مراکز تاریخی، طبیعی و گردشگری تعطیل شدند

به گزارش مجله رویگری، تهران (پانا) - مراکز تاریخی، طبیعی، گردشگری در بسیاری از شهرهای کشور همزمان با روز سیزده فروردین 1400 تعطیل اعلام شدند.

مراکز تاریخی، طبیعی و گردشگری تعطیل شدند

به گزارش مهر، با فرایند افزایش شرایط قرمز در بسیاری از شهرها، استانداران یا فرمانداران شهرها خاطرنشان کردند که مراکز گردشگری و تفریحی شهرها در روز طبیعت تعطیل خواهند بود.

فیروزکوه اکنون در شرایط نارنجی رو به قرمز واقع شده است به همین دلیل فرماندار این شهرستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مصوبات ستادملی مدیریت کرونا و ستاد استانی مدیریت کرونا، ستاد شهرستانی با هماهنگی ستاد خدمات سفر، تصمیماتی اتخاذ و ابلاغ شد. برهمین اساس ممنوعیت دورهمی و تجمع در روز طبیعت در سطح شهرستان فیروزکوه با تعطیلی بوستان ها و مراکز تفریحی و گردشگری در روز طبیعت دنبال خواهد شد. از سوی دیگر کاهش زمان منع تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد نیز اعمال خواهد شد که برای بخش ارجمند دروازه ورودی مستقر شده است.

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز با بیان اینکه همه مراکز تاریخی این استان در روز 13 فروردین تعطیل است گفت: از 25 اسفند 99 تا 9 فروردین ماه بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل در مقایسه با مدت مشابه سال 98 حدود80 درصد کاهش است.

حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نارنجی شدن شرایط اصفهان، مراکز تفریحی، گردشگری، پارک و تفرجگاه های شهر اصفهان در تعطیلات آخر هفته به شهفرایندان و گردشگران خدمات ارائه نمی دهند.

فرجام سمیعی معاون گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفته است: با توجه به اینکه شهرستان های شهرکرد، بروجن، فارسان، کیار و سامان در شرایط نارنجی واقع شده است، تمامی اماکن تاریخی و گردشگری، پارک ها و مراکز تفریحی عمومی در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین تعطیل است و بر این واحدها از سوی مأموران شهرداری و نیروی انتظامی نظارت می گردد.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا در مازندران همه شهرهای این استان در شرایط نارنجی قرار گرفته اند و به همین دلیل ورود و خروج به و از مازندران ممنوع اعلام شده است. این تصمیم گیری باعث شد تا در روز طبیعت از میزان تردد بین شهری در مازندران جلوگیری گردد. هرچند رفتن مردم به عرصه های طبیعی در غرب استان بلامانع است.

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه هم اعلام کرد: علاوه بر نواربندی پارک ها، اکیپ های نظارتی در سطح پارک ها مستقر خواهند شد. او از شهفرایندان درخواست کرد که از تجمع در سطح پارک ها و فضاهای سبز شهری خودداری نمایند.

این شرایط در بسیاری از شهرهای گردشگری دیگر نیز حاکم است و مراکز تفریحی خدماتی نمی دهند. بوستان ها و تفرجگاه ها نیز تعطیل بوده و محدودیت های تردد از ساعت 4 صبح روز 13 فروردین اعمال شده است. موزه های کشور و کاخ موزه های تهران نیز که دارای فضای سبز هستند، با اعلام وزارت میراث فرهنگی تعطیل شدند.

در تهران هم مجموعه تفریحی عباس آباد و دریاچه چیتگر هم تعطیل شده است و مسئولان ستاد کرونا و وزارت بهداشت از مردم خواسته اند که مردم در دورهمی ها و پارک ها حضور پیدا ننمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1469

به "مراکز تاریخی، طبیعی و گردشگری تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز تاریخی، طبیعی و گردشگری تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید