نحوه خرید بلوک هبلکس اصفهان از نمایندگی پرین بتن

به گزارش مجله رویگری، بلوک هبلکس اصفهان از انواع بلوک های سبک بتنی به شمار میرود که با پیشرفت تکنولوژی و دانش ساختمان سازی از طریق دانشمندان حوزه عمران و ساختمان سازی ابداع شده است. اجرای هبلکس در بخش هایی از ساخت و ساز می تواند باعث کاهش وزن سازه و در نتیجه کاهش فلز مصرفی برای ساخت اسکلت و مقاومت در برابر نیروهای زمین لزره شود. در این مقاله از پرین بتن به معرفی مختصر بلوک هبلکس، نحوه تیغه چینی با استفاده از این بلوک، معایب و مزایای آن و نکاتی حول محور دیوار چینی با هبلکس می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه خرید بلوک هبلکس اصفهان از نمایندگی پرین بتن

امروزه بلوک هبلکس اصفهان به عنوان یک المان سازنده، آسان و کارآمد در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه به آن میزان ای که باید و شاید در بین اهالی این حوزه شناخته شده نمی باشد، ولی این دیوار را باید آینده همه دیوارهای حال حاضر دانست. به دلیل عملکرد بالا، مقاومت در برابر آتش سوزی، ایمنی در برابر زلزله، عایق بندی گرمایی و بسیاری مزایای دیگر، تقاضای برای ساخت دیوار هبلکس روز به روز در حال افزایش است. با این حال، این دیوار دقیقاً از چه متریالی ساخته شده است؟ و چه ویژگی هایی از آن باعث شده است در دیوارچینی مورد استفاده قرار گیرد؟

از بلوک هبلکس برای ساخت چه بخش هایی از سازه با چه ابعادی استفاده می شود؟

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، بلوک هبلکس اصفهان نوعی بلوک سبک است که از مخلوط سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در حرارت 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر در اتوکلاوها پخته شده، ساخته و سپس به قطعات مورد نیاز ساختمانی بریده می شود

بلوک هبلکس عمدتاً به عنوان دیوار خارجی غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد تا از تبادل حرارتی با فضای خارج جلوگیری کند. زیرا عایق خوبی برای گرما و سرما است. در ایران بلوک های هبلکس با طول 600، ارتفاع 250 و ضخامت آن بین 75 الی 500 میلی متر تولید می شود. لازم به ذکر است که به دلیل مقاومت فشاری کم بلوک هبلکس نمی توان آن را به عنوان دیوار باربر مورد استفاده قرار داد.

آیا بلوک هبلکس مورد تایید سازمان نظام مهندسی است؟

با توجه به وزن کم بلوک هبلکس اصفهان، صرفه جویی در مصرف فولاد و مصالح پوششی مانند گچ در سازه هایی که با این بلوک ساخته شده اند و عایق خوب حرارتی و برودتی، بلوک هبلکس با مبحث 19 مقررات ملی ساختمان مطابقت دارد و برای استفاده از آن در ساختمان ها هیچ محدودیتی نیست.

مشخصات فنی، معایب و مزایای بلوک هبلکس اصفهان چیست؟

دیوار هبلکس، ساخته شده از نوعی بتن سبک به نام بتن هوادار اتوکلاو شده (AAC) می باشد که با استفاده از چسب مخصوص در کنار یکدیگر تشکیل دیوار را می دهند. بلوک هبلکس نخستین بار در دهه 1920 در سوئد توسعه یافت، هنگامی که یک معمار ساختمان ابتدا مخلوط بتونی معمولی که شامل سیمان، آهک، آب و ماسه را با میزان کمی از پودر آلومینیوم ترکیب کرد، هبلکس ساخته شد. پودر آلومینیوم به عنوان ماده انبساطی عمل می کند و باعث حجم گرفتن بتن می شود، چیزی شبیه به خمیر نان! در نتیجه هبلکس، بتنی متخلخل و پیش ساخته ای می باشد که تقریباً از 80 درصد هوا تشکیل شده است. بتن بلوک هبلکس اصفهان به طور معمول به شکل و میزان بلوک و به صورت پنل ایجاد می شود و برای ساخت دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد ویژه

استند دو طبقه آشپزخانه لوکسی

مشاهده قیمت و خرید

استند شیرینی خوری دوطبقه

مشاهده قیمت و خرید

استند شیرینی و دکوری دو طبقه

مشاهده قیمت و خرید

ابعاد بلوک هبلکس یا ای ای سی (AAC) همانطور که گفته شد در ابعاد 600 ،250 ،75 تا 500 میلی متر در ایران تولید می شوند. وزن یک متر مکعب بلوک هبلکس 550 الی 600 کیلوگرم است که معادل یک سوم وزن یک مترمکعب آجر فشاری است، همچنین حجم یک بلوک ای ای سی (AAC) به ضخامت 10 سانتی متر معادل 20 عدد آجر فشاری است. وزن کم، صرفه جویی در مصرف بتن و فولاد، قابلیت سوراخ کاری، میخ زنی، برش و …، عایق حرارتی، برودتی و صوتی خوب، عدم نیاز به پوشش های اضافی مانند گچ و خاک و صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی، سرعت اجرای بالا نسبت به روش های سنتی و قابلیت بازیافت قطعات شکسته به صورت پوکه برای اجرای سقف از مزایای بلوک هبلکس اصفهان به شمار میرود.

نگهداری و آماده سازی های پیش از نحوه اجرای بلوک هبلکس

اجرای هبلکس با اجرای دیوارچینی با استفاده از آجر فشاری معمولی تفاوت چندانی ندارد و افرادی که تخصص و سابقه دیوار چینی را دارند و در زمینه ساخت و ساز فعال هستند با رعایت چند نکته ساده و کاربردی می توانند از پس اجرای هبلکس نیز بربیایند. در ادامه با ذکر نکاتی حول محور اجرا و ساخت دیوار با استفاده از بلوک هبلکس پرین بتن با شما هستیم.

اگر بلوک هبلکس اصفهان در بسته بندی برای شما آورده شده اند بهتر است، یک روز پیش از اجرای دیوار آن ها را از پلاستیک خارج کنید و اجازه دهید با محیط هم دما و هم رطوبت شوند، گاهی نیز نیاز به مرطوب کردن دارند تا برای استفاده آماده شوند. از آنجایی که بلوک هبلکس بسیار خشک است و رطبت زیادی را به خود می گیرد ممکن است ملات سنتی برای آن مناسب نباشد بنابراین استفاده از چسب بلوک یا ملات مخصوص آن الزامی است.

ویژگی ها و خصوصیات بلوک هبلکس اصفهان

چگالی: 25-50 فوت بر مترمکعب یا 550-650 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب.

مقامت فشاری بلوک هوادار اصفهان :360 پوند بر اینچ مربع یا 25-35 کیلوگرم بر سانتی متر مریع.

نرخ مقاومت در برابر آتش: 8 ساعت به بالا.

هدایت حرارتی: 0.11 تا 0.13 وات بر متر مربع.

مقاومت حرارتی: 1200 درجه سانتی گراد.

نکته: بلوک سبک هبلکس همان طور که از نامش پیداست در ساخت دیوارهای غیرباربر داخلی در ساختمان های مسکونی، تجاری، صنعتی و موارد بیشتر کاربرد دارد.

برخی از مزایای این دیوار به شرح زیر است:

  • ماده ای عالی برای عایق صوتی است.
  • بسیار مقاوم در برابر آتش (240 دقیقه مقاومت در برابر آتش) و موریانه است.
  • بلوک هبلکس اصفهان در اشکال و میزان های مختلف در بازار به فروش می رسد.
  • صرفه جویی در انرژی و مصرف وسائل گرمازا
  • دارای قابلیت بازیافت است.
  • دارای هندلینگ و نصب آسان به دلیل وزن کم.
  • دیوارچینی با بلوک هبلکس به دلیل ابعاد بزرگ تر نسبت به دیگر بلوک های ساختمانی سرعت بیشتری دارد.
  • بریدن و سوراخ کردن برای خطوط برقی و لوله کشی آسان و راحت است.
  • حمل و نقل و جابجایی آن در مقایسه با بتن معمولی یا بلوک بتونی بسیار اقتصادی است.

سایز و ابعاد بلوک بتنی سبک هبلکس

سایز و ابعاد بلوک هبلکس در شهر های مختلف، با یکدیگر متفاوت می باشد. اما خب بسته به این که از کدام نوع بلوک هبلکس اصفهان استفاده میکنید و قوانین شهر سازی، باید از دیوار های با پهنا 15 یا 20 سانتی متر برای دیوار چینی استفاده کنید و بعد از آن از دیوار های 10 یا 12 برای تیغه های داخلی استفاده کنید؛ البته سایز 8 هم است که معمولا از این سایز برای دور آسانسور ها میتوانید استفاده کنید.

کارخانه بلوک هبلکس اصفهان، نمایندگی پرین بتن

کارخانه بلوک سبک هبلکس پرین بتن، به مجموعه ای از دستگاه ها و نیرو انسانی گفته میشود که در راسته تولید بتن سبک هبلکس فعالیت میکنند. اما کارخانه بلوک هوادار مثل کارخانه بلوک سیمانی نیست که نهایتا از دو دستگاه تشکیل شده باشد بلکه دستگاه های مختلف است که هر کدام وظایف خاص خود را دارد، در کارخانه بلوک سیمانی خبری از دستگاه اتوکلاو نیست؛ اما هبلکس دستگاه اتوکلاو دارد که باعث میشود هبلکس با بلوک ها دیگر تفاوت داشته باشد. پرین بتن تولید کننده چسب کاشی و سرامیک در اصفهان و کیفیت را همیشه الویت کار خود قرار داده است .

منبع: اتاق
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1964

به "نحوه خرید بلوک هبلکس اصفهان از نمایندگی پرین بتن" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه خرید بلوک هبلکس اصفهان از نمایندگی پرین بتن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه خرید بلوک هبلکس اصفهان از نمایندگی پرین بتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید