عجیب ترین آداب و رسوم کریسمس در دنیا

به گزارش مجله رویگری، عجیب ترین آداب و رسوم کریسمس در دنیا چیست؟

آداب کریسمس و سنت های جالب آن در دنیا بسیار محبوب هستند. اما برخی از آنها کمی عجیب و غریب به نظر می رسند. کریسمس بهترین زمان سال است. به مدت دو هفته دنیا یک درخشش جادویی به خود می گیرد، مردم شادتر می شوند و حتی زمستان حال و هوایی گرم و صمیمی به شهر می بخشد.

عجیب ترین آداب و رسوم کریسمس در دنیا

آداب و رسوم کریسمس در دنیا با صدای بلند و با افتخار برگزار می شود و می توانید اطمینان داشته باشید که در این جشن و سرور کاملا سرگرم خواهید شد.

در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید…

1. جشنواره فانوس عظیم و آداب کریسمس در فیلیپین

جشنواره فانوس عظیم هر ساله در روز شنبه قبل از شب کریسمس در شهر سانفرادو -پایتخت کریسمس فیلیپین- برگزار می شود. این جشنواره تماشاگران بسیاری را از سراسر کشور و دنیا جذب می نماید. یازده روستا در این جشن شرکت می نمایند و رقابت بین آنها بسیار شدید است.

زیرا هرکسی کوشش می نماید فانوس پیچیده تری را بسازد. در گذشته این فانوس ها با کاغذ ساخته و با شمع روشن می شدند و اندازه آنها به نیم متر می رسید. اما امروزه فانوس ها را از مواد مختلفی می سازند و درون آن به جای شمع، لامپ الکتریکی قرار می دهند.

2. افسانه کرامپوس، اتریش

یک شیطان به نام کرامپوس برای ترساندن بچه های بد در سطح شهر پرسه می زند. کرامپوس ظاهری ترسناک با گوش های دراز دارد و مثل بابانوئل یک گونی به دوش می کشد. اما داخل این گونی خبری از اسباب بازی های رنگارنگ نیست. بلکه او بچه های بد را درون این گونی می اندازد و با خود به زیر زمین می برد و پس از تنبیه و آزار و اذیت آنها را می خورد. اشتباه نکنید! این جشن هالووین نیست.

بلکه همکاری سنت نیکلاس (بابانوئل) و دوست قدیمی اش کرامپوس است. در هفته اول ماه دسامبر، مرد جوانی با لباس کرامپوس، در شهر قدم می زند و با تکان دادن زنجیر و به صدا درآوردن زنگ، بچه ها را می ترساند.

3. شام کریسمس: کنتاکی سرخ شده، ژاپن

جشن کریسمس در ژاپن با مراسم و سور و سات خاصی برگزار نمی شود. گذشته از رسومات کوچکی مثل رد و بدل کردن هدایا و نمایش چراغانی و نورهای رنگی درخشان، کریسمس در بسیاری از کشورها، همچنان یک ایده جدید محسوب می شود. اما اخیرا سنتی جدید در این کشور ظهور پیدا نموده و آن هم خوردن مرغ کنتاکی در شب کریسمس است.

4. روز سَنت نیکلاس، آلمان

نیکولاس در شب 6 دسامبر به همراه یک الاغ در شهر قدم می زند و هنگامی که بچه ها خواب هستند، چیزهای کوچکی مثل سکه، شکلات، پرتقال و اسباب بازی در کفش های آنها می گذارد. سَنت نیکلاس همچنین، به مدارس بچه ها سر می زند و به هر کودکی که شعر یا ترانه بخواند و یا نقاشی بکشد، شیرینی های خوشمزه و هدایای کوچک می دهد.

اما همواره، همه چیز خوب پیش نمی رود. گاهی اوقات به جای سَنت نیکلاس، یک شیطان بدطینت می آید که لباس های سیاه و کثیف به تن نموده است. او یک شلاق کوچک در درست دارد و هر کودکی شیطنت کند او را کتک می زند.

5. آداب کریسمس در نروژ

یکی از غم انگیزترین سنت های کریسمس در نروژ، برگزار می شود. مرسوم است که در نروژ مردم جاروهایشان را پنهان می نمایند. این رسم به قرن ها پیش بازمی شود.

در آن موقع مردم اعتقاد داشتند که جادوگران و ارواح شیطانی در شب کریسمس بیرون می آیند و به دنبال جارو می گردند تا سوارش شوند. تا به امروز، همچنان مردم زیادی این خرافه را در سینه محفوظ نگه داشته اند و جاروهای خود را در امن ترین جای خانه پنهان می نمایند.

6. آداب کریسمس در ونزوئلا

اگر به اسکیت سواری علاقه دارید، در شب کریسمس به ونزوئلا سفر کنید. در شب کریسمس، ساکنین شهر کاراکاس، از صبح زود به کلیسا می روند- اما به دلایل ناشناخته، آنها اسکیت سواری می نمایند. این سنت منحصر به فرد، بسیار محبوب است و در تمام جاده های شهر اجرا می شود. همه خیابان ها بسته می شوند تا مردم بتوانند به راحتی اسکیت سواری نمایند و مراسمشان را به جا بیاورند.

7. روز شمع های کوچک و آداب کریسمس در کلمبیا

روز شمع های کوچک، آغاز فصل کریسمس در سرتاسر کلمبیا را نوید می دهد. به احترام مریم مقدس و تصویر معصومانه او، مردم شمع روشن می نمایند و در مقابل پنجره ها، بالکن ها و خانه هایشان قرار می دهند. سنت روشن کردن شمع پیشرفت نموده و اکنون در کل شهرهای کشور اجرا می شود. حتی مردم در تزئین شمع هایشان با یکدیگر رقابت می نمایند.

8. نورافشانی و آتش بازی، کانادا

تورنتو در زمستان فوق العاده می شود. یکی از آداب کریسمس در کانادا نورافشانی و آتش بازی است که با آغاز تعطیلات کریسمس آغاز می شود. اولین نورافشانی در سال 1967، در سالن جدید شهر تورنتو و میدان ناتان فیلیپس اجرا شد. میدان شهر و درخت های کریسمس یا بیش از 300 هزار چراغ LED کم مصرف روشن می گردند و از غروب تا ساعت 11 شب سال نو می درخشند.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 851

به "عجیب ترین آداب و رسوم کریسمس در دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "عجیب ترین آداب و رسوم کریسمس در دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین آداب و رسوم کریسمس در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید