تور چین: لاماری ایما؛ قدرتمندترین کراس اوور چینی در ایران

به گزارش مجله رویگری، لاماری ایما محصولی ازکمپانی دانگ فنگ چین با نام دانگ فنگ T5 evo است که با برند اختصاصی آرین موتور وارد ایران شده است.

تور چین: لاماری ایما؛ قدرتمندترین کراس اوور چینی در ایران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پس از معرفی رسمی کراس اوور لاماری از سوی آرین موتور و ارائه اولین طرح فروش آن که با استقبال بالایی نیز همراه بود فرصتی دست داد تا قبل از عرضه رسمی این خودرو به بازار 1 روز آن را مورد تست و آنالیز قرا بدهیم که نتیجه این آنالیز در ادامه آمده است.

لاماری ایما محصولی ازکمپانی دانگ فنگ چین با نام دانگ فنگ T5 evo است که با برند اختصاصی آرین موتور وارد ایران شده است.

این خودرو از نظر طراحی جزو مجذوب کننده ترین کراس اوور های چینی به شمار میرود. در نمای جلوی لاماری ایما شاهد طراحی خشن و زیبا هستیم که پیش از این در محصولاتی مانند ام وی ام X22 پرو و کی ام سی K7 مشاهده شده است. چراغ های روشنایی اصلی در جایگاه متفاوتی قرار گرفته اند و تا زمانی که روشن نشوند، چندان قابل شناسایی نیستند.

در نمای جانبی لاماری ایما طراحی ساده تری را شاهد هستیم. کاپوتی به نسبت کشیده در کنار کابینی طولانی برای این خودرو طراحی شده است. در نمای عقب یک نوار LED دو چراغ اصلی را به یکدیگر متصل نموده اند. نکته مثبت در طراحی وجود 2 خروجی اگزوز در دو طرف سپر عقب است که واقعی هستند.

اگر نگاهی به مشخصات فنی لاماری ایما داشته باشید متوجه می شوید که با یکی از قدرتمندترین کراس اوور های چینی در ایران سر و کار داریم. لاماری ایما هم مانند بیشتر خودرو های چینی بازار ایران از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد این موتور 1.5 لیتری لاماری ایما ساخت میتسوبیشی بوده و دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI است.

موتور لاماری ایما قدرتمندترین موتور 1.5 لیتری توربوشارژ استاندارد موجود در کشور بوده و قادر به فراوری 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو به وسیله یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر بدون امکان تعویض دستی دنده ها (تیپ ترونیک) به چرخ های جلو منتقل می گردد. برای لاماری ایما سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت هم تعبیه شده است.

وقتی پشت خودرو می نشینید دید به اطراف خوب است و تسلط کافی به محیط دارید پس از روشن کردن خودرو با استارت دکمه اهرم تعویض دنده را در حالت D قرار داده و حرکت می کنیم.

حرکت خودرو در ابتدا به صورت کاملا نرم و روان بود و حتی در سرپیچ ها نه مشکل کم فرمانی داشت و نه بیش فرمانی و تقریبا عملکردی معقول از خود نشان داد. سیستم کنترل پایداری به دقت وارد مدار می شد و در صورت ورود به پیچ با سرعت سرعت بالا، دریچه گاز را غیر فعال می کرد تا مانع از سر خوردن خودرو گردد و گوزن وحشی ما را به راستا باز می گرداند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

هماهنگ بودن موتور و گیربکس لاماری ایما Eama بسیار خوب بود. به طوریکه شتابگیری تقریبا یکنواخت و خوبی را تجربه کردیم. به علت قدرت بیشتر موتور نسبت به رقبا، شتابگیری اولیه لاماری ایما مقداری نسبت به رقبای هم رده بهتر است. ترمز خودرو هم در فشار های پی در پی که به این خودرو وارد کردیم عملکرد خوبی از خود نشان داد و افت توان نداشت.

بود حالت تیپ ترونیک برای تعویض دنده یکی از معایب برای این تیپ لاماری ایما به شمار میرود. در لاماری ایما می توان خودرو را در سه حالت اکونومی، معمولی و اسپرت داد. اما با این وجود جای خالی تعویض دنده تیپ ترونیک در این کراس اوور احساس می گردد.

لاماری ایما Eama مانند تمام رقبا کراس اووری تک دیفرانسیل (جلو محرک) بوده که برای استفاده های شهری و بین شهری طراحی شده و لذا نباید از آن انتظار حرکت مناسب در راستا های آفرودی داشت.

نبود امکاناتی مانند درِ صندوق عقب برقی و گرمکن جایگاه های جلو، رادار خطی و رادار نقطه کور، نبود حالت تعویض دنده تیپ ترونیک

نبود دوربین 360 درجه و سنسور پارک جلو برای سهولت در پارک کردن خودرو

موتور پر قدرت به هماره گیربکس هوشمند، راحتی مناسب، فضای مناسب سرنشین و بار، حرکت های عرضی کم و پایداری مناسب، عملکرد خوب سیستم کنترل پایداری، کابین با کیفیت به همراه ارگونومی مناسب جایگاه ها و دسترسی خوب به تجهیزات و ترمز های مناسب

در مجموع لاماری را باید خودرویی زیبا با امکانات قابل قبول حتی در تیپ پایه دانست که با توجه به قیمت 989 میلیونی این خودرو ارزش خرید نسبت به رقبا مناسب است.

این کراس اوور در تیپ پایه که هم اکنون به فروش می رسد به استارت دکمه ای، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، جایگاه برقی راننده 6 حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوای 10 نقطه ای، رینگ آلومینیومی 19 اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل آغاز حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دسته دنده الکتریکی، جلو آمپر دیجیتال و یک پارچه با مالتی مدیا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو مجهز است.

منبع: فرادید
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1992

به "تور چین: لاماری ایما؛ قدرتمندترین کراس اوور چینی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: لاماری ایما؛ قدرتمندترین کراس اوور چینی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید