هر آنچه درباره دریافت وام تعمیرات مسکن باید بدانید

به گزارش مجله رویگری، اگر به فکر دریافت وام تعمیرات مسکن هستید و می خواهید خانه خود را تعمیر کنید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. اینکه وام شما تا چه سقفی باشد، اقساط وام خود را چگونه پرداخت می کنید، از چه بانکی می خواهید آن را دریافت کنید، آیا شرایط دریافت وام تعمیر مسکن را دارید و … همگی مواردی هستند که باید به آنها توجه داشت. باید شرایط دریافت وام در هر سال را نیز دنبال کنید چون ممکن است این شرایط در هر سال تغییر کند و قوانین جدیدی وجود داشته باشد. البته نگران نباشید در صورتی که شما شرایط لازم را داشته باشید و بتوانید مدارک لازم را تهیه کنید می توانید وام تعمیر مسکن هم دریافت کنید و از آن برای تعمیر و زیباسازی خانه خود بهره ببرید. ما در این مقاله در خصوص نحوه دریافت وام تعمیرات مسکن بحث خواهیم کرد. از جمله موارد مهمی که در اینجا مورد آنالیز قرار می گیرند به توضیح زیر هستند:

هر آنچه درباره دریافت وام تعمیرات مسکن باید بدانید

جهت دریافت خدمات آموزش ساخت آلاچیق سیمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

  • منظور از وام تعمیرات مسکن چیست؟
  • دریافت وام تعمیر مسکن چه شرایطی دارد؟
  • مدارک لازم برای دریافت وام تعمیر مسکن چیست؟

منظور از وام تعمیرات مسکن چیست؟

ممکن است خانه شما احتیاج به تعمیر داشته باشد اما شما پول کافی برای تعمیر آن را نداشته باشید در این شرایط یکی از راه ها برای تعمیرات خانه دریافت وام تعمیرات مسکن است که البته دریافت آن هم شرایط خاص خود را دارد. همچنین بسیاری از افراد ممکن است قصد فروش ملک خود را داشته باشند که در این حالت ابتدا خانه را تعمیر می نمایند تا قیمت ملک افزیش یابد و سپس اقدام به فروش می نمایند؛ در این حالت نیز می توان وام تعمیر مسکن دریافت و از آن برای تعمیر و تمیز کردن خانه استفاده نمود. اگر تصمیم به دریافت وام تعمیر مسکن دارید حتما به اقساط وام هم توجه کنید که آیا توانایی پرداخت آن را دارید یا نه.

برای دریافت وام تعمیرات مسکن که با نام وام جعاله مسکن نیز شناخته می گردد، وام گیرنده به بانک تعهد می دهد که از وام دریافتی برای تعمیر یا تکمیل مسکن خود استفاده کند. البته می توان برای افزایش قدرت خرید خانه، آن را در کنار انواع وام های خرید مسکن دیگر نیز دریافت و استفاده نمود. به طور کلی دو نوع وام تعمیر مسکن وجود دارد که در ادامه آنالیز می شوند.

  • وام تعمیر مسکن

    از وام تعمیر مسکن می توان برای موارد، حفر یا ترمیم چاه، سرویس حمام، آشپزخانه و دستشویی، ترمیم یا آسفالت پشت بام، کاشی کاری، جابه جایی در ها و پنجره ها، لوله کشی و سیستم گرمایش و سرمایش، تعمیرات جزئی داخل ساختمان، رنگ و نقاشی، خرید انشعاب آب و برق، لوله کشی آب و گاز و ترمیم سیم کشی معیوب ساختمان استفاده کرد.

  • وام تکمیل مسکن

    از وام تکمیل مسکن می توان برای موارد، حیاط سازی، نرده کشی، کاشی کاری، موزاییک کاری، لوله کشی گاز و آب، نصب تاسیسات سرمایش و گرمایش، کابینت گذاری، تکمیل زیرزمین، حفر چاه، نصب موکت، پارکت، سرامیک و تغییرات داخلی ساختمان استفاده کرد.

دریافت وام تعمیر مسکن چه شرایطی دارد؟

شرایط دریافت وام تعمیر مسکن بسته به اینکه شما کدام بانک را در نظر گرفته اید متفاوت است. بانک های مختلف ممکن است شرایط متفاوتی نیز داشته باشند که ما در اینجا شرایط کلی لازم برای دریافت وام را آنالیز می کنیم.

  • در ابتدا برای دریافت وام جعاله مسکن شما یا ضامن شما نباید هیچ سابقه چک برگشتی یا بدهی سررسید شده در سیستم بانکی داشته باشد.
  • خانه ای که قصد تعمیر آن را دارید نباید وام تعمیر مسکن پرداخت نشده داشته باشد. یعنی اگر قبلا برای آن چنین تسهیلاتی دریافت نموده اید باید تسویه نموده باشید.
  • پرداخت هزینه کارشناسی ملک ضروری است.
  • متقاضی باید حداقل 18 سال تمام داشته باشد.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که فقط تحویل مدارک به بانک به معنای دریافت وام نیست بلکه ابتدا ضروری است مدارک آنالیز شوند و در صورتی که تایید شدند بانک وام را پرداخت می نماید. اولین قسط بازپرداخت وام هم باید یک ماه پس از عقد قرارداد پرداخت گردد.

مدارک لازم برای دریافت وام تعمیر مسکن چیست؟

برای اینکه بتوان وام تعمیرات مسکن دریافت کرد باید شرایط آن را دارا بود و مدارک لازم را نیز برای دریافت وام ارائه نمود. از جمله مدارک لازم برای دریافت وام تعمیر مسکن به توضیح زیر است:

  • در ابتدا متقاضی باید درخواست وام تعمیر مسکن خود را در سایت (بانک مورد نظر) وارد نماید.
  • در ادامه شرایط فرد و مدارکی که ارائه نموده آنالیز می شوند. در این مرحله تائیدیه کمسیون وام ضروری است.
  • برای دریافت وام تعمیرات مسکن فرم هایی وجود دارد که متقاضی باید آنها را تکمیل نموده و امضاهای مربوطه را دریافت کند.
  • فرم های ارزیابی ملک باید پرینت شوند و همچنین تاییدیه کارشناس عمرانی نیز در این مرحله ضروری است.
  • اصل و تصویر سرانجام کار ساختمان
  • رسید پرداخت مبلغ ارزیابی ملک
  • تکمیل و امضای فرم درخواست وام
  • وجود اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی دریافت وام تعمیرات مسکن و همچنین ضامن وی
  • اصل و کپی تمام صفحات سند مالکیت ملک که ضروری است سند حتما به نام دریافت نماینده تسهیلات باشد.
  • وجود یک چک به عنوان ضمانت به مبلغ اصل و سود وام دریافتی
  • فیش آب، برق و یا گاز هم ممکن است مورد احتیاج باشد

موضوع اصلی مورد بحث در این مقاله دریافت وام تعمیرات مسکن است. درصورتی که پول کافی برای تعمیر خانه خود را ندارید می توانید اقدام به دریافت وام تعمیر مسکن نمایید. در این حالت شما می توانید به راحتی خانه خود را تعمیر کنید و اقساط وام خود را در ادامه بپردازید. البته دریافت وام تعمیر مسکن شرایط و مدارکی نیز لازم دارد که در اینجا مورد آنالیز قرار گرفتند. فرد متقاضی دریافت وام باید ین شرایط را داشته باشد و مدارک لازم را نیز تحویل نماید. خواندن این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص نحوه دریافت وام تعمیرات مسکن در اختیار شما قرار می دهد.

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 859

به "هر آنچه درباره دریافت وام تعمیرات مسکن باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره دریافت وام تعمیرات مسکن باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید