آسمانخراشی که از آسمان آویزان است ، عکس

به گزارش مجله رویگری، دیجیاتو نوشت: بر اساس ایده یک شرکت ساخت و ساز آینده نگر، برج عجیب آنالما (Analemma) از یک سیارک بزرگ روی یک کابل در هوا معلق می گردد و به بلندترین ساختمان دنیا تبدیل خواهد شد.

آسمانخراشی که از آسمان آویزان است ، عکس

این ساختمان که از صدها طبقه رستوران، مغازه، واحدهای اداری، باغ ها، آپارتمان ها و حتی مکان هایی برای عبادت تشکیل شده است، هنگام چرخش روزانه بین نیمکره شمالی و جنوبی، منظره ها بی سابقه ای را پیش چشم خواهد داشت.

تصاویر مفهومی خیره نماینده، این آسمان خراش سفید بزرگ را نشان می دهد که در ارتفاع بیش از 32,000 متری از ابرها و جو زمین در تاریکی فضا اوج می گیرد.

سایر تصاویر، این ساختمان را هزاران متر معلق در هوا و بر فراز خط افق نیویورک نشان می دهند.

بیشتر بخوانید:

عکس | پرندگان عجیبی که مصریان باستان به خدایان تقدیم می کردند!

فیلم | نبرد خونین سگ های وحشی و شاخدراز آفریقایی

عکس | سوزن را در موز فرو کنید؛ نتیجه خارق العاده است!

این طرح های جسورانه به وسیله شرکت معماری Clouds AO ترسیم شده است. آنها پیشنهاد نموده اند که این برج، بر فراز دبی ساخته گردد.

معماران این پروژه رویایی، پیشنهاد می نمایند که یک سیارک را به مدار زمین بفرستند و یک کابل با استحکام بالا از آن آویزان نمایند و سپس برج را روی کابل بنا نمایند.

این آسمان خراش بیش از 3,400 متر در هوا معلق خواهد بود و دسترسی به آن تنها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشینامکان پذیر می گردد.

Clouds AO گفت: دستکاری سیارک ها دیگر به داستان های علمی تخیلی اختصاص نمی یابد. برج آنالما با بهره گیری از قدرت تفکر طراحی سیاره ای، میل به ارتفاع زیاد، انزوا و تحرک مداوم را مجسم می نماید.

معماران در شرح این طرح ها گفتند: با قرار دادن یک سیارک بزرگ در مدار زمین، می توان کابلی با استحکام بالا را به سمت سطح زمین پایین آورد که می توان یک برج فوق العاده بلند را از آن آویزان کرد. این نوع تازه از برج های معلق را می توان در هر نقطه از دنیا ساخت و به مکان نهایی خود منتقل کرد.

این گروه خواهان ساخت آنالما بر فراز دبی هستند که ثابت نموده است متخصص در ساخت و ساز ساختمان های بلند با یک پنجم هزینه ساخت شهر نیویورک است.

این شرکت گفت که اندازه و شکل پنجره ها با در نظر گرفتن فشارها و دماهای مختلف با ارتفاع تغییر می نماید.

اندازه نور روز در بالای آسمان خراش به علت انحنای زمین، 40 دقیقه افزایش می یابد.

موقعیت ساختمان در آسمان مسیری را دنبال می نماید که هر روز از نیویورک و فلوریدا، تا آمریکای جنوبی را پیش از بازگشت به همان موقعیت اولیه خود، طی می نماید.

الگوی مدار آن باید کالیبره گردد تا برج به آرامی بر فراز نیویورک حرکت کند و منظره های تماشایی از شهر در قسمت پایین این ساختمان قابل مشاهده باشد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2093

به "آسمانخراشی که از آسمان آویزان است ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمانخراشی که از آسمان آویزان است ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید