جاهای دیدنی تایلند که نباید از دست بدهید

به گزارش مجله رویگری، تایلند یکی از پرگردشگرترین کشورهای جهان است. جاذبه های متنوع این کشور، باعث شده که مورد توجه گردشگران سراسر جهان قرار بگیرد.

جاهای دیدنی تایلند که نباید از دست بدهید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در سال 2016 بیش از 32 میلیون گردشگر به تایلند سفر کردند. این کشور برای هر گردشگر با هر سلیقه ای یک جاذبه دارد. از شهرهای آرام شمالی گرفته تا پایتخت پرزرق و برق و جزایر بکر و دیدنی، این کشور به راحتی نظر همه گردشگران را جلب می نماید.

اگر دوست دارید سفرهای خارجی را تجربه کنید، تایلند یک مقصد گردشگری ایده آل است که جاذبه هایی متنوع و دیدنی دارد. برای پیدا کردن بهترین تورهای ارزان تایلند از خبرنگاران یاری بگیرید. در خبرنگاران می توانید تورهای عرضه شده توسط معتبرترین آژانس های گردشگری را جست وجو کنید و با توجه به شرایط خود بهترین و ارزان ترین تور را انتخاب کنید.

تور تایلند با کمترین قیمت

در ادامه چند جاذبه مهم تایلند را می شناسید؛ جاهای دیدنی تایلند که گردشگران، فرصت بازدید از آن ها را از دست نمی دهند.

کاخ بزرگ (Grand Palace) و معبد Wat Phra Kaew

کاخ بزرگ و معبد Wat Phra Kaew هر دو در مجاورت رودخانه چائو پرایا قرار دارند. این کاخ در نزدیکی رود ساخته شده تا بهتر بتوان در حمله های احتمالی از آن دفاع کرد. ساخت کاخ بزرگ در سال 1782 شروع شد و تا اواخر دهه 1800 میلادی به اتمام نرسید. هیچ یک از اعضای خاندان سلطنتی تا سال 1925 در این کاخ زندگی نکردند. امروزه این کاخ یکی از بزرگ ترین جاذبه های توریستی شهر است.

معبد Wat Phra Kaew نیز در همین نزدیکی قرار گرفته است. آن را با نام معبد بودای زمردین هم می شناسند.

کاخ بزرگ یکی از پربازدیدترین جاذبه های جهان است و سالانه حدود 8 میلیون توریست از آن بازدید می نمایند.

معبد Wat Pho

این معبد بودایی یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین معبدهای پایتخت تایلند است. یک تندیس بودای بزرگ با طول 46 متر و ارتفاع 15 متر دارد که در مرکز معبد قرار گرفته است. مدارس ماساژ سنتی تایلندی و استوپاهای متعددی در اطراف معبد وجود دارد.

پارک تاریخی آیوتایا (Ayutthaya Historical Park)

بسیاری از ویرانه هایی که در این پارک وجود دارد، 150 سال ساختن آن ها طول کشیده است. این شهر دومین پایتخت سیام بود و برای مدت 400 سال قبل از اینکه ویران گردد، در اوج شکوه و قدرت قرار داشت. بسیاری از سازه های این شهر از چوب ساخته شده بودند به همین دلیل در برابر آتشی که شهر را نابود کرد، دوام نیاوردند. فقط سازه های سنگی باقی مانده اند. این مجموعه در سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

خلیج Railay Bay

در این منطقه چهار ساحل اصلی وجود دارد که مهم ترین آن ساحل Phra Nang است. این باریکه شنی برای همه گردشگران، جاذبه ای دارد. از امکانات صخره نوردی گرفته تا یک زیارتگاه عجیب! یک تالاب آبی و یک جهت عالی برای پیاده گردی در طبیعت نیز در همین محدوده وجود دارد.

استادیوم بوکس New Lumpinee

موی تای ورزش ملی تایلند است. در این کشور می توانید از مسابقات این ورزش دیدن کنید. بهترین جا برای دیدن یک مسابقه بوکس تایلندی، استادیوم New Lumpinee است. این استادیوم در سال 1956 ساخته شد. سه بار در هفته مسابقاتی در این استادیوم انجام می گردد.

بازارهای شناور نزدیکی پایتخت

قبل از اینکه پایتخت پر از جاده ها و خیابان ها گردد، راه های آبی پر پیچ و خم، مهم ترین جهت حمل و نقل شهری بودند. بسیاری از این راه های آبی برای دکور شهری پر شده اند ولی خارج از مرکز شهر هنوز هم این جهتهای آبی وجود دارند و بازارهای شناوری روی آن ها برپا می گردد. بازارهای شناور، تجربه ای خاص و جذاب برای گردشگران تایلند است. قایق های رنگارنگ این بازار، محصولات متنوعی می فروشند؛ از سوغات گرفته تا غذاهای سنتی تایلندی.

معبد Wat Arun

این معبد با همه بناهای مذهبی تایلند متفاوت است. قرار دریافت در کرانه رودخانه احتمالا به دلایل استراتژیک بوده است. این معبد در اوایل قرن نوزدهم ساخته شده است. بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه، موقع طلوع یا غروب آفتاب است.

خلیج مایا (Maya Bay)

این خلیج به خاطر به نمایش درآمدن در فیلم ساحل با بازی لئوناردو دی کاپریو به شهرت رسید. وقتی این فیلم در سال 2000 منتشر شد، کنجکاوی گردشگران برای دیدن این منطقه برانگیخته شد. این منطقه به قدری بکر و دنج بود که واقعی به نظر نمی رسید. از آن موقع، گردشگران برای تکرار ماجراجویی های دیکاپریو در این فیلم، به این منطقه سفر می نمایند.

بازار آخر هفته Chatuchak

این بازار آخر هفته برای علاقه مندان به خرید، بسیار جذاب است. این بازار در بانکوک قرار گرفته است و یکی از بزرگ ترین بازارها در آسیا است. هر آنچه که فکر کنید در غرفه های این بازار پیدا می گردد. از این بازار نمی توانید دست خالی بیرون بروید و حتما یکی دو سوغاتی می خرید.

پارک ملی Khao Yai

این پارک ملی یکی از پربازدیدترین پارک های ملی در تایلند است چون در نزدیکی پایتخت قرار گرفته است. حیات وحش بی نظیر، جهتهای پیاده روی زیبا و متعدد و زیبایی کلی این پارک، نظر همه بازدیدنمایندگان را جلب می نماید. این پارک اولین پارک ملی رسمی در تایلند بود و یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

آبشار Erawan

با وجود اینکه شهر Kanchanaburi به خاطر موزه های متعدد و یادبودهای تاریخی اش مشهور است، ولی جاذبه های دیگری هم دارد که توجه گردشگران را جلب می نماید از جمله آبشار Erawan. این آبشار در یک پارک ملی به همین نام قرار گرفته است و آبشاری هفت طبقه است. این آبشار یکی از مهم ترین دلایلی است که به خاطر آن، گردشگران به این پارک سر می زنند.

رود Chao Phraya

این رودخانه را با نام رودخانه پادشاهان نیز می شناسند و یکی از مهم ترین جهتهای آبی تایلند است. تعدادی از مهم ترین جاذبه های پایتخت در کرانه های این رودخانه قرار دارند و این رود یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل در شهر است. کروز های شبانه برای صرف شام و قایق سواری برای گشت و گذار در بانکوک از تفریحات محبوب گردشگران در این رودخانه است.

پناهگاه فیل

یکی از جاذبه هایی که معمولا مسافران تایلند به دنبال آن هستند، مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیوانات است. پناهگاه های فیل ها در سراسر این کشور پیدا می شوند؛ ولی گردشگران باید با دقت، پناهگاه مورد نظر را انتخاب کند و سراغ هر پناهگاهی نروند. پارک طبیعی فیل ها (Elephant Nature Park) در چیانگ مای در دره ای سر سبز و زیبا قرار گرفته است و با سرزمین های کوهستانی احاطه شده است. این پناهگاه از دهه 1990 یعنی از زمان بازگشایی اش از فیل های زیادی حفاظت نموده است.

معبد سفید (Wat Rong Khun)

این معبد یک سازه بودایی خاص و منحصربه فرد در شهر شمالی چیانگ رای است. این معبد مالک خصوصی دارد و توسط هنرمندی به نام Chalermchai Kositpipat ساخته شده است. ساخت معبد در سال 1997 به سرانجام رسید. این معبد تماما سفید است و دارای قسمت های مختلفی از جمله تالار مدیتیشن است.

خیابان Khao San

کوله گردی در تایلند بدون سر زدن به این خیابان کامل نمی گردد. این خیابان 410 متر طول دارد و طی کردن آن فقط 5 دقیقه طول می کشد که البته به میزان جمعیت هم بستگی دارد. اطراف این خیابان پر از رستوران، کافه، غذاهای ارزان و اقامتگاه های مقرون به صرفه است. به همین دلیل است که اینجا به پاتوقی برای کوله گردها تبدیل شده است.

بازار پیاده روی یکشنبه ها

بازارچه ها و بازارهای شبانه متعددی در شهر چیانگ مای وجود دارد ولی این بازار از همه مشهورتر است. این بازار در منطقه مرکزی شهر برپا می گردد و یک خیابان یک کیلومتری است و ورود ماشین به آن ممنوع است. به همین دلیل گردشگران می توانند در آرامش کامل به غرفه های مختلف آن سر بزنند. این بازار پر از صنایع دستی منطقه است. برای خرید حتما با فروشنده ها چانه بزنید تا بتوانید محصولات مورد نظرتان را با بهترین قیمت خریداری کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 586

به "جاهای دیدنی تایلند که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی تایلند که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید