شروع طرح جداسازی و بازسازی کاخ صفی آباد بهشهر

به گزارش مجله رویگری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از شروع طرح جداسازی و بازسازی کاخ صفی آباد بهشهر همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اطلاع داد.

شروع طرح جداسازی و بازسازی کاخ صفی آباد بهشهر

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ایرنا: به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه در آستانه هفته میراث فرهنگی درباره برنامه های این هفته در مازندران گفت: با نهایی شدن واگذاری کاخ صفی آباد به میراث فرهنگی، طرح جداسازی این مجموعه به منظور اجرای بازسازی بنا در این هفته شروع می گردد که این برنامه به صورت مجازی به سمع و نظر علاقه مندان به آثار تاریخی و فرهنگی کشور می رسد.

وی با بیان این که برنامه های هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت به مدت یک هفته برگزار می گردد، اظهار کرد: سال جاری به دلیل سلامت اجتماعی مردم تمام برنامه ها به صورت مجازی به وسیله سایت اداره کل به آدرس WWW.MAZANDCHTO.IR و آدرس mazandaran-cthh@ در فضای مجازی به نمایش درمی آید.

این مسئول اعلام کرد: بازدید از فرایند پروژه بازسازی حمام فرح آباد ساری و نشست تخصصی در پایگاه فرح آباد هم به صورت زنده به وسیله سایت اداره کل و شبکه های مجازی برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی بازسازی بناهای تاریخی با موضوع بازسازی در چهار دهه اخیر استان مازندران، نشست تخصصی راهنمایان گردشگری با موضوع هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه و همچنین برگزاری مراسم آیینی در خانه نیما یوشیج و انتشار آن در فضای مجازی از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت گرامیداشت این هفته در مازندران برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به سایر برنامه های این نهاد در هفته میراث فرهنگی اعلام کرد: نشست هم اندیشی تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع میراث فرهنگی و رونمایی از الواح ثبتی تاریخی، معنوی و طبیعی ثبت شده در سال 1398 نیز از جمله برنامه های این هفته است.

فرزانه از فراهم شدن امکان بازدید مجازی تمام موزه های استان اطلاع داد و گفت: با این اقدام محدودیت زمانی و مکانی بازدید از این جاذبه های قابل اعتنای استان مازندران برداشته شده است.

وی با بیان این که شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در این اداره کل به فرصت تبدیل شده است اضافه کرد: علاقه مندان به آثار تاریخی و فرهنگی استان می توانند از آثار تاریخی و فرهنگی مازندران را در قالب کلیپ هایی با عنوان مازندران را باید دید بازدید نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 856

به "شروع طرح جداسازی و بازسازی کاخ صفی آباد بهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح جداسازی و بازسازی کاخ صفی آباد بهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید