد گردشگری دنیا شناخته گردد.

زیباترین جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید

اگر تا به امروز فرصت سفر به فرانسه را نداشته اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا تعدادی زیباترین و برترین جاهای دیدنی فرانسه را با یکدیگر مرور کنیم.

درباره جاهای دیدنی فرانسه

از بلوارهای لوکس و پرزرق و برق پاریس تا ساحل آبی منطقه ریویرا (Riveira)، از تزئینات خیره نماینده کاخ ورسای تا قله های پر از برف آلپ، همه و همه باعث شده اند تا جهانگردان سراسر دنیا مشتاق شرکت در تور فرانسه و دیدنی جاهای دیدنی فرانسه باشند.

مکان های دیدنی فرانسه بسیار مجذوب نماینده و متنوع هستند و می تواند هر فردی با هر سلیقه ای را به خود جذب نمایند. قلعه ها و قصرهای زیبایی که شبیه به افسانه های شاه پریان هستند، کلیساهای سر به فلک کشیده با تزئینات خارق العاده، روستاهایی با چشم انداز ها بکر و حیرت انگیز، آثار هنری و معماری مدرن مانند برج ایفل و از همه مهمتر فرهنگ و روح خاصی که در این کشور جریان دارد علت اصلی مجذوب نمایندهیت فرانسه برای جهانگردان به شمار می فرایند.

اگرچه پاریس به عنوان مرکز فرانسه، مهمترین مقصد جهانگردی این کشور به شمار می رود و اصلی ترین دیدنی های فرانسه در این شهر واقع شده است، اما نباید از جاهای دیدنی فرانسه در دیگر نقاط این کشور غافل شوید. با سفر به گوشه و کنار این کشور می توانید با طیف وسیعی از دیدنی های فرانسه روبرو شوید که هر کدام لذت غیرقابل توصیفی را به شما ارائه می نمایند.

مسلما پس از اتمام سفر و با دیدنی عکس مکان های دیدنی کشور فرانسه، تمام خاطرات لذتبخش این سفر برای شما زنده خواهد شد.

در ادامه با تعدادی از این جاذبه های جهانگردی فرانسه بیشتر آشنا می شویم.

برج ایفل

بدون هیچ تردید برج ایفل نماد پاریس و نماد فرانسه به شمار می رود و یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین جاذبه های جهانگردی در کل دنیاست. این بنا یک برج بلند 320 متری است که به وسیله گوستاو ایفل طراحی و در سال 1889 افتتاح شده است.

علاوه بر زیبایی این بنا و بعلاوه جایگاه ویژه آن در فرهنگ عامه مردم دنیا، می توانید با خرید بلیت به بالای برج رفته و از ارتفاع 276 متری، چشم انداز 360 درجه خیره نماینده ای از پاریس را دیدن کنید. در روزهایی که هوا صاف و بدون آلودگی باشد، می توانید از بالای برج ایفل تا فاصله 70 کیلومتری را دیدن کنید.

بعلاوه اگه تمایل داشتید با صرف یک وعده غذای بینظیر خاطرات خود از برج ایفل را تکمیل کنید، می توانید به رستوران ژول ورن در طبقه دوم برج ایفل سری بزنید.

بعلاوه جالب است بدانید که در دنیا، از برج ایفل بیش از هر جاذبه دیگری عکس ثبت شده است و بخش اعظمی از عکس دیدنی های فرانسه، به برج ایفل تعلق دارد.

موزه لوور

نمی شود از جاهای دیدنی فرانسه گفت و به موزه لوور فرانسه اشاره ای نکرد. موزه لوور که زمانی کاخ خاندان سلطنتی فرانسه و امروزه یکی از جاهای دیدنی فرانسه است، پربازدیدترین موزه در سرتاسر دنیاست.

موزه لوور بیش از 30 هزار اثر هنری از اقصی نقاط دنیا را در خود جمع نموده است و می توانید تعدادی از برترین آثار هنری تاریخ از قبیل تابلوی مونالیزا در این موزه به نمایش گذاشته می شوند. اگرچه نمی شود تمام آثار هنری لوور را در یک روز و یا حتی یک هفته دید، اما بهتر است یک روز کامل برای این موزه وقت بگذارید تا لذت وافری از یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه برده باشید.

موزه لوور که زمانی کاخ خاندان سلطنتی فرانسه و امروزه یکی از جاهای دیدنی فرانسه است، پربازدیدترین موزه در سرتاسر دنیاست

کاخ ورسای

اگر دوست دارید با شکوه و زیبایی زندگی پادشاهان فرانسه آشنا شوید، باید حتما سری به مجموعه کاخ ورسای در حاشیه پاریس بزنید. کاخ ورسای چیزی فراتر از یک اقامتگاه سلطنتی است و با هدف نشان دادن قدرت و شکوه درباره لوئی چهاردهم ایجاد شده است.

لوئی چهاردهم که به پادشاه آفتاب و لوئی کبیر معروفیت دارد، طولانی ترین دوران سلطنت را در میان پادشاهان اروپایی دارد و این مجوعه را به عنوان نمادی از قدرت خود ساخت و استاندارد کاخ های سلطنتی اروپا را چندین پله بالاتر برد.

اما بخش مهمی از اهمیت این کاخ، به دوران سلطنت لویی شانزدهم و همسر مشهورش، ماری آنتوانت بازمی شود. در زمان سلطنت لویی شانزدهم بود که انقلاب فرانسه شکل گرفت و شاه و ملکه فرانسه، به تیغ گیوتین سپرده شدند.

بعلاوه یکی دیگر از فرازهای اهمیت کاخ ورسای در تاریخ دنیا، به خاتمه جنگ دنیای اول مربوط است. پس از خاتمه جنگ دنیای اول، قدرت های دنیا در این کاخ گردهم آمدند و پیمان ورسای را امضا کردند.

بعلاوه علاوه بر بنای زیبا و تزئینات باشکوه، باغ این مجموعه نیز بسیار زیباست و با قدم زدن در آن می توانید اوقات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

منطقه ریویرا

اگر هوادار منطقه ها ساحلی هستید، منطقه ریویرا یا کوت د آزور (Côte dAzur) می تواند یک بهشت فراموش نشدنی برای شما باشد. کوت د آزور از نظر لغوی به معنی ساحل آبی است و این نام به علت آبی چشم نواز آب دریای مدیترانه در این منطقه است.

این منطقه که از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه است، از سنت تروپز در غرب تا منتون در شرق و نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد و یکی از برترین منطقه ها ساحلی در سرتاسر اروپاست که هر سال در فصل تابستان، مملو از جهانگرد می شود.

شهرهای کن و نیس فرانسه با معروفیت دنیای خود در منطقه ریویرا واقع شده اند و می توانید تابستای بیاد ماندنی را در آنها سپری کنید.

مونت سن میشل

اگر گذرتان به شمال فرانسه و منطقه نرماندی افتاد، می توانید یکی از شگفت انگیزترین دیدنی های فرانسه و دنیا را نظاره کنید. مونت سن میشل یک جزیره صخره ای در ساحل نرماندی است که مانند یک هرم بزرگ از آب سربرآورده است.

اما مجذوب نمایندهیت مونت سن میشل نه به خاطر تاریخ طولانی و معماری مجذوب نماینده ساختمان های آن، بلکه به خاطر ویژگی طبیعی آن است.

در واقع مونت سن میشل همواره یک جزیره نیست و این جزر و مد دریاست که ماهیت آن را معین می نماید. در حالت عادی، مونت سن میشل با ساحل نرماندی ارتباط دارد اما هنگامی که سطح آب دریا بالا می آید، ارتباط این صخره با ساحل قطع شده و مونت سن میشل به یک جزیره تبدیل می شود.

در هنگام غروب آفتاب مونت سن میشل، می توانید زیباترین عکس هایی از جاهای دیدنی فرانسه که تصور می کنید را ثبت کنید.

بازدید از مکان های دیدنی فرانسه باعث شده است تا هر ساله جهانگردان بسیاری در تور فرانسه شرکت نمایند و با پرداخت قیمت ورودی مکان های دیدنی فرانسه، خاطراتی بیادماندنی برای خود رقم بزنند.

منبع: ققنوس
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1836

به "زیباترین جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید