پاشینیان: صلح باکو و ایروان باید اتفاق بیفتد

به گزارش مجله رویگری، ایسنا نوشت: نخست وزیر ارمنستان تاکید نمود: نه تنها می تواند میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان صلح برقرار گردد، بلکه باید این اتفاق رخ دهد.

پاشینیان: صلح باکو و ایروان باید اتفاق بیفتد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با یورو نیوز گفت: این اعتقاد من است، موضع من است. این همان چیزی است که به آن اعتقاد دارم. اما برای این که این اتفاق بیفتد، برای جامعه بین المللی مهم است به بعضی از نکاتی که به همان مقدار مهم و ظریف هستند، پی ببرد. جامعه بین المللی باید به وضوح درک کند که چرا ما با سرعت سریع حرکت نمی کنیم.

او بعلاوه به نشست اخیر در بروکسل که با حضور شارل میشل، رئیس شورای اروپا برگزار گردید، اشاره نمود.

نخست وزیر ارمنستان گفت: در آن موقع من و رئیس جمهوری آذربایجان به توافق رسیدیم یا بهتر بگوییم به تفاهم رسیدیم که ارمنستان و آذربایجان تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند. قلمرو ارمنستان 29800 کیلومتر مربع و قلمرو آذربایجان 86600 کیلومتر مربع است. این به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی است.

پاشینیان اضافه کرد: با این حال رئیس جمهوری آذربایجان هنوز علنا توافق ما را تایید نکرده، اما تکذیب هم نکرده است. این اقدامات، جزئیاتی هستند که به ایجاد فضای اعتماد کمکی نمی نمایند.

پیشتر الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان هم در گفت وگو با یورو نیوز به ارامنه ساکن منطقه قره باغ قول و تضمین هایی داد و از آنها خواست تا بخشی از جامعه جمهوری آذربایجان شوند. او بعلاوه خطاب به مردم ارمنستان گفت می خواهد با این کشور صلح داشته باشد و تاکید نمود که باکو ادعای ارضی نسبت به ارمنستان ندارد. علی اف در ادامه گفت، زمانی که جمهوری آذربایجان و ارمنستان روابط خود را عادی نمایند و روابط دیپلماتیک برقرار نمایند، به اعتقاد او آذربایجانی هایی که به زور از ارمنستان اخراج شده اند، حق بازگشت دارند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2172

به "پاشینیان: صلح باکو و ایروان باید اتفاق بیفتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: صلح باکو و ایروان باید اتفاق بیفتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید