پیشگویی عجیبی که پس از یک قرن درست از آب عایدی

به گزارش مجله رویگری، داروین حدود 2 قرن پیش وجود شاپرکی را پیش بینی کرد که تا آن موقع کسی در طبیعت ندیده بود و بیش از یک قرن بعد بود که ثابت شد پیشگویی داروین درست بوده است.

پیشگویی عجیبی که پس از یک قرن درست از آب عایدی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، چارلز داروین و آلفرد والاس با تماشا یک ارکیده عجیب در طبیعت که لوله شهد بسیار بلندی داشت، پیش بینی کردند که باید شاپرکی ویژه برای مکیدن شهد در چنین ژرفایی وجود داشته باشد. شاپرکی که تا 150 سال بعد در طبیعت دیده نشد.

سال 1862 یک ارکیده ماداگاسکاری به دست داروین رسید. این گل خاص لوله شهد بسیار درازی به طول 30 سانتی متر داشت. او در نامه ای به یکی از دوستانش درباره این گل پیش بینی کرد که باید حشره ای با خرطومی دراز برای مکیدن شهد این گل باید در طبیعت ماداگاسکار وجود داشته باشد.

چند سال بعد آلفرد راسل والاس طبیعی دان نیز در توصیف این ارکیده از بعضی گونه های بزرگ تر خانواده بازشاپرک ها خبر دارد که خرطومی به مقدار لوله شهد این ارکیده خاص دارند.

وقتی چنین پروانه زبان درازی در ماداگاسکار پیدا شد، نظریه این دو دانشمند ثابت شد. اما 150 سال طول کشید تا شاپرک مورد اشاره داروین در طبیعت عکسبرداری گردد.

بازشاپرک والاس (Wallaces sphinx moth) که در میان حشرات بلندترین زبان را دارد در پژوهشی که نتایج آن در سال 2021 منتشر شد، در گونه ای تازه به نام Xanthopan praedicta طبقه بندی شد.

منبع: لایوساینس

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2193

به "پیشگویی عجیبی که پس از یک قرن درست از آب عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگویی عجیبی که پس از یک قرن درست از آب عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید