قلعه کشیت کرمان؛ دیدنی تاریخی با داستانهایی شنیدنی

به گزارش مجله رویگری، استان کرمان جز بی مثال ترین استانهای کشور ایران بوده و دارای مناطق توریست پذیر بسیاری است. یکی از دیدنی های این منطقه، قلعه کشیت کرمان بوده که با شماره 21503 ثبت شد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با معماری و تاریخچه قلعه تاریخی روستای کشیت آشنا نماییم.

قلعه کشیت کرمان؛ دیدنی تاریخی با داستانهایی شنیدنی

فهرست مطالب

آشناییساختار

آشنایی

قلعه تاریخی روستای کشیت قدمتی 6 هزار ساله دارد و زمان تاسیسش به دوره های قبل از دوره سلجوقیان باز می گردد. در مورد قلعه افسانه و داستانهای شنیدنی بسیاری وجود دارند که مردم روستا آنها را سینه به سینه به نسلهای بعد خود انتقال داده اند. اکنون می خواهیم افسانه ای پیرامون این بنا را برای شما بیان کنیم. به عقیده و باور مردم روستا، در زمانهای بسیار دور سنگی بزرگ از آسمان بر روی قلعه کشیت کرمان و در وسطش فرود آمد که امروزه هم آثارش به جای مانده اند.

اندازه این سنگ بقدری است که درهای ورودی قلعه کشیت کرمان را مسدود کرد، بگونه ای که به هیچ وجه نمی توان از آن گذشت. مردم این روستای بی مثال بر این باور بودند که اگر تکه کوچکی از سنگ را بکنند و با خودشان ببرند، آنگاه حاجت روا خواهند شد. این امر موجب گشت تا به مرور زمان سنگ کوچک و کوچکتر شده و به اندازه امروزش برسد.

ساختار

قلعه کشیت از جمله سکونتگاه های نخستین بشر بوده و ساختارش برگرفته از ارگ راین و ارگ بم هست. قلعه کشیت نمونه ای از آثار به جای مانده از زمانهای گذشته بوده و نشانه ای از فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن زمان بشمار می آید. لازم هست بدانید که در میان قلعه برای عبور ماشین ها مسیری ساخته شده که گردشگران می توانند با خودرو از آنجا عبور کنند.

در سمت چپ قلعه برج و باروهایی وجود دارند که هدف از ساخت آنها نگهبانی از قلعه بوده است. روستای کشیت از پشت این برجهای نگهبانی دیده شده و شما می توانید با رفتن به این قسمت، خانه های روستایی و درختان نخل را به خوبی ببینید.

بیشتر بخوانیدارگ راین| بنایی در کرمان که حتما باید ببینید!ارگ بم کرمان | بزرگ ترین بنای خشتی یکپارچه جهانمنبع: همگردی
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1130

به "قلعه کشیت کرمان؛ دیدنی تاریخی با داستانهایی شنیدنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "قلعه کشیت کرمان؛ دیدنی تاریخی با داستانهایی شنیدنی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه کشیت کرمان؛ دیدنی تاریخی با داستانهایی شنیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید