چگونه مایکروسافت استور تازه را روی ویندوز 10 نصب کنیم؟

به گزارش مجله رویگری، فروشگاه تازه مایکروسافت یکی از بزرگ ترین نقاط بحث ویندوز 11 است که توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده است. تمامی تغییرات اجرا شده روی این اپلیکیشن، آن را از یک فروشگاه برنامه های دانلودی نسبتا دوست داشتنی، به برنامه ای که ارزش بازدید دارد، تبدیل نموده است. نکته ناراحت کننده این ماجرا برای کاربران ویندوز 10، این است که این فروشگاه تنها برای ویندوز 11 است. اگر علاقه ای به نصب ویندوز 11 ندارید و یا سیستم شما امکان نصب آن را ندارد، اصلا نگران نباشید. حال امکان نصب مایکروسافت استور تازه روی ویندوز 10 هم فراهم شده و موضوع این مقاله خبرنگاران مگ، آموزش کامل نصب مایکروسافت استور تازه روی ویندوز 10 است. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

چگونه مایکروسافت استور تازه را روی ویندوز 10 نصب کنیم؟

نحوه نصب فروشگاه نو مایکروسافت در ویندوز 10

دانلود و نصب مایکروسافت استور نو روی ویندوز 10، به دو صورت زیر انجام می گردد. یکی از این روش ها بسیار آسان و روش دیگر، کمی زمان بر است.

1) اگر در حال حاضر از نسخه 21H2 پیش نمایش Windows 10 Insider استفاده می کنید، وارد بخش Windows Update شوید و به راحتی نسخه نو Microsoft Store را از آن دانلود کنید. اکنون، چندین ماه است که Windows 10 Insider Preview برای تمامی کاربران در دسترس است. به همین راحتی!

2) حال اگر شما قابلیت انجام روش اول را ندارید، باید به سراغ این روش بیایید. در این روش، شما می آموزید که چگونه فروشگاه نو مایکروسافت را به صورت دستی دانلود و نصب کنید.

  • ابتدا فایل مایکروسافت استور نو را از اینترنت و در محل انتخابی ذخیره کنید.
  • به سراغ فایل دانلودی مایکروسافت بروید. سپس CTRL و Shift و راست کلیک را هم زمان با هم انتخاب کنید.
  • در این مرحله Open PowerShell window here را انتخاب کنید.
  • حال با استفاده از فرمان زیر، فایل دانلودی را نصب کنید.

Add-AppxPackage Microsoft.WindowsStore-22110.1401.10.0-neutral-8wekyb3d8bbwe.Msixbundle

  • لطفا توجه داشته باشید که اگر نسخه دیگری از به روزرسانی فروشگاه مایکروسافت را دارید، باید نام بسته خود را مطابق با آن تنظیم کنید. با این حال، فرمت فرمان با استفاده از Add-AppxPackage (نام بسته در اینجا) یکسان باقی می ماند.

برخی گزارش ها از مواجهه کاربران با خطای Microsoft.UI.Xaml در حین نصب وجود دارد. اگر این اتفاق برای شما افتاد، به رابط کاربری رسمی مایکروسافت Xaml GitHub بروید. سپس نسخه مربوط به کد خطای خود را دانلود و نصب کنید. برای مثال اگر خطای Xaml v.2.7.1 را مشاهده کردید، Microsoft.UI.Xaml v2.7.1 را باید دانلود و نصب کنید.

آیا فروشگاه نو مایکروسافت ارزش دانلود و استفاده را دارد؟

اگر علاقه به ایجاد تغییرات و بعلاوه سرعت بیشتر در ویندوز 10 دارید، نصب مایکروسافت استور نو، یکی از برترین گزینه های ممکن است. مایکروسافت استور نو بسیار سریع تر از قبل است و مایکروسافت ادعا می نماید که 35 درصد سریع تر از مایکروسافت استور قبلی است. در مجموع، استفاده از آن بسیار آسان تر از قبل شده است. مایکروسافت در این نسخه، برنامه ها را دوباره دسته بندی نموده است.

استفاده از بخش جست وجو را ساده تر ساخته و به طور کلی، استفاده از فروشگاه نو مایکروسافت را برای همه افراد، ساده نموده است. از مزیت های دیگر آن، می توان به این موضوع اشاره نمود که تعدادی انیمیشن نو و زیبا هم در آن وجود دارد. بعلاوه در صفحه هر محصول. اطلاعات بیشتری برای کاربران ارائه شده تا تمام چیزهای لازم را درباره آن محصول بدانند.

در زمان ابتدایی ارائه فروشگاه نو مایکروسافت، برنامه های زیادی بود که افراد احتیاج داشتند، اما هنوز در این فروشگاه وجود نداشت! پس از مدت کوتاهی، تمام این مسائل حل شد و همه چیز از Netflix تا Hulu و Discord و Twitter در این فروشگاه برای دانلود به کاربران ارائه شد.

علاوه بر تمام نکات بالا، اگر یک گیمر هستید، فروشگاه نو مایکروسافت، تأکید زیادی روی بازی ها دارد. عناوین زیادی در آن وجود دارد که می توانید در بخش بازی ها ببینید و آن ها را برترین نحو ممکن روی ویندوز خود بازی و بهره ببرید.

آیا باید ویندوز 10 را به ویندوز 11 آپدیت کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می نمایند که برای نصب و استفاده از مایکروسافت استور نو باید حتما ویندوز 10 خود را به ویندوز 11 تغییر دهند. بعلاوه برخی از کاربران ویندوز این فرض را دارند که استفاده از این برنامه (Microsoft Store نو) روی ویندوز 10، در آینده برای نصب ویندوز 11 مسائلی را ایجاد خواهد نمود. باید به این نکته دقت کنید که هر دو فرض قبلی اشتباه است. شما می توانید به راحتی از این اپلیکیشن روی ویندوز 10 خود بهره ببرید و هر زمانی که خواستید (اگر سیستم شما این قابلیت را داشت)، ویندوز خود را به 11 تغییر دهید. پس در واقع استفاده از Microsoft Store نو روی ویندوز 10 هیچ اختلالی در سیستم شما ایجاد نمی نماید و شما می توانید به راحتی از آن بهره ببرید و لذت ببرید.

جمع بندی

در این مقاله به صورت خلاصه اما کامل، آموزش نصب و دانلود Microsoft Store نو را روی ویندوز 10 به دو روش شرح دادیم. بعلاوه در خصوص برخی امکانات و مزایای آن صحبت کردیم تا متوجه شویم که آیا دانلود و استفاده از آن ارزش دارد یا تنها وقت شما را تلف می نماید. بعلاوه در خصوص تعدادی از شایعات و تصورات غلط برخی از افراد صحبت کردیم و با دلایل منطقی، شما را قانع کردیم که این ها تنها تصورات اشتباه مردم هستند.

آیا شما از مایکروسافت استور نو روی ویندوز 10 خود استفاده می کنید؟ تجربیات خود را برای ما و بقیه کاربران در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1785

به "چگونه مایکروسافت استور تازه را روی ویندوز 10 نصب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مایکروسافت استور تازه را روی ویندوز 10 نصب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید