18 شهر آسیایی که نباید از دستشان دهید (قسمت اول)

به گزارش مجله رویگری، آسیا، بزرگترین قاره دنیا و نیز دارای جاذبه های گردشگری فراوان است. از سواحل شگفت انگیز تایلند گرفته تا مراکز خرید پرآوازه پکن همگی چشم انتظار شما هستند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

18 شهر آسیایی که نباید از دستشان دهید (قسمت اول)

در این مقاله قصد داریم شما را با بعضی از جذاب ترین و پربازدیدترین شهرهای آسیا آشنا کنیم. بعضی از این مکان ها دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و بعضی نیز دارای جاذبه های فرهنگی هستند.

سیم ریپ، کامبوج

سیم ریپ یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا است. گشت وگذار در این شهر بسیار ساده بوده و در هر گوشه از آن، جاذبه های گردشگری زیادی خواهید دید.

مردم سیم ریپ بسیار خونگرم هستند. همچنین این شهر دارای تاریخی غنی، شب هایی بسیار شورانگیز، موزه های جذاب، مراکز خرید فراوان و پر از تفریحات ماجراجویانه است. هنگامی که خورشید صبحگاهی روی معابد و مخروبه های انگکور وات می تابد، صحنه بسیار زیبایی می آفریند که بیشتر شبیه به یک نقاشی است. بناهای باستانی این مکان در زمره بزرگترین مجموعه های مذهبی دنیا قرار گرفته است که شامل مجموعه انگکور وات و شهر سلطنتی انگکور تام می گردد. وجود همین بناهای تاریخی به تنهایی دلیلی برای سفر به این شهر است.

پکن، چین

پکن بیش از 800 سال است که پایتخت چین است. این شهر با پیشینه باستانی، امپراطوری سلطنتی و نیز فرهنگ مدرن خود حرف های زیادی برای گفتن دارد. سرمایه تاریخ باستان پکن شامل مقبره های مینگ که متشکل از آرامگاه های 13 امپراطور سلسله مینگ است؛ شهر ممنوعه؛ دیوار بزرگ چین که مابین سال های 220 و 206 پیش از میلاد توسط اولین امپراطور چین ساخته شد و میدان جدید تیان آنمن بزرگترین میدان شهری دنیا محسوب می گردد. پکن چندین مرکز خرید بزرگ دارد که کالاهای بسیار جذابی در آن ها خرید و فروش می گردد. علاوه بر مراکز خرید سنتی پکن که در خیابان های Wangfujing و Qianmen واقع شده اند، فروشگاه های جدید و مدرن این شهر نیز بسیار قابل توجه هستند.

هانوی، ویتنام

هانوی، پایتخت جذاب و دیدنی ویتنام که از فرهنگ های چینی و فرانسوی تاثیر پذیرفته، یکی از منحصر به فردترین شهرهای آسیایی به شمار می رود. هانوی از قدمت بالایی برخوردار است؛ خیابان های هزارتو این شهر در میان رودخانه های معروف Hoan Kiem و Red River به همراه مخروبه های کاخ Hanoi Citadel همگی نشان از تاریخ و پیشینه غنی این شهر دارد. هانوی گذشته خود را فراموش ننموده است؛ این مکان تنها شهر در جنوب شرق آسیا است که بدن رهبر خود یعنی های چی من را به صورت مومیایی شده در آرامگاهش نگاه داشته است. پارک ها و دریاچه های زیبا، بلوارهای دیدنی و بیش از 600 معبد و صومعه همگی شهر هانوی را به یکی از جذاب ترین شهرهای آسیا تبدیل می نماید.

سمینیاک، اندونزی

سمینیاک چند مورد از بهترین و زیباترین سواحل و نیز مناظر غروب آفتاب بالی اندونزی را دارد. این مکان مختص کسانی است که به دنبال تجربه ای لوکس از سفر، مراکز خرید متعدد و رستوران ها و کافه هایی بسیار شیک و جذاب هستند. اگرچه سواحل سمینیاک به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده این مکان به شمار می روند، اما تفریحگاه ها و مراکز خرید متعدد آن نیز دلیل دیگری برای سفر به این شهر است. Kerobokan یکی از مناطق دیدنی سیمینیاک است که دارای رستوران های بی شمار با رده قیمتی مناسب و شیک برای گردشگران است.

بانکوک، تایلند

بانکوک یکی از بهترین شهرهای آسیایی است که به خوبی توانسته فضای قدیمی و جدید و نیز شرقی و غربی را با یکدیگر ترکیب کند. قصرهای طلایی، بازارهای متعدد و برج های سر به فلک کشیده تنها بخشی از جاذبه های گردشگری بانکوک به شمار می روند. قصر بزرگ بانکوک مکانی متشکل از چندین کاخ و معبد است که بعضی از آثار باستانی تایلند مانند مجسمه زمردین بانکوک در آن به یادگار مانده است. این مجسمه متعلق به قرن پانزدهم میلادی است. بعضی از مکان های دیدنی بانکوک که نباید از دست دهید، شامل باغ های Dusit، بازار Pratunam و معابد Phra Nakhon می گردد.

شانگهای، چین

شانگهای بزرگترین شهر چین است که شرایط را برای کسب تجربه ای از گذشته، حال و آینده را به طور همزمان فراهم می نماید. شانگهای همچنین به لحاظ اقتصادی و فرهنگی پیروز ترین و شکوفاترین شهر چین محسوب می گردد. رودخانه هانگ پو، شانگهای را به دو ناحیه تقسیم می نماید؛ پودانگ و پوکسی. برج های بسیار بلند پودانگ، منظره جالبی به شهر داده است. در پوکسی نیز می توانید نواحی قدیمی شانگهای را ببینید که عمدتا اصالت خود را حفظ نموده اند. از آنجایی که شانگهای شهری همواره بیدار است، می توانید پس از نیمه های شب به رستوران ها، مراکز تفریحی و نیز سینماهای آن بروید که هم فیلم های چینی و هم فیلم های غربی به نمایش می گذارند. شانگهای بهشت خریداران نیز محسوب می گردد، چرا که مراکز خرید این مکان بسیار زیبا و دارای کالاهای متنوعی هستند.

توکیو، ژاپن

در توکیو، تمامی جوانب فرهنگ سنتی مردم و فرهنگ نوین غربی با هم ترکیب شده اند. اگرچه توکیو بسیار شلوغ، پرجمعیت و شهری گران قیمت است، اما مردم آن و نیز تمامی نقاط شهر بسیار تمیز و پاکیزه هستند. شخصیت های کارتونی و انیمه ها در میان جوانان توکیو بسیار محبوب است. در توکیو تعداد رستوران های دارای ستاره میشلن بسیار بیشتر از پاریس است. غذاهای رستوران های این شهر بسیار تازه و خوشمزه هستند.

هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ یکی از قلمروهای خودمختار تحت حاکمیت چین است که جزیی از سرزمین اصلی این کشور محسوب نمی گردد. هنگ کنگ یکی از مراکز بزرگ اقتصادی، بانکداری و تجاری دنیا است که دروازه ای بین غرب و شرق به شمار می رود. در این مکان، غذاهای خوشمزه، جزایر زیبا و آسمان خراش های منحصر به فرد خودنمایی می نمایند. می توانید از هتل های لوکس، معماری سنتی چینی و مناظر دیدنی هنگ کنگ نهایت لذت را ببرید. هنگ کنگ همچنین 200 جزیره در اطرافش دارد که می توانید زندگی روستایی چینی را در آن ها مشاهده کنید. پس از تاریک شدن هوا، می توانید از 8 شب نمایش خیره نماینده نورهای مجموعه یDisneys Electric Light Parade را نظاره گر باشید و نهایت لذت را از آن ببرید.

منبع: کجارو / tripstodiscover.com
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 465

به "18 شهر آسیایی که نباید از دستشان دهید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 شهر آسیایی که نباید از دستشان دهید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید