علی آبادی: 100 درصد قطعات نیروگاه های حرارتی در داخل ساخته می شود

به گزارش مجله رویگری، مدیرعامل مپنا با اشاره به ساخت 100 درصدی قطعات نیروگاه های حرارتی گفت: تجهیزاتی که در کشور و در گروه مپنا ساخته می شود هرگز در اثر تحریم با مشکل روبرو نخواهد شد.

علی آبادی: 100 درصد قطعات نیروگاه های حرارتی در داخل ساخته می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه برق، یک کالای راهبردی افزود: تامین امنیت تولید برق به عنوان یک کالای راهبردی بسیار ضروری است و در این راستا ما باید توانایی احداث نیروگاه را در کشور حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در تامین تجهیزات نیروگاه توان خود را حفظ خواهیم کرد گفت: تجهیزاتی که در کشور و در گروه مپنا ساخته می شود هرگز در اثر تحریم با مشکل روبرو نخواهد شد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه هزینه اجرای پروژه ها با بومی سازی های اجرا شده کاهش یافته است ادامه داد: درحال حاضر بخشی از مواد اولیه ساخت نیروگاه داخلی سازی شده است البته ما در هر بخشی که با مشکل روبرو شدیم آن را بومی سازی کردیم اگرچه توسعه این فعالیت نیازمند هزینه و تامین زیر ساخت است.

علی آبادی با بیان اینکه ما در گذشته تحت لیسانس کشور های دیگر فعالیت می کردیم گفت: درحال حاضر ما تجهیزات را در کشور طراحی کرده و می سازیم از جمله سیستم کنترل نیروگاه که به عنوان مغز متفکر این مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز مپنا برروی نقاطی است که ممکن است به دلیل تحریم ها با خطرروبرو باشد گفت: ما قطعات را گرانتر می سازیم، اما حاضر به وابسته شدن برای تامین تجهیزات نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1893

به "علی آبادی: 100 درصد قطعات نیروگاه های حرارتی در داخل ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی آبادی: 100 درصد قطعات نیروگاه های حرارتی در داخل ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید