شروع نورپردازی پل تاریخی هفت چشمه اردبیل با اتمام عملیات مرمت

به گزارش مجله رویگری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با اتمام عملیات مرمت، نورپردازی پل تاریخی هفت چشمه اردبیل شروع شده است.

شروع نورپردازی پل تاریخی هفت چشمه اردبیل با اتمام عملیات مرمت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز دوشنبه 19 آذر 97 با اعلام این خبر توضیح داد: مرمت پل تاریخی هفت چشمه به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و سنگفرش پله و کف مطابق برنامه تعریف شده توسط شهرداری اردبیل به اتمام رسید.

نادر فلاحی اظهار کرد: تمامی امور مرمتی بناهای تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان و تحت نظارت کارشناسان این اداره کل انجام می گردد.

او با بیان اینکه عملیات مرمتی که برای پل تعریف شده بود مطابق برنامه زمانبندی به اتمام رسیده است، توضیح داد: تخریب و بازسازی طاق دهانه اول، برداشتن کف عرشه و سبک سازی آن، اجرای عایق از مواد نانو جهت محافظت عرشه، اجرای ملات جهت محفاظت از عایق، اجرای بندکشی در تمام سطح بدنه پل و در آوردن آجرهای فرسوده و جایگذاری با آجرهای سالم اجرا شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل همچنین به اتمام سنگ فرش پله و کف با همت شهرداری اردبیل اشاره نمود و اضافه نمود: مشارکت شهرداری در اجرای سنگ فرش قابل تقدیر است.

فلاحی گفت: برنامه آینده اداره کل نورپردازی پل تاریخی منتسب به دوره صفوی است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

او تاکید نمود: همچنین حریم پل تاریخی مشخص شده و به زودی زواید زاید واقع در حریم حذف می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 305

به "شروع نورپردازی پل تاریخی هفت چشمه اردبیل با اتمام عملیات مرمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نورپردازی پل تاریخی هفت چشمه اردبیل با اتمام عملیات مرمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید