واعظ آشتیانی: تغییر پرتعداد مربیان حاصل تفکر آماتوری ورزش ماست، فدراسیون فوتبال در حال و هوای دیگری سیر می نماید

به گزارش مجله رویگری، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد بخشی از تغییر پرتعداد سرمربیان در تیم های فوتبال، به سامان نداشتن فدراسیون فوتبال مربوط است.

واعظ آشتیانی: تغییر پرتعداد مربیان حاصل تفکر آماتوری ورزش ماست، فدراسیون فوتبال در حال و هوای دیگری سیر می نماید

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، امیررضا واعظ آشتیانی درباره جابه جایی پُرتعداد مربیان فوتبال ایران در هفته گذشته گفت: این موضوع را فقط در ورزش ایران می بینیم و حاصل تفکرات آماتوری ورزش ماست. موضوع به مربیان خلاصه نمی گردد و ما فقط مانور حرفه ای گری و اخلاق مداری داریم. مربی بندی را در قراردادش می گنجاند که براساس آن می تواند قرارداد را یک طرفه فسخ و خودش را از آن قرارداد خلاص کند.

وی ادامه داد: بعضی اوقات طرفین قرارداد به تفاهم می رسند که از قرارداد کناره گیری نمایند. در مجموع برای آنالیز دلایل جدایی مربیان باید مفاد قراردادها را آنالیز کنیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره اینکه این مربیان به پرداخت جریمه محکوم نمی شوند، گفت: کمیته انضباطی باید به این موضوع رسیدگی کند. همانطور که مربی حق شکایت دارد، اگر او قصوری در قراردادش داشته باشد، باید جوابگو باشد. کمیته انضباطی باید به این پدیده ورود کند و با شکایت باشگاه اول مربی، اجازه ثبت قرارداد او با باشگاه دوم را ندهد. مربی ظرف 48 ساعت از تیمی جدا می گردد و به تیمی دیگر می رود که خیلی عجیب است.

واعظ آشتیانی در این خصوص که این اتفاق بیشتر در تیم های در حال سقوط رخ می دهد، توضیح داد: بعضی مربیان نگرانند که تیم شان سقوط کند و این سقوط در پرونده کاری آن مربی گنجانده گردد. بعضی اوقات باشگاه ها مربیان را برکنار می نمایند، اما عظیم ترین اشتباه آنها این است که فکر می نمایند با تغییر مربی، اتفاقات زیادی رخ می دهد و جلوی سقوط تیم گرفته می گردد. این باور مطلقی نیست و به استثنا پیش می آید.

وی با اشاره به عملکرد آبی پوشان پایتخت در لیگ هفتم گفت: زمانی که ناصر حجازی سرمربی استقلال بود، تیم در صندلی پنجم یا ششم جدول قرار داشت. با تعویض مربی اما استقلال به صندلی سیزدهم جدول سقوط کرد. تغییر مربی، همه چیز را عوض نمی نماید و باشگاه باید مسائل را آسیب شناسی کند. ترکیب ساختار و تجهیزات باشگاه نشان می دهد تیمی پیروز می گردد یا خیر.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی که با برنامه آفساید رادیو جوان گفت وگو می کرد، با بیان اینکه این موضوع ربطی به باشگاه های دولتی یا خصوصی ندارد، گفت: مدیریت تعریف جامعی دارد و ما باید فرهنگ آن را داشته باشیم. مدیریت در جامعه امری مغفول است و هر کسی قلم به دست می گیرد تا نامه ها را امضا کند، او را به عنوان مدیر می آوریم.

واعظ آشتیانی درباره عدم مقابله فدراسیون فوتبال با جابه جایی مکرر مربیان گفت: این نشان می دهد فدراسیون فوتبال سامان ندارد. همچنین قراردادها به گونه ای است که قابلیت فسخ یک طرفه را دارد و شما ببینید چقدر اوضاع بلبشوست که مربی پس از فسخ قرارداد با باشگاه اول، به راحتی قراردادش با باشگاه دوم را در فدراسیون فوتبال ثبت می نماید. این نشان می دهد این فدراسیون در حال و هوای دیگری سیر می نماید و نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

وی در واکنش به اظهارنظر مجری برنامه که اعلام کرد هر تیم لیگ فزونی به طور میانگین، دو سرمربی عوض نموده است، گفت: این موضوع جای تعجب دارد. از طرفی در فضای فوتبال ما نباید انتظار شرایط بهتری داشته باشیم و این اتفاقات تعجب آور نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1016

به "واعظ آشتیانی: تغییر پرتعداد مربیان حاصل تفکر آماتوری ورزش ماست، فدراسیون فوتبال در حال و هوای دیگری سیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظ آشتیانی: تغییر پرتعداد مربیان حاصل تفکر آماتوری ورزش ماست، فدراسیون فوتبال در حال و هوای دیگری سیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید