تور مالزی: زیباترین جاذبه های پنانگ برای عکاسی کدامند؟

به گزارش مجله رویگری، جاذبه های دیدنی زیادی در جزیره پنانگ مالزی وجود دارد؛ اما بعضی از آن ها به حدی زیبا هستند که به سوژه عکس های اینستاگرامی تبدیل شده اند.

تور مالزی: زیباترین جاذبه های پنانگ برای عکاسی کدامند؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

پنانگ، جزیره ای زیبا در مالزی است که به عنوان مرواید شرق آسیا شناخته می شود و عوامل مختلفی آن را به منطقه ای عالی برای سفر تبدیل نموده است. در واقع محبوبیت این شهر به ساحل های شنی زیبا و بکر، معماری باشکوه و منحصربه فرد، غذاهای مجذوب نماینده و متنوع، فرهنگ خاص و جالب مردم جزیره و مکان های تماشای فراوان آن برمی شود.

بعضی از جاذبه های پنانگ به حدی زیبا هستند که تصاویر آن ها به کرات در اینستاگرام دیده می شود و از همین رو بسیاری از گردشگران دوست دارند که خود را به این شهر برسانند و عکس ها و سلفی های به یادماندنی بگیرند.

شهر پنانگ به لطف خط ساحلی گسترده، تپه های جنگلی متراکم و دو پل ارتباطی بین جزیره و سرزمین اصلی، هیچ گاه از نظر زیبایی چیزی کم نداشته است. اگر با این مقاله از خبرنگاران همراه باشید، جاذبه هایی را به شما معرفی می کنیم که ارزش عکاسی و ثبت خاطره را دارند.

کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج (St Georges Church)، قدیمی ترین کلیسای انگلیکان در جنوب شرقی آسیا است که در سال 1818 ساخته شد. در معماری این کلیسا می توان عناصری از طراحی های گرجی، نئوکلاسیک و پالادیان را مشاهده کرد که مخصوصا در اوایل قرن نوزدهم مشهور بودند. چهار ستون اصلی در بخش جلویی کلیسا و مناره هشت ضلعی آن که سر به فلک کشیده است، نمونه ای از معماری مذهبی در عصر استعمار انگلیس را نشان می دهند.

پارک ملی پنانگ

پارک ملی پنانگ (Penang National Park) با وسعت 1,213 هکتار، شاید کوچک ترین پارک ملی مالزی باشد؛ اما مجموعه ای غنی از گیاهان و حیوانات آن باعث شده است که رقیب سرسخت سایر پارک ها باشد.

بیش از 400 گونه گیاه و 150 گونه پرنده در این پارک وجود دارد و از همین رو به خاطر زیست بوم گرمسیری اش، محلی فوق العاده برای گردشگران تور مالزی محسوب می شود؛ به خصوص که ورودی آن رایگان است و گردشگران می توانند خود را به فعالیت های مختلفی مثل پیاده روی در جنگل، ماهیگیری و آفتاب گرفتن در سواحل آرام و استراحت روی شن و ماسه های طلایی ساحل سرگرم نمایند.

پارک ملی پنانگ به علت غروب بسیار زیبا و تماشای اش به عنوان خلیج کهربای درخشان هم شناخته می شود؛ بنابراین اگر از علاقه مندان به عکاسی هستید، هنگام غروب به این پارک بروید و لحظه هایی ناب و به یادماندنی را ثبت کنید. فانوس دریایی هم از جاذبه های گردشگری این پارک ملی به شمار میرود که در سال 1883 ساخته شد و تقریبا 227 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

باغ پروانه انتوپیا

باغ پروانه انتوپیا (Entopia by Penang Butterfly Farm) با بیش از 15 هزار پروانه که آزادانه پرواز می نمایند و صدها گونه گیاه عجیب وغریب، محلی فوق العاده برای گشت وگذار گردشگران به شمار می رود. هنگام قدم زدن در این باغ مواظب زیر پای خود باشید؛ زیرا تعدادی از این پروانه های ظریف و دوست داشتنی برای گرفتن آفتاب، روی زمین می نشینند.

این باغ مانند موزه ای زنده، هزاران پروانه را به نمایش گذاشته است؛ در واقع پروانه هایی از گونه های مختلف دارد و 300 گونه گیاه هم در آن پرورش داده می شود. در جزیره پنانگ انواع پروانه ها زندگی می نمایند و این مرکز به حمایت از این موجودات زیبا و زیستگاه آن ها اختصاص دارد. هزینه ورودی آن برای افراد بزرگ سال معادل 15 دلار است.

تپه پنانگ

تپه پنانگ (Penang Hill) که در ارتفاع 821 متری بالاتر از سطح دریا واقع شده است، یکی از جاهای تماشای پنانگ به شمار میرود که اگر می خواهید قدری ورزش را چاشنی تعطیلات خود کنید، می توانید با سه ساعت دوچرخه سواری خود را به این منطقه برسانید. اینجا محلی ایدئال برای کسانی است که قصد دارند علاوه بر پیاده روی و کوهپیمایی، از منظرههای تماشای جورج تاون تماشا نمایند. در بازدید از تپه باید انتظار پوشش گیاهی متراکم، میمون های ماکاک دم دراز و هوای گرم و شرجی را داشته باشید و علاوه بر بطری آب، کلاه هم بردارید. برترین نقطه آغاز می تواند دروازه ماه در باغ های گیاه شناسی باشد که اگر هنگام غروب خورشید، به بالای تپه برسید، با منظرهی خارق العاده روبرو خواهید شد که برای همواره در یادتان باقی می ماند.

راه های مختلفی برای صعود به قله این تپه وجود دارد که شامل استفاده از تله کابین، سفر با جیپ یا پیاده روی می شود. نوشیدن چای یا میل کردن یک وعده غذای گیاهی در کافه های بالای تپه، قدم زدن و گشت زدن در بازارچه های صنایع دستی و حصیر این منطقه نیز بسیار لذت بخش است.

تالار شهر

تالار شهر (City Hall)، یک ساختمان نئوباروک مخصوص شورای شهر است که در ضلع غربی جزیره پنانگ واقع شده است. پنجره های طاقی شکل و ستون های ردیفی، نمای بیرونی این سازه را تشکیل می دهند. با اینکه امکان ورود به این ساختمان وجود ندارد، برای گرفتن عکس های اینستاگرامی از بیرون آن و تفرجگاه کنارش، سری به این سازه بزنید.

هین باس دیپات

هین باس دیپات (Hin Bus Depot)، مرکزی فرهنگی در پنانگ است که با یک گالری هنری، غرفه های فروش کفیر (نوعی نوشیدنی) و نقاشی های دیواری، مجذوب نمایندهیت زیادی برای گردشگران دارد. جوان ترها عاشق رستوران گیاهی هولی واندر (Wholey Wonder) هستند؛ در حالی علاقه مندان قهوه از نوشیدن یک اسپرسوی خوشمزه در کافه بریکلین (Bricklin Cafe) نهایت لذت را خواهند برد. روزهای یکشنبه، بازار صنایع دستی از 11 صبح تا پنج عصر فعالیت می نماید که به فروش غذا و کارهای دستی ظریف اختصاص دارد.

عمارت پنانگ پراناکان

عمارت پنانگ پراناکان (Pinang Peranakan Mansion) عمارتی متعلق به اوایل قرن بیستم میلادی است که روزگاری خانه یک بازرگان ثروتمند چینی بود و امروزه به موزه ای کوچک، اما مجذوب نماینده تبدیل شده است. در حال حاضر این عمارت برای نمایش فرهنگ و سنت پراناکان ها استفاده می شود. پراناکان ها، اقوامی چینی هستند که به مالزی مهاجرت نموده اند.

عناصر معماری شرق و غرب در عمارت پنانگ پراناکان با هم تلفیق شده اند و در آن می توان کاشی کاری های انگلیسی در کف و درهای چوبی حکاکی شده چینی را مشاهده کرد.

علاوه بر این، سبک زندگی و وسایل این تاجر چینی پیروز نیز در معرض نمایش واقع شده است. هزینه تور موزه با راهنما حدود پنج دلار می شود که بی شک ارزش این هزینه را دارد.

اسکله استرتیتس

اسکله استرتیتس (Straits Quay)، محلی برای پیاده روی و دویدن مردم محلی است که گاهی وقت ها سگ هایشان را برای گردش می آورند. این تفرجگاه، اصلی ترین جاذبه مرکز خریدی با همین نام است که از یک طرف تا گرین استرتیتس و از طرف دیگر تا مجتمع مسکونی لوکسی امتداد یافته است.

منظره غروب خورشید این منطقه قابل مقایسه با هیچ جای دیگری نیست و برای تماشا برترین منظره ها غروب، پس از ساعت 6:30 عصر خود را به این تفرجگاه برسانید و در حالی که خورشید در افق ناپدید می شود، شاهد رنگ های زرد و قرمز زیبای آن باشید.

باغ های گیاه شناسی پنانگ

باغ های گیاه شناسی پنانگ (Penang Botanical Gardens)، محل موردعلاقه مردم بومی برای پیاده روی و تمرین تای چی است. این باغِ حدودا 30 هکتاری شامل 12 بخش می شود که از آن جمله می توان به خانه کاکتوس و مرکز باغبانی اشاره نمود. باغ های گیاه شناسی در سال 1884 در محل یک معدن گرانیت تأسیس شد و دارای صدها گونه گیاه است که از همین رو، شاید معروف ترین پارک پنانگ باشد. اگر به طبیعت و تماشای گل، گیاه و درختان علاقه مند هستید، حتما از باغ های گیاه شناسی جزیره پنانگ تماشا کنید.

هتل ایسترن اند اورینتال

هتل ایسترن اند اورینتال (Eastern & Oriental Hotel)، هتلی به سبک استعماری است که همانند قصری در منطقه جورج تاون می درخشد. این اقامتگاه کلاسیک و لوکس در سال 1885 میلادی به وسیله برادران سرکیس برای سبک زندگی لوکس تاجران و استعمارگران بریتانیایی ساخته شد و در حال حاضر یکی از گران ترین هتل های پنانگ به شمار میرود. از چهره های سرشناسی که در این هتل اقامت داشته اند می توان به هرمان هسه، سامرست موآم و رودیارد کیپلینگ اشاره نمود.

سوئیت و اتاق های لوکس این هتل با منظره رو به دریا و دکور خاص و کلاسیک ، مهمانان را شیفته خود می نماید. مبلمان و تخت های شیک در کنار نورپردازی فوق العاده، اقامت رویایی را برای مهمانان به همراه دارند. با حضور در هر یک از 6 رستوران موجود در هتل نیز شاهد انتخاب های گسترده ای برای انواع سلیقه ها خواهید بود و می توانید غذای موردعلاقه خود را کشف کنید. استخر هتل در فضای آزاد و با منظرهی از دریا، سالن تناسب اندام برای انجام ورزش های روزانه، مرکز اسپای هتل و انواع ماساژ و درمان ها و... از دیگر بخش های مجذوب نماینده این هتل هستند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1849

به "تور مالزی: زیباترین جاذبه های پنانگ برای عکاسی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: زیباترین جاذبه های پنانگ برای عکاسی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید