آغاز احیای کاروانسرای تاریخی ایوانکی با واگذاری به بخش خصوصی

به گزارش مجله رویگری، کاروانسرای صفوی ایوانکی، پس از برگزاری مزایده از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

آغاز احیای کاروانسرای تاریخی ایوانکی با واگذاری به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، سروش هاشمی ناظر و نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی این استان امروز یکشنبه 18 شهریور 97 گفت: با هدف احیا و بهره برداری از کاروانسرای تاریخی ایوانکی از طریق جلب همکاری و مشارکت بخش خصوصی و جامعه محلی، این بنای تاریخی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

او با بیان اینکه این بنای تاریخی پس از احیا با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: کاروانسرای ایوانکی به شماره ثبت 1764 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با صرف هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال در قالب کاربری جدید راه اندازی می شود.

ناظر و نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان سمنان گفت: مدت واگذاری کاروانسرا به سرمایه گذار 24 سال است و مبلغ تعیین شده نیز بر اساس اجرای عملیات تکمیلی، مرمت، آماده سازی و احیاء در بنا هزینه می شود.

ایوانکی یکی از بخش های شهرستان گرمسار به شمار می رود که در جهت جاده سمنان- تهران و در 30 کیلومتری مرکز شهر گرمسار قرار گرفته است.

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی در 33 کیلومتری شهر گرمسار و در یک کیلومتری بخش ایوانکی واقع شده است که یکی از کاروانسراهای زیبا دوره صفوی در استان محسوب می شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 282

به "آغاز احیای کاروانسرای تاریخی ایوانکی با واگذاری به بخش خصوصی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آغاز احیای کاروانسرای تاریخی ایوانکی با واگذاری به بخش خصوصی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز احیای کاروانسرای تاریخی ایوانکی با واگذاری به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید