سفر به دنیای نقاشی ها

به گزارش مجله رویگری، چهارشنبه نهم مرداد، نسخه ترمیم شده انیمیشن های علی اکبر صادقی در نخستین دوره باشگاه فیلم هنر و تجربه به صورت رایگان به نمایش در می آید.

سفر به دنیای نقاشی ها

لازم به ذکر است در نخستین هفته از نمایش فیلم های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در گروه هنر و تجربه، شش انیمیشن کوتاه هفت شهر (1350)، گلباران و من آنم که... (1351)، مُلک خورشید (1352)، رخ (1353) و زال و سیمرغ (1356) به روی پرده خواهند رفت. اگر در تهران، شیراز یا اصفهان زندگی می کنید می توانید این انیمیشن ها را ساعت20 در تهران، در پردیس سینمایی چارسو و در شیراز، درپردیس سینمایی شهر آفتاب و ساعت 19 در اصفهان، در مجتمع سیتیسنتر تماشا کنید.

رخ

علی اکبر صادقی، سال 1316 در تهران به جهان آمد. او پس از انتها تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا، فعالیت هنری اش را در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با ساخت هفت شهر در سال 1350 شروع کرد و در طول این سال ها علاوه بر چند انیمیشن،تصویرگری ها و آثار جحمی بسیاری خلق نموده است.

گروه سینمایی هنر و تجربه با هم کاری فیلم خانه ملی ایران و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، این فرصت را ایجاد نموده که بتوانیم این آثار شاخص و تماشایی را به صورت مرمت شده و با کیفیتی بهتر تماشا کنیم.

هفت شهر

نمایش رایگان فیلم های مرمت شده امیر نادری

  • با نادری در گرمای جنوب

ساز دهنی

نسخه ترمیم شده فیلم مشهور و تماشایی دونده (1364) ساخته امیر نادری، چهارشنبه شانزدهم مرداد ساعت 20 در پردیس سینمایی چارسو (تهران) و پردیس سینمایی شهر آفتاب (شیراز) و ساعت 19 در مجتمع سیتیسنتر (اصفهان) بهروی پرده میرود. همچنین فیلمهای سازدهنی (1352) و انتظار (1353)، دو اثر دیگر از این فیلمساز، در روز چهارشنبه بیست و سوم مرداد، پشتِ سر هم در یک سانس اکران خواهند شد.

انتظار

امیر نادری، هفتم خرداد سال 1324 در آبادان متولد شده است. او از کارگردان های مشهور و تأثیرگذار در سینمای موج نوی ایران به شمار می آید که از سال 1369 از ایران مهاجرت نموده، اما هم چنان بوی آبادان را فراموش ننموده است. او در کودکی و نوجوانی در سالن سینما کار می کرد و با دیدن فیلم ها به صورت تجربی وارد عرصه سینما شد. سازدهنی، انتظار و دونده، سه فیلمی هستند که در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ساخته است و هرسه از فیلم های تأثیرگذار زمان خود بوده و جوایز بسیاری را از جشنواره های جهانی کسب نموده اند. تماشای دوباره حال و هوای نوجوانان بندری این سه فیلم دوست داشتنی نادری با کیفیتی بسیار بهتر از قبل، فرصتی است که نباید از دست داد.

دونده

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 194

به "سفر به دنیای نقاشی ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به دنیای نقاشی ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دنیای نقاشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید