تور ارزان گرجستان: 500 کیلوگرم؛ هدف غول گرجی

به گزارش مجله رویگری، غول گرجی وزنه برداری مطرح کرد دوست دارد رقبای قدرتمندی در دسته خود داشته باشد و هدفش رسیدن به 500 کیلوگرم در مجموع است.

تور ارزان گرجستان: 500 کیلوگرم؛ هدف غول گرجی

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، لاشا تالاخادزه گرجستانی یکی از پرافتخارترین وزنه برداران دنیا است. او که در حال حاضر در وزن 109+ کیلوگرم رقابت می نماید، دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو است. او 4 بار قهرمان وزنه برداری دنیا (2015، 17، 18، 19) و 4 بار قهرمان وزنه برداری اروپا شده و هجده رکورد دنیای را به ثبت رسانده است. قابل توجه ترین رکوردهای دنیای او در ضربات یک ضرب (223 کیلوگرم)، دو ضرب (265 کیلوگرم) و مجموع (488 کیلوگرم) است.

در زیر گذری بر زندگی شخصی و ورزشی فوق ستاره وزنه برداری دنیا داریم:

ورود به وزنه برداری

تنها چیزی که در کودکی در خصوص وزنه برداری می دانستم این بود که پدرم این ورزش را انجام می داد. اولین تمرینم را با او انجام دادم و او به من گیورگی آسانیدزه را معرفی کرد که ورزشکار بزرگی بود و مربی من شد.

گرم کردن

یکی از جنبه های مهم تمرین تالاخادزه، تاکید بر گرم کردن بدن است. قبل از هر جلسه تمرین، تالاخادزه سی دقیقه ماساژ درمانی انجام می دهد تا عضلات خود را با پماد مخصوص گرم کند. پس از آن، ده تا پانزده دقیقه را صرف انجام تمریناتی می نماید که شامل کارهای مقاومتی و وزنه های سبک است.

نوار پزشکی

تالاخادزه زانوهایش را با نوار پزشکی بانداژ می نماید. او بعد از آسیب دیدگی زانو در اوایل دوران حرفه ای خود همیشه از آن استفاده نموده است. بعد از اینکه برای اولین بار زانویم آسیب دید، آن را پیچیدم، به آن عادت کردم و از آن موقع بدون آن تمرین ننموده ام.

ذهنیت تیمی

اگرچه تالاخادزه یکی از بهترین وزنه برداران دنیا محسوب می گردد، اما همچنان قوانین معین شده برای تیم ملی گرجستان را رعایت می نماید. آسانیدزه مربی او توضیح داد که اگر تالاخادزه یا هر شخص دیگری قانونی را زیر پا بگذارد، همه آنها به یک میزان مجازات محکوم می شوند. (او تعیین نکرد که مجازات شامل چه مواردی است.)

انگیزه

در طول جلسات تمرینی معمولی، تالاخادزه برای یاری به تقویت انگیزه به مربیان تکیه می نماید. او در همین رابطه گفت: من مربی را مسئول 60 درصد موفقیت ورزشکار می دانم.

آسانیدزه بر این ارزیابی صحه می گذارد. او معتقد است که یک مربی خوب نه تنها باید تمرینات ورزشکار را به درستی برنامه ریزی کند، بلکه باید شرایط عاطفی ورزشکار را هم در همه زمان ها درک کند تا به درستی خشم رقابتی آنها را شعله ور کند.

مربی تالاخادزه می گوید: گاهی باید ورزشکار را بوسید و گاهی سیلی زد. ما هفت سال است که با لاشا کار می کنیم. زمان کافی برای شناخت توانایی های جسمانی و ویژگی های ذهنی او داشتیم.

رفع اشتباهات

به ندرت پیش می آید که تالاخادزه هر وزنه ای را که کوشش می نماید از دست بدهد. با این حال، وقتی این کار را انجام می دهد، کاملاً مطلع است که قبل از ادامه جلسه تمرین اشتباه خود را رفع کند. اگر نتواند مشکل را اصلاح کند و وزنه را بلند کند، به معنای واقعی کلمه خوابش را از دست می دهد!

اهداف آینده

تالاخادزه رسیدن به 500 کیلوگرم مجموع را در نظر گرفته است، اما باور ندارد که حتی با این هم راضی باشد. تالاخادزه گفت: اگر به وزن 500 کیلوگرم برسم، بلافاصله هدف جدیدی مانند 505 یا 510 کیلوگرم و غیره خواهم داشت.

آسانیدزه معتقد است که تالاخادزه ممکن است به این رکورد برسد.

تالاخادزه در حال حاضر در کلاس خودش بهترین است - به جای کوشش برای جلو زدن از رقیبان دیگر، در پی رکوردهای خودش است. او گفت که دوست دارد ببیند که دیگران به سطح او برسند تا انگیزه او هم بیشتر گردد و حساسیت ها بالا برود. تالاخادزه گفت: من نمی خواهم تنها باشم. دوست دارم خیلی از ورزشکاران دیگر هم قوی باشند. اگر رقبای قدرتمندی داشته باشم برای من بهتر خواهد بود. بعلاوه به افزایش محبوبیت این ورزش در سراسر دنیا یاری خواهد نمود.

فقط جاه طلبی بد است. گوش دادن و اعتماد به مربی مهم است. نظم و انضباط، احترام و آموزش زیاد برای رسیدن به جلو لازم است. آرزو می کنم همه بچه ها به اهدافشان برسند و نتیجه رویایی را که روی آن کار می نمایند در زندگی به آن برسند.

سخن نهایی

تمرکز، کوشش و پایبندی به یک روال چیزی است که منجر به موفقیت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1748

به "تور ارزان گرجستان: 500 کیلوگرم؛ هدف غول گرجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: 500 کیلوگرم؛ هدف غول گرجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید