چگونه همیشه در سفر باشیم؟

به گزارش مجله رویگری، بیایید تصویر رایج این روزهای شبکه های اجتماعی را با هم ببینیم: افرادی که دور دنیا سفر می کنند، غذاهای مختلف را می چشند، پول پارو می کنند و به نظر می رسد که حسابی خوش می گذرانند و دغدغه ای در زندگی ندارند. واضح است که بسیاری از تصاویری که در شبکه های اجتماعی می بینیم تمام واقعیت نیستند. این عکس ها تنها بخشی از واقعیت و در واقع بهترین شکل آن هستند. اما واقعا آدم ها چگونه می توانند همیشه در سفر باشند و خوش بگذرانند؟ فرصت را دریابید!

چگونه همیشه در سفر باشیم؟

راهکارهایی برای همیشه در سفر بودن

یکی از اصلی ترین مسائل افراد برای رفتن به سفرهای طولانی مدت، نداشتنِ زمان است. اغلب ما درگیر کارهای تمام وقت و پشت میز نشینی هستیم و مجبوریم برنامه سفر را به روزهای محدود تعطیلات موکول کنیم؛ اگر به قدر کافی خوش شانس باشید، ممکن است فرصتی برای سفر به دور دنیا به سراغ تان بیاید. در غیر این صورت خودتان باید دست به کار بشوید و شرایط را فراهم کنید. باید با خودتان روراست باشید. آیا سفرکردن طولانی مدت واقعا برایتان اهمیت دارد؟ حاضرید بهای آن را بپردازید؟ آیا حاضرید برای این کار -همین حالا- از کارتان استعفا دهید؟البته قبل از این که از کارتان بیرون بیایید! بهتر است گزینه های دیگری را هم بررسی کنید. مثلا -در بعضی شرکت ها- ممکن است بتوانید حق مرخصی هایتان را یک جا استفاده کنید یا سراغ مرخصی بدون حقوق بروید و برای مدتی طولانی -بدون ترک کارتان- به سفر بروید.

پول جمع کنید

بعضی از وبلاگ های سفر ایده رویایی رایگان سفر کردن را به سرتان می اندازند. ممکن است در شرایط خاصی بتوانید این کار را انجام بدهید ولی اگر می خواهید سفری راحت را با شرایطی منطقی تجربه کنید، باید پول داشته باشید. مبلغی از درآمدتان را به طور مرتب برای سفر کنار بگذارید و در زمان مناسب از این کمک مالی استفاده کنید. اگر شرایط مالی مناسبی ندارید، مجبور نیستید با فکر سفرکردن به قطب خودتان را ناامید کنید! از مقاصد نزدیک و ارزان شروع کنید. حتی اگر قصد دارید در طول سفرتان مشغول به کاری شوید، برای شروع سفر باید کمی پس انداز داشته باشید. داشتن زمان بیشتر برای سفرکردن به شما این امکان را می دهد که با هزینه بسیار کم تری سفر کنید؛ از راه های زمینی استفاده کنید و در فصل های غیر توریستی به مقصد مورد نظرتان بروید.

بیشتر بخوانید : وی اف اس گلوبال چیست و چه کار می کند؟

سبک سفرتان را تعیین کنید

سفر به دور دنیا سبک های مختلفی دارد. سبکی که برای سفرتان انتخاب می کنید بر مسائل زیادی تأثیر می گذارد. مهم است که بدانید سفرتان دقیقا قرار است به چه صورت پیش برود.

سفر بک پکری (سفر با کوله پشتی)

سفر بک پکری سفری سبک و طولانی در منطقه یا کشوری خاص است. این سبک سفر به مراتب ارزان تر از سایر سبک ها و اغلب زمینی است.

سفر دوردنیا (RTW)

سفر دور دنیا شامل پروازهایی از شرق به غرب یا غرب به شرق است که در طول جهت می توانید از چند کشور بازدید کنید. بعضی از ایرلاین ها آفرهای ویژه ای برای سفر دور دنیا دارند. این سبک سفر هزینه بیشتری دارد، اما راهی عالی برای دیدن چند کشور در مدت زمانی کوتاه است.

دیجیتال نومد

کسب درآمد دیجیتال. دیجیتال نومدها یا همان خانه به دوش های دیجیتالی معمولا جهت ثابت و تعیینی برای سفر ندارند و به هرجا که اینترنت بهتر و امکانات کاری بیشتری داشته باشد سفر می کنند. سفر به هر مقصدی در این حالت کاملا موقت است. هرکدام از این سبک های سفری روش برنامه ریزی خاص خودشان را دارند.

زندگی تان را مختصر کنید

اگر قرار است مدتی طولانی را در سفر باشید، بهتر است مقداری از وسایل خانه تان را بفروشید یا حتی مثل بسکمک از افراد هزینه سفر به دور دنیا را با فروختن خانه و وسایل خود تأمین کنید. وسایلی را که نیازی به آنها ندارید بفروشید، قرارداد اجاره را کنسل کنید و از خرید وسایل غیرضروری بپرهیزید.

تا جایی که می توانید زندگی تان را جمع وجور و مختصر کنید. رها کردن سخت است، اما برای رسیدن به رهایی و بیشترین حد آزادی باید بتوانید خودتان را از قید تعلق آزاد کنید.

به نظر منفی دیگران توجه نکنید

حقیقت این است که فروختن زندگی و رفتن به سفر دور دنیا چیزی نیست که اطرافیان تان به راحتی آن را بپذیرند. خانواده و دوستانی که چنین سبکی از زندگی را تجربه نکرده اند، به احتمال زیاد برنامه های شما را زیر سئوال می برند. اما نباید اجازه بدهید مخالفت ها و ترس های دیگران مانع شما باشد. یادتان باشد وقتی سفر کردن را شروع کنید با افراد بسکمک روبه رو خواهید شد که طرز فکری شبیه شما دارند و دیگر برنامه ها و افکارتان غیرمنطقی و غیرقابل درک نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : سفر، یکی از بهترین راه های درمانی

برای سفر آماده شوید

سفرکردنِ مدام تفاوت زیادی با سفرهایی دارد که در تعطیلات می رفتید. انتخاب سفر طولانی مدت به این معناست که برای مدت زیادی به زندگی روزمره برنخواهید گشت و باید خودتان را برای این موضوع آماده کنید. این آمادگی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در طول سفرتان ممکن است با مسائلی روبه رو شوید که توریست های معمولی هرگز با آنها روبرو نمی شوند. سفرکردن دائمی همیشه عالی و هیجان انگیز نیست، بلکه گاهی می تواند بسیار خسته کننده و چالش برانگیز باشد. منظور از آمادگی این نیست که برای تک تک روزهای سفر برنامه ریزی کنید؛ بلکه باید یاد بگیرید چگونه در طبیعت با کم ترین امکانات آتش روشن کنید، چگونه در سفر مراقب سلامتی تان باشید یا پول هایتان را چگونه مدیریت کنید.

بر ترس هایتان غلبه کنید

ایده شروع یک سفر طولانی مدت به دور دنیا در ابتدا بسیار هیجان انگیز است، اما درست قبل از شروع سفر ترس به سراغ تان خواهد آمد. ترس از ناشناخته ها باعث می شود افکار منفی ذهن تان را پر کنند. ترسیدن طبیعی است و نباید نگران آن باشید. اما باید یاد بگیرید چگونه بر این احساس غلبه کنید تا بتوانید به سفرتان ادامه بدهید. آرام باشید و به جهت اعتماد کنید. وقتی در جهت سفر قرار بگیرید همه چیز فرق خواهد کرد. صبور باشید. یادتان باشد روزی می توانید به بلندترین قله ها صعود کنید، دوستی های جدید و موفقی داشته باشید، در اقیانوس شنا کنید و از سفر و زندگی کردن -آن طور که باید- لذت ببرید. تنها کافی است صبور باشید و به خودتان جرأت تجربه کردن بدهید.

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 229

به "چگونه همیشه در سفر باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه همیشه در سفر باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید