گشتی در سایت اینترنتی موزه ملی ایران؛ پرونده یک سایت

به گزارش مجله رویگری، وزهای گذشته به معرفی پرتال های کاخ سعد آباد، نیاوران و کاخ گلستان تهران پرداختیم و نکاتی را در توسعه اطلاع رسانی دیجیتالی آن ها بیان کردیم. پرونده امروز را به گشتی در موزه ملی ایران اختصاص دادیم.

گشتی در سایت اینترنتی موزه ملی ایران؛ پرونده یک سایت

پرتال خبرنگاران در راستای ماموریت خود در اطلاع رسانی گسترده و چند جانبه ظرفیت ها و بسترهای گردشگری ایران به خصوص در فضای مجازی، به وسیله این سلسله مطالب روزانه می کوشد تا در راستای تقویت گردشگری اینترنتی ایران ، به کارآفرینان و وب مسترها و فعالان این عرصه، همیشه نکات ارزنده ای ارائه کند تا شاهد گسترش بسترهای سایبر دیپلماسی ایران در گردشگری مجازی و هم چنین کارآفرینی دیجیتالی باشیم. خبرنگاران همیشه آماده شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات فعالان حقیقی و حقوقی در عرصه گردشگری ایران است. با ما در این گفتار از سرویس پرونده یک سایت همراه باشید. چهارمین مطلب از سلسله مطالب سرویس پرونده یک سایت را به پرتال اینترنتی موزه ملی کشورمان اختصاص داده ایم که یکی از پر بازدید ترین پرتال های موزه ایی و گردشگری پایتخت می باشد. موزه ملی ایران در پایین میدان امام خمینی تهران، سال هاست که یکی از مراکز اصلی گردشگری علاقمندان سفر و گردش از ایران و اقصی نقاط جهان می باشد. کم تر گردشگر حرفه ای به تهران سفر می نماید و یکی از معتبرترین موزه های خاورمیانه را که موزه ملی ایران هست، بازدید نمی نماید. موزه ملی ایران به عنوان افتخار موزه داری در ایران و خاورمیانه، پذیرای مخاطبان بسیاری در طول سال هست که از پرتال اطلاع رسانی این مجموعه در فضای مجازی انتظار داریم برای تقویت ساختارهای اطلاع رسانی الکترونیکی موزه ملی کشور بیش از پیش تلاش کند.

موزه ملی ایران در نشانی اینترنتی به آدرس https://nationalmuseum.ichto.ir قرار گرفته است که توصیه می کنیم، روی دامنه مستقلی بارگذاری چند زبانه شود. البته دامنه https://nationalmuseum.ichto.ir برای این کار تعبیه شده اما چند زبانه نیست که بهتر است وب مستر محترم به این موضوع توجه کند. سایت، بیشتر محتوای خود را بر روی زبان پارسی متمرکز نموده است و تلاش می نماید تا به وسیله تصاویر و محتوای پارسی، اطلاعات خوبی را به مخاطبان موزه ملی ایران و مشتاقان کاوش در ایران باستان ارائه کند که در این زمینه تا حدودی پیروز بوده است. در ایندکس سایت، 8 بخش اصلی بارگذاری شده که عبارتند از : معرفی موزه، راهنمای بازدید، موزه ها،برنامه ها و رویدادها، معرفی و آموزش، پژوهش، نمایشگاه ها و اخبار که هر یک دارای صفحات متعددی می باشند. ایندکس پرتال، بر خلاف برخی از موزه های که تا کنون در صفحه پرونده یک سایت خبرنگاران آنالیز کردیم، حاوی بخش خبری نیست و ده ها تصویر از اشیایی که در موزه در معرض دید بازدید نماینده گان قرار گرفته است، به نمایش در آمده که حرکت جالب توجهی هست. بهتر است. این نمایش تصاویر در ایندکس، با توضیحاتی به زبان فارسی و انگلیسی نیز همراه شود تا مخاطبانی که برای نخستین بار به پرتال مراجعه می نمایند، در وهله اول، با برترین اشیا این موزه در چند دقیقه آشنا شوند.

درباره موزه ملی ایران

اگر وارد بخش معرفی موزه در پرتال موزه ملی ایران بشوید، با صفحه خالی روبرو می شوید که بهتر هست وب مستر محترم در اسرع وقت نسبت به بارگذاری محتوای آن اقدام شایان توجهی را در دستور کار قرار بدهد. اما اگر بخواهید درباره موزه ملی ایران بدانید، باید عرض کنیم که موزه ملی ایران، موزه مادر است. موزه ملی ایران مجموعه ای از گنجینهٔ آثار تاریخی و پیش از تاریخی ایران است، که در تهران قرار گرفته است.

این موزه شامل دو ساختمان مجزا به نام های موزهٔ ایران باستان با تاریخ گشایش 1316 و موزهٔ دوران اسلامی با تاریخ گشایش 1375 است. موزهٔ ملی ایران مهم ترین موزهٔ کشور درخصوص نگهداری، نمایش و پژوهش مجموعه های باستان شناختی ایران است. گستردگی و تنوع مجموعه اشیا موجود در موزه به گستردگی جغرافیایی کشور و دورانهای متعدد پیش از تاریخی، تاریخی و اسلامی است که انسان در این سرزمین زیسته و آثاری از خود بجای نهاده است. در حال حاضر موزه ملی به نمایش آثاری پرداخته که بیانگر غنای فرهنگ و تمدن، هنر، رشد مالی و دست آوردهای فن آوری ایرانیان است. موزه ملی ایران با قدمتی حدود 60 سال، نه تنها بزرگترین موزه باستان شناسی و تاریخ ایران است. این موزه در فرهنگ موزه داری ایران به عنوان موزه مادر محسوب می شود.

در حال حاضر موزه ملی ایران شامل دو موزه ایران باستان و دوران اسلامی است. این موزه با زیر بنایی در حدود بیست هزار متر مربع در زمینی به مساحت 18000 متر مربع و با حدود سیصد هزار شی باستانی مهمترین موزه کشور محسوب شده و در رابطه با فرهنگ وهنر ایران غنی ترین موزه جهان به حساب می آید. موزه ملی ایران آثار مربوط به دوران مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی ایران را در خود جای داده است که قدیمی ترین اثار آن حدود هشت هزار سال قدمت دارد. از آنجا که فرهنگ، هنر و تمدن ایران همیشه در تمام دوره ها با هویت ایرانی بدون وقفه راه تکامل را پیموده است، لذا آثار به نمایش در آمده در این موزه، جدای از تمامی خصوصیات منحصر به فرد هنر خود از این ویژگی نیز برخوردارند.

موزه ملی ایران همیشه در انجام مسئولیت خود برای معرفی بهتر تمدن و فرهنگ ایرانی گام برداشته است و در این ارتباط برگزاری نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی، چاپ بورشور، بولتن، کاتالوگ و غیره را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است. انتظار می رود اطلاعات فوق الذکر، در بخش معرفی موزه با توضیحات تکمیلی متنی و تصویری و ویدئویی بارگذاری شود تا پاسخ گوی بخشی از نیازهای اطلاعاتی مخاطبان گرامی شود.

معرفی سایت

سایت موزه ملی ایران اگر چه چند سالی هست که از راه اندازی آن می گذرد، اما خیلی برای ایرانیان وب باز، شناخته شده نیست و کمبود اطلاعات در برخی از بخش های پرتال نیز، خود گواهی بر کم مراجعه بودن این پرتال می باشد. در بخش راهنمای بازدید نیز، بخشی از قسمت ها بدون اطلاعات هست و حتی فایل دانلود بروشور معرفی موزه ملی ایران نیز در اختیار بیینده سایت قرار نگرفته است. بخش فروشگاهی موزه ملی ایران، تنها به ارائه چند عکس اکتفا نموده که در بخش پیشنهادات، توضیحاتی برای تکمیل این بخش ارائه شده است.

در بخش موزه ها، سه موزه اشاره شده است که در ادامه به آن اشاره می شود: موزۀ دوران پیش از تاریخ ، در طبقه فوقانی ساختمان موزه ایران باستان قرار گرفته است. اشیاء به نمایش در آمده در این طبقه از دوران پارینه سنگی قدیم تا اواخر هزارۀ چهارم پیش از میلاد مسیح را دربرمی­گیرد، یعنی از قدیمی ترین زمانی که دست ساخته های بشری یافت شده تا پیش از ابداع نگارش در فلات ایران. در تالارهای این طبقه بازدیدنمایندگان شاهد آثاری از دوره های پارینه سنگی(قدیم- میانه- جدید)، فرا پارینه سنگی، روستانشینی آغازین بدون سفال، و روستانشینی قدیم - میانه و جدید خواهند بود. آثار موجود در این قسمت مشتمل بر بیش از 600 اثر برجسته از دوران پیش از تاریخ از محوطه هایی چون تپه سراب کرمانشاه، تپه علی کش خوزستان، سنگ چخماق شاهرود، تل باکون فارس، شوش خوزستان، سیلک کاشان، حصار دامغان، چغامیش و بوهلان خوزستان، دمگرپرچینه لرستان و.... است. انتظار می رود این بخش، بارگذاری مجدد و حرفه ای شود تا این آثار فوق ارزشمند، با جلوه بهتری در پرتال به نمایش درآید. موزه دوران پس از تاریخ و موزه دوران اسلامی در پرتال موزه ملی ایران،متاسفانه خالی از اطلاعات هست که امیدواریم وب مستر محترم پرتال ، هر چه زودتر در تکمیل این اطلاعات تلاش کند. در بخش رویدادها، بخش نشست، میزگرد و برنامه ها، همچون بخش موزه های پرتال، اطلاعاتی برای نمایش ندارد. دربخش معرفی و آموزش، بیشتر بخش ها به جز بخش انتشارات، محتوایی برای نمایش ندارد که این بخش نیز باید تکمیل شود. در بخش پژوهش، قسمت هایی چون : فرم ها و آیین نامه ها، گروه حفاظت و مرمت، گروه پارینه سنگی، گروه پیش از تاریخ، پروه تاریخی، گروه اسلامی، گروه مهر و سکه، گروه کتیبه ها، گروه پژوهش و سفال و گروه استخوان شناسی قرار گرفته است که متاسفانه اطلاعاتی برای نمایش در اختیار مخاطبان علاقمند به موزه ملی ایران و باستان شناسی ندارد.

در بخش نمایشگاه ها، فهرست نمایشگاه هایی که درباره موزه و آثار آن از سال 1360 تا به امروز برگزار شده، لیست شده اما خالی از اطلاعات تکمیلی و تصویر می باشد. فهرست 45 نمایشگاه داخلی و 27 نمایشگاه خارجی که با آثار موزه ملی ایران برگزار شده، در بخش نمایشگاه ها در دسترس می باشد. یکی از بخش های ارزنده سایت را می توان بخش خبری دانست که به روز می باشد. البته به روز بودن به معنی اطلاع رسانی روزانه نیست.

البته بخش گزارش تصویری قسمت خبری پرتال موزه ملی ایران را نیز باید یکی از بخش های جالب توجه سایت برشمرد که حاوی ده ها تصویر از بازدید مقامات، آثار موزه و گشتی تصویری در داخل موزه است.

20 توصیه برای تقویت اطلاع رسانی سایت

در این بخش، به ارائه توضیحات و پیشنهاداتی فنی و محتوایی برای ارتقای سطح کارکرد اطلاع رسانی موزه ملی ایران می پردازیم که امیدواریم در راستای تقویت گردشگری مجازی کشور و هم چنین تقویت پتانسیل جذب مخاطب پرتال موثر باشد.

1. آنالیز ها نشان می دهد که بیش از 4 میلیون نتیجه جست و جو برای کلید واژه national musousm of iran و هم چنین بیش از 7 میلیون نتیجه جست و جو برای کلید واژه موزه ملی ایران در اینترنت ارائه می شود که نشان دهنده اهمیت فوق العاده زیاد موزه ملی ایران در فضای مجازی هست. سرویس پرونده یک سایت پرتال خبرنگاران به وب مستر سایت موزه ملی ایران توصیه اکید می نماید تا با بارگذاری حرفه ای و مجدد پرتال، این ظرفیت عظیم اطلاع رسانی را در سایت احیا و فراوری محتوا در این پرتال را به چندین برابر سطح موجود ارتقا دهد تا همیشه معرفی بخش های مختلف پرتال به موتورهای جست وجو گر مانند گوگل و یاهو، در دستور کار باشد تا شمار بیشتری از علاقمندان به گردشگری ایران، وارد این پرتال بشوند. از طرفی، امکان معرفی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات صفحات پرتال در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک نیز فراهم شود.

2. پرتال موزه ملی ایران با هزاران اثر باستانی گران بها که در جهان بی نظیر هست، می بایست به عنوان یکی از سایت های پر بیننده و پر بازدید کشور، بخش های زبانی متنوع داشته باشد. مثلا برخی از مخاطبان، عرب زبان یا آلمانی زبان و فرانسوی زبان هستند و بخش انگلیسی و فارسی یاری زیادی به آن ها برای درک محتوا نمی نماید. بنابراین توصیه می شود این 3 زبان اصلی که در واقع زبان های رسمی سازمان ملل متحد نیز محسوب می شوند ، برای غنای اطلاعاتی و سطح اطلاع رسانی پرتال، در آینده نزدیک به عنوان بخش های جدید به سایت اضافه شوند. اضافه شدن بخش های زبانی مختلف، فواید زیادی دارد. یکی آن که معرفی سایت به کاربران غیر فارسی زبان را تسریع می بخشد و مخاطبان بیش تری به سایت وارد می شوند.

دوم آن که در جذب مخاطبان بالقوه و بالفعل که درباره ظرفیت های تاریخی و گردشگری ایران به دنبال اطلاعات در فضای مجازی هستند، به سمت خود جذب می نماید.

سوم آن که بخش های متنوع زبانی، منجر به افزایش رتبه سایت در میان پرتال های پر بیننده ایران می شود که در معرفی سایت به کاربران اینترنت ایرانی و بین المللی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین وب مستر محترم باید به تقویت اطلاع رسانی چند زبانه پرتال نیز به خوبی توجه کند. چنین انتظاری از پرتال موزه ملی، انتظار به حقی هست که باید به آن توجه داشت. مادر بودن این موزه نیز سبب می شود تا توجه به اطلاع رسانی چند زبانه در ان، جدی تر گرفته شود.

3.ایندکس سایت موزه ملی ایران، بهتر است به گونه ای باشد که کاربر بتواند انتخاب زبانی داشته و بعد وارد بخش های دیگر شود تا اگر یک فرانسوی و غیر فارسی زبان به سایت مراجعه کرد، برای آگاهی از بخش های مختلف سایت، با چالشی روبرو نشود. معمولا قرار دادن یک intro که با flash طراحی شده و به صورت مالتی مدیا در چند ثانیه کاخ و سایت را معرفی می نماید، می تواند حرکت مطلوبی باشد. برخی از سایت های موزه نیز از چنین روشی برای طراحی ایندکس استفاده می نمایند. نمونه طراحی پرتال هرمیتاژ سنت پترزبورگ یا لوور پاریس، می تواند الگوی خوبی برای بارگذاری یکی از معتبرترین موزه های جهان در تهران باشد. استفاده ا ز تکنیک های اطلاع رسانی مالتی مدیا در فضای وب، نقش زیادی در اطلاع رسانی حرفه ای، جذاب تر کردن شیوه های ارائه محتوا و ترغیب مخاطبان به استفاده بیش تر از محتوای پرتال دارد.

4. برای ارتقای سطح اطلاع رسانی بخش های محتوایی پرتال، توصیه می شود که سایت، بخش های اطلاعاتی خود را در قالب فایل های PDF در اختیار مخاطبان قرار دهد. چرا که برخی از مراجعان را دانشجویان و محققان ایرانی و خارجی تشکیل می دهند که درباره ظرفیت های کاخ و موزه ها و آثار آنْ به دنبال موضوعاتی برای تحقیق می باشند و این فایل ها می تواند یاری شایان باشد. بنابراین، اگر اطلاعاتی در سایت ارائه می شود که ارزنده هست، ساختار اطلاع رسانی به صورت پی دی اف نیز منتشر شود. بخش مقالات و نوشته ها در پرتال، می تواند نسخه پی دی اف هم داشته باشد. بخش مقالات و هم چنین نسخه پی دی اف مجلات و برخی از کتاب های قابل عرضه که در حوزه آثار موزه ملی ایران می باشند ، در بخش مقالات خالی از لطف نیست. باید تلاش شود تا سایت موزه ملی ایران، یک سایت رفرنس برای دانشجویان باستان شناسی و تاریخ و امثالهم شود و تخفیف های خاصی نیز به علاقمندان در این عرصه اعطا شود.

5.اکنون مشاهده بخش های مختلف کاخ ها و موزه ها و نمایشگاه ها، ازطریق قابلیت های فناوری اطلاعات به راحتی امکان پذیر هست که این موضوع را نیز باید سایت موزه ملی ایران نیز در نظر گرفته شود. یعنی باید مشاهده بخش های مختلف موزه، به وسیله فایل های ویدئویی منتشر شده در آن باشد که کاربر ظرف چند دقیقه به وسیله یک ویدئو، بتواند بخش های موزه را مشاهده کند. این ویدئو ها نیز می بایست در سایت های به اشتراک گذاری فایل های ویدئویی مانند یوتیوب و اپارات و امثالهم، بارگذاری شوند تا از این طریق، شمار بیش تری از مخاطبان به این بخش ها مراجعه نمایند. قرار دادن زیرنویس برای معرفی بهتر بخش های مختلفی که در فایل های ویدئویی به تصویر کشیده می شوند ، انتظاری هست که مخاطب خارجی از این بخش دارد که بهتر است به ان نیز توجه شود. با توجه به این که ویدئوهای خوبی درباره موزه ملی ایران در اینترنت در دسترس نیست، انتظار می رود که موزه ملی ایران اطلاع رسانی مالتی مدیا مطلوبی را در این پرتال دنبال کند.

6. ساخت ویدئوهای اطلاع رسانی از بخش های مختلف موزه ارزشمند ملی تهران ، فرصت آفرینی دیجیتالی ایجاد می نماید که در جهانی شبکه های اجتماعی و دهکده جهانی، اهمیت بسزایی دارد و باید به آن توجه خاصی مبذول داشت. طراحی app برای نصب بر روی موبایل کاربرانی که علاقمند به دریافت اطلاعات سریع از مجموعه برنامه های فرهنگی و هنری هفتگی در این موزه هستند، از جمله مواردی هست که باید در راستای توسعه سطح اطلاع رسانی پرتال در دستور کار قرار بگیرد. ناگفته پیداست که باید از همه ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای جذب گردشگر و ترغیب آنان به مشاهده چنین مکان های گردشگری استفاده کرد. حتی فروش آثار موزه که به صورت صنایع دستی در بخش فروشگاهی موزه عرضه می شود، به وسیله اپ و پرتال موزه ملی ایران نیز با سیستم های جدید تجارت الکترونیک،قابل عرضه به مخاطبان داخلی و خارجی می باشد.

7.طراحی سایت باید به گونه ای باشد که جذاب باشد و مانند سایت خبری نباشد. جذب کردن کاربران و ترغیب ان ها به مشاهده مجدد و استفاده از قابلیت های آن ْ ، موضوعی هست که باید در راستای جذب بیشتر مخاطب، به آن توجه داشت. سایت موزه ملی ایران، قابلیت های زیادی برای جذاب شدن دارد که باید به آن توجه نمود و نباید از آن غافل شد. امیدواریم وب مستر محترم به جذاب تر کردن سایت و محتوای آن توجه شایانی مبذول کند.

8. بخش ارتباط با ما پرتال باید طراحی و راه اندازی شود و کاربران به وسیله پست الکترونیک و فرم آنلاین که کد پیگیری و رهیابی نیز برای آن ها صادر می نماید، با مسئولان محترم و زحمتکش موزه ملی ایران در ارتباط باشند. این قضیه در شیوه فعلی تا حدودی مشاهده می شود که بهتر است تخصصی تر تکمیل شود. بخش پرونده یک سایت آماده گی دارد تا پیشنهادات تکمیلی را در این عرصه در اختیار کارشناسان موزه ملی و روابط عمومی محترم قرار دهد.

9. اگر بخش های مختلف سایت موزه ملی ایران در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیز معرفی و تبلیغ شود، شمار کاربرانی که برای بازدید از این مجموعه مراجعه می نمایند به شدت افزایش خواهد یافت و باید به این مساله روابط عمومی محترم موزه ملی ایران توجه کند. به دلیل نمایشگاه ها و جشنواره های جالبی که معمولا در طول سال در این کاخ برگزار می شود، تبلیغ و معرفی این برنامه ها به قشر دانش آموز و جوان کشور در شبکه های اجتماعی خالی از لطف نیست. چرا که انتشار اخبار موزه ملی در سایت های رسمی خبری، احتمال کم تر دیده شدن را دارد. معرفی اخبار و بخش های مختلف پرتال موزه ملی در شبکه های اجتماعی حتما باید در دستور کار وب مستر محترم قرار بگیرد. ظرفیت های جذب نماینده بسیاری موزه ملی کشورمان دارد که باید به آن توجه شود.

10. یک بسته اطلاعاتی تکمیلی هم در سایت قرار بگیرد تا اگر فردی بخواهد درباره آثار به نمایش گذاشته شده در موزه ملی ایران، اطلاعاتی به دست آورد، این فرصت برایش مهیا باشد. چرا که این موضوع برای گردشگر خارجی که میخواهد به وسیله سایت به مرااجعه حضوری در آینده بپردازد، می تواند موثر و مهم باشد و برای همین باید به آن توجه داشت. برخی اوقات ارائه سه خط اطلاعات درباره یک نام، بسیار مهم و حیاتی هست. مخصوصا برای یک گردشگر خارجی که از تاریخ معاصر کشورمان نیز چیز زیادی نمی داند. این که هر اثر تاریخی و باستانی با ارزش در این موزه، یک کد شناسایی داشته باشد و برای ان اطلاعاتی در پرتال ارائه شود ، غنای اطلاعاتی و بازدید بسیاری برای پرتال سبب خواهد شد.

11. فروش اینترنتی بلیط در موزه ملی ایران مساله سختی نیست و می توان امروزه به وسیله ظرفیت های بانکداری مجازی کشور این موضوع را انجام داد. برخی از سایت های موزه ای کشور چنین ظرفیتی دارند که موزه ملی ایران نیز می تواند در راستای مشتری مداری و جذب مخاطب و اطلاع رسانی حرفه ای، به این سو حرکت کند.

12. پرتال موزه ملی کشورمان تلاش کند بخش هایی که اطلاعات خوب و غنی درباره ان در اختیار ندارد و در حال ساخت می باشد، لینک ندهد و همیشه به موضوع پرینت دریافت محتوای اطلاعاتی و تصویری که در پرتال ارائه می نماید نیز توجه داشته باشد تا برای مخاطبان علاقمند، مشکل ایجاد نشود. معرفی ده ها لینک موزه های دیگر ایران در سایت موزه مادر کشورمان، حداقل انتظاری هست که علاقمندان به تاریخ ایران در فضای مجازی دارند و باید در دستور کار وب مستر قرار بگیرد.

13. امکان خرید اینترنتی محصولاتی با برند موزه ملی مانند آثار باستانی، تمبر، کتابهای معرفی بخش های موزه، آثار صنایع دستی با طرح آثار نمایش داده شده در موزه و مواردی از این قبیل در این پرتال در اختیار بازدیدنماینده داخلی و خارجی قرار بگیرد. الگوهای خارجی در این عرصه نیز توجه شود تا بهترین روش های اینترنتی در دستور کار برترین موزه کشورمان باشد.

14. بخش های مختلف سایت با meta tag مربوطه به موتورهای جست و جو گر نمایش داده شود.

15.فایل های ویدئویی که درباره بخش های مختلف موزه ملی در سایت به نمایش در می آید، در پرتال های به اشتراک گذاری فایل های ویدئویی نیز نمایش داده شود تا مخاطبان بیش تری را جذب کند.

16.کل سایت بارگذاری مجدد و حرفه ای شود.

17.موزه ملی ایران در سایت های دولتی و رسمی کشور، تبلیغ شود.

18.به همه تورهای گردشگری ایران، کوپن هایی برای بازدید از موزه ملی ایران اعطا شود.

19.موزه ملی ایران و پرتال آن در رسانه های داخلی و بین المللی معرفی شود. 20.از دانشجویان و کارشناسان باستان شناسی و میراث فرهنگی برای فراوری محتوا در پرتال موزه ملی ایران یاری گرفته شود تا این پرتال، همیشه محفلی برای گفتگو برترین موضوعات در عرصه تایخ و تمدن سرزمین بزرگ ایران باشد.

سایت در یک نگاه

  • نام دامنه: https://www. nationalmuseumofiran.ir.ir/
  • موضوع : سایت اطلاع رسانی موزه ملی ایران
  • زبان سایت: فارسی
  • ارتباط با ما: ندارد
  • بخش خبری: دارد
  • نقشه سایت: ندارد
  • پست الکترونیک: ندارد
  • آدرس: تهران خیابان امام خمینی ابتدای خیابان 30 تیر
  • شماره تماس: 98 21 6670 2061
منبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 718

به "گشتی در سایت اینترنتی موزه ملی ایران؛ پرونده یک سایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در سایت اینترنتی موزه ملی ایران؛ پرونده یک سایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید