چغاخور، بهشت زاگرس و نگین چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله رویگری، اگرچه استان چهارمحال و بختیاری جز پر آب ترین منطقه ها ایران است، اما زیباترین تالاب آن روز به روز خشک تر می گردد. سطح آب در تالاب چغاخور در زمستان به بالاترین حد خود می رسد و در تابستان بخش عمده آن به خشک می گردد. این دریاچه یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان و آبزیان ایران به تعداد می رود و در همان حوالی جاذبه های گردشگری دیگری هم وجود دارند که می توانید با سفر به این منطقه با یک تیر صد نشان بزنید! شیرهای سنگی در روستای سیف آباد و خانی آباد از جمله جاذبه های این منطقه هستند.

چغاخور، بهشت زاگرس و نگین چهارمحال و بختیاری

سرگرمیاتی همه پسند برای گردشگران

شیرهای سنگی روی قبور جنگاوران و کشته شدگان، یادآور تاریخ پرحادثه و گذشته همراه با جنگ ها، خونریزی ها و ستیزه جویی های این منطقه است. می توانید از طبیعت بکر تالاب و اطراف آن عکاسی کنید. به تماشای پرنده های مهاجر و بومی که در فصل پاییز و زمستان به این منطقه کوچ می نمایند، بنشینید. حتی اگر اهل ماهیگیری هستید، می توانید ساعت ها به این سرگرمی مجذوب کننده بپردازید.

در تابستان و بهار گردشگران بیشتری به تماشا چغاخور می آیند و گشت زدن در تالاب با قایق به یکی از پرطرفدارترین سرگرمیات تبدیل می گردد. یکی دیگر از سرگرمیات هم کوهنوردی در ارتفاعات کوه کلار است. اگر اهل دوچرخه سواری هستید، در این منطقه راستاهایی برای آن تعریف شده است. دوستداران طبیعت هم می توانند پیاده روی در میان دشت های شقایق را در این منطقه زیبا و بکر تجربه نمایند.

فاصله و راستا سفر از تهران تا چغاخور

برای راهی شدن به سمت چهارمحال و بختیاری و بازدید تالاب چغاخور باید از تهران به سمت اصفهان حرکت نموده و از آنجا به بروجن بروید. تالاب در فاصله 65 کیلومتری شهرکرد و نزدیک به شهر بلداجی واقع شده است.

برترین فصل سفر به چغاخور

شما می توانید از گرمای تابستان به چغاخور پناه ببرید. زمان مناسب برای سفر به تالاب زیبای چغاخور بهار و تابستان بوده که هوای این منطقه خنک و طبیعت آن بسیار چشم نواز است. لازم به ذکر است که زمستان های این تالاب هم مناظری بسیار زیبا از یخ زدن تالاب و کوه های سفید پوش دارد که تماشای آن برای دوستداران فصل زمستان بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

نزدیکترین مراکز اقامتی به جنگل زیبای حرا

اگر اهل چادر زدن در طبیعت و ماجراجویی هستید، همگردی به شما پیشنهاد می دهد که حتما در این سفر چادر مسافرتی خود را به همراه داشته باشید و شب را در طبیعت زیبای تالاب سپری کنید. در غیر این صورت در اطراف این تالاب اقامتگاه های مناسبی وجود دارد که می تواند انتخاب خوبی برای مسافران و گردشران باشد. در کنار تمام این امکانات شما می توانید از ویلاها و خانه های شخصی که به وسیله مردمان محلی به گردشگران اجاره داده می شوند هم بهره ببرید.

همگردی بازدید از این تالاب را به طبیعتگردان پیشنهاد می دهد. اگرچه محصول این منطقه انگور است، اما حتما خیار محلی این منطقه را هم امتحان کنید!

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1656

به "چغاخور، بهشت زاگرس و نگین چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چغاخور، بهشت زاگرس و نگین چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید