آسانسوری که انسان را به فضا می برد ، راهی مقرون به صرفه برای رسیدن به استراتوسفر

به گزارش مجله رویگری، یک شرکت فضایی به نام تات تکنولوژی در کوشش است تا رسیدن به استراتوسفر را به سادگی سوار شدن آسانسور کند.

آسانسوری که انسان را به فضا می برد ، راهی مقرون به صرفه برای رسیدن به استراتوسفر

به گزارش خبرنگاران، در این مسیر آنها می خواهند بالابری را در یک برج بسازند؛ سازه ای که حدود 23برابر بلندتر از بلندترین ساختمان دنیا است! ثبت اختراع آسانسور فضایی تات که به وسیله اداره ثبت اختراع ایالات متحده تأیید شد، تعیین می نماید که این برج می تواند روی هر سطح سیاره ای و نه فقط زمین ساخته گردد.

این نشان می دهد که تات بسیار به آینده فکر می نماید. این شرکت کانادایی در حق ثبت اختراع می گوید که بالای برج به عنوان محل پرتاب موشک عمل می نماید. این حق اختراع بعلاوه خاطرنشان می نماید که این برج می تواند برای گردشگری، مشاهده و تحقیق نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ اگرچه دقیقا تعیین نیست که محققان و گردشگران چگونه و با چه سازوکاری می خواهند چنین کاری را انجام دهند؟

این ثبت اختراع به شدت روی کشف چگونگی حمایت از چنین ساختار بلند و باریکی تمرکز دارد. دکتر برندان کواین، یکی از نویسندگان این اختراع می گوید که برج از فشار پنوماتیک استفاده می نماید و به شرکت تات این اجازه را می دهد تا سطح برج را کنترل کند. کواین گفت که این امر امکان راهنمایی فعالانه مرکز ثقل به سمت چیزهایی مانند توفان ها را فراهم می نماید تا برج سقوط نکند.

این پروژه ممکن است بسیار پرخرج به نظر برسد، اما به گفته این شرکت، حمایت هایی پشت این ایده قرار گرفته است. باید درنظر داشت که روند کنونی رسیدن به فضا نیز بسیار هزینه بر است؛ ازجمله هزینه های سوخت و سخت افزارهای یک بار مصرف، سفر فضایی را بسیار گران می نماید. هنگامی که موشک ها از زمین بلند می شوند، 15 تا 25 کیلومتر به صورت عمودی پرواز می نمایند و این سوخت و سخت افزارهای گران قیمتی را صرف می نماید.

بیشتر بخوانید:

  • خشم خورشید | شراره های خورشیدی زمین را بمباران می نمایند

رسیدن به ارتفاع بالای 50 کیلومتر، تنها با موشک هایی قابل دسترسی است که نیروی عظیمی را صرف غلبه بر نیروی جاذبه زمین می نمایند. تات این شیوه حمل ونقل را بسیار ناکارآمد می نامد، زیرا موشک ها باید حین پرواز با حمل پیشران با نیروی گرانشی مقابله و بر کشش اتمسفر نیز غلبه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2147

به "آسانسوری که انسان را به فضا می برد ، راهی مقرون به صرفه برای رسیدن به استراتوسفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسانسوری که انسان را به فضا می برد ، راهی مقرون به صرفه برای رسیدن به استراتوسفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید