شیوه جدید سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام

به گزارش مجله رویگری، اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در معرض خطر هک اطلاعات واقع شده است. به همین دلیل به کاربران هشدار داده شده نسبت به پیغام های غیر معمول در بخش پیغام های خصوصی (DM) احتیاط نمایند.

شیوه جدید سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام

کلاهبرداری جدیدی در اینستاگرام رایج شده که با ارسال پیغامی جعلی ادعا می گردد فرد قوانین حق امتیاز را نقض نموده تا اطلاعات ورود به حساب کاربری وی سرقت گردد.

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در معرض خطر هک اطلاعات واقع شده است. به همین دلیل به کاربران هشدار داده شده نسبت به پیغام های غیر معمول در بخش پیغام های خصوصی (DM) احتیاط نمایند.

این شبکه اجتماعی از کلاهبرداری جدیدی خبر داده که هم اکنون در جریان است و هکر ها با ارسال پیغامی جعلی اطلاعات ورود به حساب کاربری افراد را سرقت می نمایند.

به طور دقیق تر در این فرایند هکر ها پیغامی جعلی برای کاربر ارسال می نمایند که به نظر می رسد از Instagram Copyright Help Center به دلیل نقض قوانین حق امتیاز فرستاده شده است. البته اینستاگرام تأیید نموده هیچ گاه به دلیل نقض قوانین حق امتیاز برای کاربرانش پیغام مستقیم ارسال نمی کند. همچنین این شبکه اجتماعی توصیه نموده کاربران روی لینک های موجود در پیغام کلیک ننمایند.

اینستاگرام در توئیتر نسبت به این کلاهبرداری به کاربرانش هشدار داد.

در متن این پیغام جعلی آمده است: در یکی از پست های حساب کاربری شما قانون حق امتیاز نقض شده است. اگر معتقدید این امر درست نیست، باید بازخورد مناسب در این باره فراهم کنید. در غیر این صورت حساب کاربری شما در 24 ساعت بسته می گردد.

همچنین در این پیغام کاربران ترغیب می شوند تا روی لینکی کلیک نمایند که در آن از افراد خواسته می گردد نام کاربری و رمز خود را وارد نمایند. به این ترتیب کلاهبرداران به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی می یابند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1483

به "شیوه جدید سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه جدید سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید