چگونه والپیپر آیفون خود را به صورت سفارشی بسازیم؟

به گزارش مجله رویگری، یکی از برترین راه ها برای زیباتر کردن صفحه نمایش گوشی موبایل، انتخاب درست تصویر پس زمینه است. تا قبل از عرضه iOS 16 شما باید تصاویر پس زمینه را از سایت ها و یا اپلیکیشن های مختلف دانلود و سپس استفاده می کردید و امکان سفارشی سازی والپیپر آیفون وجود نداشت.

چگونه والپیپر آیفون خود را به صورت سفارشی بسازیم؟

اما حالا که iOS 16 عرضه شده و بسیاری از کاربران می توانند از آن استفاده نمایند، باید به سراغ آنالیز یکی از قابلیت های خوب و نو آن برویم. در این نسخه سیستم عامل شما می توانید بدون استفاده از هیچ اپلیکیشنی و حتی بدون استفاده از اینترنت، تصویر پس زمینه آیفون خود را به همان شکلی که دوست دارید، سفارشی سازی کنید و به عبارتی دیگر آن را بسازید.

نحوه ساخت والپیپر آیفون به صورت سفارشی

برای انجام این کار شما باید چندین مرحله کوتاه را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا صفحه نمایش گوشی موبایل خود را روشن کنید اما وارد صفحه اصلی نشوید.
  • حالا انگشت خود را روی صفحه به مدت 1 الی 2 ثانیه نگه دارید.
  • در این مرحله گزینه Customize برای شما نمایش داده می گردد.
  • با ضربه زدن روی این گزینه می توانید به سراغ سفارشی سازی تصویر پس زمینه فعلی آیفون خود بروید. در عین حال اگر دوست دارید که از یک والپیپر نو برای انجام این کار بهره ببرید، روی + ضربه بزنید.

با ضربه زدن روی علامت + گزینه هایی برای شما نمایش داده می شوند تا راحت تر بتوانید سفارشی سازی والپیپر آیفون خود را انجام دهید. در ادامه بعضی از این گزینه ها را با هم آنالیز خواهیم کرد.

1) Photos

با انتخاب این گزینه شما می توانید یک تصویر را از گالری تلفن همراه خود انتخاب کنید. در عین حال دقت داشته باشید که در این مرحله با کشیدن انگشت خود به سمت چپ و راست، فیلترهای مختلفی روی تصویر مورد نظر شما اعمال می شوند.

بعلاوه شما می توانید تصاویر مختلفی را از اپلیکیشن های ارائه دهنده والپیپر آیفون دانلود و سپس در این بخش آن ها را انتخاب کنید. انجام این کار شما را در جهت سفارشی سازی والپیپر آیفون یاری می نماید، اما بدون وجود آن ها نیز شما هیچ کمبودی را احساس نخواهید کرد.

2) Photo Shuffle

این گزینه مناسب افرادی است که دوست دارند از چندین تصویر به عنوان والپیپر آیفون خود استفاده نمایند. نحوه کار Photo Shuffle بدین شکل است که شما چندین تصویر را از گالری خود انتخاب می کنید و گوشی موبایل شما همه این تصاویر را به صورت اتوماتیک در طی روز به عنوان تصویر پس زمینه قرار می دهد.

3) Emoji

با استفاده این گزینه شما می توانید شکلک و یا همان ایموجی مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن ها را به عنوان تصویر پس زمینه گوشی موبایل قرار بدهید. برای این که حق انتخاب بیشتری نیز داشته باشید، انگشت خود را به سمت چپ و راست صفحه نمایش بکشید و چیدمان متفاوتی را از ایموجی ها مشاهده و سپس انتخاب کنید.

4) Weather

اگر شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن قرار دارید برای شما پراهمیت است، این گزینه را انتخاب کنید. در واقع تصویر پس زمینه آیفون شما همواره مطابق با شرایط آب و هوایی مکان زندگی شما تغییر خواهد نمود.

5) Astronomy

گزینه Astronomy جزو موارد پرطرفدار کاربران در بین تصاویر پس زمینه است. شما با استفاده از این گزینه می توانید کره زمین و یا ماه و یا حتی منظومه شمسی را به شکل های متفاوتی روی تلفن همراه خود مشاهده نمایید.

6) Color

اگر در پی یک والپیپر ساده و زیبا هستید، این گزینه مختص به شماست. تنها احتیاج است که یک رنگ را انتخاب کنید و سپس انگشت خود را به سمت چپ و راست صفحه نمایش بکشید تا شدت رنگ را کم و زیاد کنید. به همین راحتی!

نکته جالب ماجرا این است که شما به سادگی می توانید چندین تصویر پس زمینه سفارشی روی آیفون خود بسازید و هر زمان که دوست داشتید، آن ها را تغییر دهید. برای انجام این کار پس از ساخت هر والپیپر، دوباره روی گزینه + ضربه بزنید. این کار علاوه بر سرگرم کردن شما، از تکراری شدن تصویر پس زمینه آیفون نیز جلوگیری می نماید.

7) Featured

بهتر است که به سراغ یک بحث دیگر یعنی نداشتن زمان کافی برای ساختن والپیپرها برویم. اپل برای این مورد نیز یک راه حل جالب دارد. شما می توانید وارد بخش Featured شوید و بدون انجام هیچ کاری، تصاویر موجود را نگاه و سپس والپیپر مورد نظر خود را انتخاب کنید. انجام این کار نهایتا 1 دقیقه از زمان شما را می گیرد.

8) Suggested Photos

اگر تصاویر موجود در بخش Featured برای شما به مقدار کافی مجذوب کننده نیستند، بهتر است که به سراغ بخش Suggested Photos بروید. اپل همواره کوشش می نماید تا از هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببرد تا کاربران خود را راضی تر نگه دارد. در این بخش نیز اپل با یاری هوش مصنوعی بعضی از بهترین عکس های شما را انتخاب نموده و به شما پیشنهاد می دهد.

سفارشی سازی والپیپر آیفون با iOS 16

در این مقاله کوشش کردیم تا نحوه ساختن و سفارشی سازی والپیپر آیفون بدون استفاده از هیچ اپلیکیشنی را به شما آموزش دهیم. همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، تنها پیش احتیاج انجام این کار استفاده از iOS 16 است. پس شما نیز همین حالا می توانید به راحتی هر تصویری را که دوست دارید، روی آیفون خود سفارشی سازی کنید و والپیپر مورد نظر خود را بسازید.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2047

به "چگونه والپیپر آیفون خود را به صورت سفارشی بسازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه والپیپر آیفون خود را به صورت سفارشی بسازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید