سفر به سنت جان، سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی

به گزارش مجله رویگری، سنت جان، نام جزیره ای است در حوالی دریای کارائیب که بایستی آن را جزئی از جزایر ویرجین (Virgin) ایالات متحده آمریکا بحساب بیاوریم. این جزیره در میان تمامی جزایر ویرجین به علت داشتن امکانات توریستی و تفریحاتی متنوعی نظیر ساحل های شنی، تفریحات شبانه، شنا، غواصی، اسنورکل (شنا با داشتن لوله کوچک تنفسی در دهان) و البته غذاهای فوق العاده خوشمزه دریایی که در رستوران های آن با قیمت های مختلفی تهیه و پخته می شوند، از سایر جزایر ویرجین مشهورتر و بعلاوه محبوب تر می باشد. در جزیره سنت جان پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی وجود دارد و نزدیک به 2 هزار نفر نیز در آن ساکن هستند که عموما همگی آنان به خوبی با یکدیگر آشنا و حتی فامیل می باشند و اصلا جای تعجبی نیست اگر در نگاه اول نسبت به شما که یک مسافر و غریبه تازه از راه رسیده هستید، کمی محتاطانه رفتار نمایند! پس اگر شما نیز همانند سایر گردشگران اقصی نقاط دنیا از دلباختگان سفر به سنت جان هستید، حتما در ادامه مطلب هزینه های سفر به سنت جان با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا کمی بیشتر با جاذبه های گردشگری سنت جان آشنا شوید.

سفر به سنت جان، سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی

فهرستی از هزینه های موجود در سفر به جزیره سنت جان

هزینه های مربوط به اقامت: شاید برایتان جالب باشد بدانید که در جزیره سنت جان، هیچ هتلی چه تک ستاره و چه پنج ستاره برای اقامت شما گردشگران عزیز وجود ندارد و تنها گزینه های پیش روی شما برای اقامت در این جزیره یا بهره گیری از سامانه Airbnb جهت پیدا کردن اتاق ها و سوئیت های مشترک با سایر ساکنان این جزیره برای همخانه شدن با آنان می باشد و یا اینکه می تواند خود را در مقابل پرداخت هزینه ای بین 30 تا 60 دلار، مهمان اماکن ویژه کمپینگ در سفر به سنت جان نمایید! البته نباید فراموش کنید با اینکه هتلی در این جزیره برای اقامت شما موجود نمی باشد اما هاستل های نسبتا پر امکاناتی در بخش های مختلف جزیره واقع شده که هزینه یک شب اقامت در آن ها از 80 دلار آغاز و با توجه به طیف امکاناتی که شما برای اتاق و یا سوئیت خود سفارش می دهید، افزایش می یابد.

هزینه های مربوط به خورد و خوراک: در سفر به سنت جان معمولا شما برای سرو وعده های صبحگاهی ابدا پولی پرداخت نمی کنید و بیشتر رستوران های جزیره صبحانه های متنوع و مختلفی را به صورت رایگان به شما گردشگران سفر نموده به این جزیره ارائه می دهند. قیمت غذاهایی همانند ساندویچ، همبرگر و انواع مختلفی از سالادها در بین هزینه های سفر به سنت جان چیزی بین 10 تا 15 دلار می باشند و شما برای خوردن یک وعده غذای حسابی در شب نیز می توانید با پرداخت تنها 35 دلار در بین هزینه های سفر به سنت جان، یک شام شاهانه را به ازای هر نفر از همراهانتان تهیه نمایید! البته نباید فراموش کنید که می توانید حتی با 20 دلار نیز یک وعده غذای لذیذ را در شب میل نمایید. اگر هم علاقه ای به خوردن غذاهای رستورانی جزیره سنت جان ندارید، می توانید با در نظر گرفتن 65 دلار برای یک هفته مسافرتی خود مواد غذایی باکیفیت تهیه نموده و با استفاده از آن ها برای خود به آشپزی کردن بپردازید! از قلم باز نماند که این اندازه هزینه در صورتی که میل و ذائقه شما با خوردن غذاهایی همانند پاستا و کنسرو شده مسئله ای نداشته باشد نیز می تواند کمتر گردد و به چیزی در حدود 40 دلار در بین هزینه های سفر به سنت جان کاهش پیدا کند.

هزینه های مربوط به حمل و نقل: برای جا به جایی در نقاط مختلف جزیره نیز خیلی دچار مشکل نخواهید شد زیرا هم به وسیله دولت فدرال آمریکا، تاکسی های مسافربری با نرخی بین 5 تا 15 دلار برای سهولت تردد شما در سطح جزیره قرار گرفته و هم اتوبوسی برای این منظور استفاده می گردد که هزینه بلیط آن فقط 1 دلار است و شما را ظرف مدت زمان اندکی از یک سوی جزیره به سوی دیگر آن انتقال می دهد! بعلاوه بد نیست بدانید اتوگالری هایی متعددی نیز در جزیره سنت جان فعال می باشند که حاضرند با قیمت هایی مختلفی نظیر 60 دلار برای یک روز به شما یک اتومبیل شخصی را کرایه دهند.

هزینه مربوط به تفریحات: همانطور که گفتیم جزیره سنت جان به این علت که در بین تمامی جزایر ویرجین آمریکا از معروفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است، دارای امکانات جهانگردی و تفریحاتی متعدد و متنوع تری به نسبت سایر جزایری که در همسایگی آن قرار گرفته اند، می باشد. در این جزیره شما می توانید با پرداخت تنها 100 دلار به یک تور مجذوب نماینده و فوق العاده مهیج دریایی که معمولا با سرو وعده های غذایی نیز همراه است، دست پیدا نمایید و با پرداخت 90 دلار نیز مشغول انجام گران ترین فعالیت تفریحی این جزیره یعنی غواصی در آب های کناری آن شوید!

پیشنهاداتی جهت کاهش هزینه شما در سفر به جزیره سنت جان

اقامت در اردوگاه: اسکان و اقامت شما در اردوگاه های ساخته شده در این جزیره، قطعا برترین راه برای کاهش هزینه های سفری شما خواهد بود! این اردوگاه های اقامتی به علت اینکه به قصد میزبانی از مسافران و گردشگرانی که به جزیره سنت جان آمده، ساخته شده اند از برترین و با کیفیت ترین امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی برخوردار می باشند. از جمله اردوگاه های تجهیز شده با کامل ترین وسایل پذیرایی در جزیره سنت جان، اردوگاهی است که در خلیج دارچین (Cinnamon Bay) قرار گرفته است.

بهره گیری از شبکه اجتماعی کوچ سرفینگ: اگر قصد دارید اقامتی دلچسب و خاطره انگیز را برای خود و سایر همراهانتان به ارمغان بیاورید، توصیه می کنیم از شبکه اجتماعی کوچ سرفینگ (Couchsurfing) استفاده نموده و به وسیله آن، به خانه های افراد بومی و اهالی مقصد مسافرتی خود یعنی جزیره سنت جان دست پیدا نمایید. توجه داشته باشید که در این نوع اقامت، شما هم از پرداخت هزینه مکان اقامتی معاف خواهید شد و هم فرصتی بیشتر برای آشنایی با آداب و رسوم و بعلاوه فرهنگ مردمان آن سامان بدست خواهید آورد! خصوصا که اهالی جزیره سنت جان نیز مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نوار می باشند.

استفاده از باربیکیوهای جزیره: در سنت جان تعداد باربیکیو نیز در بخش های مختلفی برای گرم کردن غذای شما جهانگرد ها و گردشگران عزیز قرار گرفته که می توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی از آن ها برای درست کردن غذاهی مورد نظرتان استفاده نمایید. گفتنی است استفاده از این باربیکیوها به جای خرید و میل نمودن غذاهای نسبتا گران جزیره کاملا ایده آل و ارزان می باشد.

تردد با خودروهای گذری: در مورد کاهش هزینه های مربوط به تردد خود در سطح جزیره نیز می توانید در عوض تاکسی گرفتن و کرایه اتومبیل های شخصی برای یک روز گشت و گذار در جزیره، از ماشین های گذری که هم مسیر شما هستند استفاده نموده و حتی یک پنی هم پرداخت نکنید.

وسایل تفریحاتی خود را از قبل تهیه نمایید: در سنت جان جاذبه های تفریحی وجود دارد که بخش اعظمی از آنان مربوط می شوند به فعالیت های آبی که از مهمترین آنان نیز می تواند به غواصی و یا اسنورکل (شنا با داشتن لوله تنفسی در دهان) اشاره نمود اما شاید برای کسانی که قصد تجربه کردن یک سفر کاملا مالی و ارزان را در بین جاذبه های گردشگری سنت جان دارند، خرید لوازم تفریحاتی از داخل فروشگاه های جزیره برایشان کمی گران قلمداد گردد همانند اجاره وسایل اسنورکل که در حدود 10 دلار برای گردشگران سفر نموده به این جزیره هزینه به همراه خواهد داشت در حالیکه می توان با مبالغ بسیار کمتری این وسایل و تجهیزات تفریحاتی را پیش از انجام سفر به جزیره سنت جان تهیه نمود.

جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی جزیره سنت جان

خلیج چاله آتشفشانی

چاله آتشفشانی (Hurricane Hole) در بین جاذبه های گردشگری سنت جان نام خلیجی است در جزیره سنت جان که در حصاری از درختان شاه پسند قرار گرفته و یک مقصد فوق العاده زیبا و مجذوب نماینده برای علاقمندان به اسنورکل می باشد چرا که در آب های حوالی این خلیج، ماهی فراوانی در رنگ های مختلف زندگی می نمایند.

خلیج مرجانی

خلیج مرجانی در بخش جنوبی از جزیره سن جان قرار گرفته و دارای بیشمار رستوران خوشمزه با غذاهای گوناگون و جورواجور می باشد. گفتنی است اغلب بازدید نمایندگان این خلیج در بین جاذبه های گردشگری سنت جان از ساحل خلیج کروز خود را به آن می رسانند.

فستیوال جزیره

اگر در ماه ژوئن فرصتی پیدا کردید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به جزیره سنت جان بزنید و از نزدیک با فستیوال منحصر به فردی که همه ساله در این جزیره و خصوصا خلیج کروز آن برگزار می گردد، روبرو شوید! این فستیوال که معمولا تا 10 روز نیز به طول می انجامد، در روز چهارم خود با رژه خاصی همراه است که قطعا تماشای آن برای گردشگران و اهالی بومی جزیره مجذوب نماینده و دوست داشتنی خواهد بود. البته نباید فراموش کنید که به غیر از ماه ژوئن، در بازه زمانی 16اُم تا 20اُ ماه مارس نیز فستیوال دیدنی و مجذوب نماینده دیگری در بین جاذبه های گردشگری سنت جان برگزار می گردد.

آسیاب بادی

از دیگر جاذبه های گردشگری سنت جان، بازدید از بقایای کارخانه فراوری شکر در این جزیره می باشد که اتفاقا بازدید از آن هم رایگان است و هم برای تمامی گردشگران داخلی و خارجی آزاد می باشد. بعلاوه در مورد این آسیاب بادی بد نیست بدانید که آن در سال 1810 تا 1830 میلادی ساخته شده است.

قایق گردی

امکان اجاره کردن قایق برای گشت و گذاری در آب های پیرامون سنت جان همواره وجود داشته و دارد و شما می توانید این فرصت را قدر بدانید با تهیه یک غذای مختصر و بعلاوه وسایل تفریحاتی آبی نظیر تجهیزات ورزش اسنورکل، یک روز مجذوب نماینده و به یاد ماندنی را برای خود و سایر دوستانتان در آب های این جزیره رقم بزنید. البته ناگفته نماند که در صورت تمایل می توانید در یکی از تورهای دریایی 1 روزه این جزیره نیز ثبت نام کنید که اغلب با یرو، یک وعده غذای گرم نیز همراه می باشند.

پارک ملی ویرجین

همانطور که می دانید سنت جان جزئی از جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا می باشد و به همین علت پارک ملی منتسب به جزیره ویرجین، در حقیقت جزیره سنت جان را نیز در برمی گیرد و به طور دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم، دو سوم از بخش این پارک ملی را این جزیره تشکیل می دهد که گزینه بسیار ایده آلی برای پیاده روی در دل یک طبیعت بکر و دست نخورده می باشد! در پارک ملی ویرجین شما می توانید از خلیج ریف (Reef Bay) که حدودا از مساحت 4 کیلومتری برخوردار است، بازدید نمایید و سپس به سراغ خلیج لنستر (Leinster Bay) رفته و از تنوع گونه های گیاهی و جانوری و بعلاوه مرداب های مجذوب نماینده آن بازدید بعمل آورید.

کارخانه کترینبرگ

کارخانه کترینبرگ (Catherineberg) از جمله مجموعه های صنعتی و فراوریی نیشکر و شکر در جزیره سنت جان بود که در سده هجدهم میلادی ساخته شد. این کارخانه با اینکه در حال حاضر از وسعت بسیار محدودی برخوردار است و تنها بخش هایی از آن برای بازدید شما گردشگران عزیز برجای مانده اما می تواند به عنوان یک مکان دیدنی در زمان گشت و گذار شما در جزیره جالب توجه باشد.

تجربه فعالیت های آبی

در منطقه ای مثل جزیره جهانگردی و گردشگری سنت جان شما می توانید آزادانه به انجام همه نوع فعالیت های آبی بپردازید و از انجام آنان حسابی لذت ببرید. از جمله فعالیت های آبی موجود در سنت جان می توان به شنا، کایاک، قایق سواری، کایت سرف، بادسواری و بعلاوه اسنورکل اشاره نمود.

لذت از غواصی

بدون هیچ شک و تردیدی می توان سنت جان را یکی از برترین مقاصد غواصی در جهان بحساب آورد که اتفاقا چندی است برای آموزش کسانی که تمایل به غواصی دارند اما غواصی کردن را بلد نیستند، کلاس های آموزشی متعددی در سطح جزیره برگزار می گردد که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، هزینه ثبت نام در این دوره از کلاس های آموزش غواصی حدودا 350 دلار می باشد. توجه داشته باشید که آب های پیرامون این جزیره بسیار شفاف و زلال می باشند، بطوریکه می توان به سادگی تحرکات جانوران آبزی موجود در آب این جزیره را مشاهده نمود.

بازدید از سایر بخش های جزیره

بالغ بر 35 جزیره کوچک و خلیج مجذوب نماینده در سنت جان وجود دارند که گویی آن را تبدیل به مقصدی جهانگردی و گردشگری تا بی نهایت نموده اند! در این جزیره شما می توانید به سراغ خلیج های واترلمون (Waterlemon) و هاکنست (Hawknest) و بعلاوه ساحل ماهو (Maho) بروید و از انجام ورزش اسنورکل در آن ها حسابی لذت ببرید و با حضور در خلیج دارچین (Cinnamon Bay) برای اقامت خاطره انگیز خود یک خانه ییلاقی یا همان بانگالو کرایه نمایید! البته پیشنهاد می کنیم در سفر به جزیره سنت جان حتما از ساحل نقلی ماه عسل (Honeymoon Beach)، ساحل آپنهایمر (Oppenheimer Beach) که دارای بیشمار تاب های تایری شکل می باشد و بعلاوه خلیج تنه (Trunk Bay) نیز بازدید بعمل آورید که از جمله محبوب ترین سواحل موجود در این جزیره شگرف و مجذوب نماینده می باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2088

به "سفر به سنت جان، سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سنت جان، سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید