آفریقا، معرفی عامل عملیات تروریستی موگادیشو، برگزاری نشست گفتگوهای سیاسی لیبی در ژنو

به گزارش مجله رویگری، آمادگی مصر برای ازسرگیری مذاکرات سد النهضه، برگزاری نشست گفتگوهای سیاسی لیبی در پایتخت سوئیس و پذیرش مسئولیت عملیات تروریستی پایتخت سومالی توسط گروه الشباب از جمله رویدادهای قاره سیاه به شمار می رود.

آفریقا، معرفی عامل عملیات تروریستی موگادیشو، برگزاری نشست گفتگوهای سیاسی لیبی در ژنو

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه مصر از آمادگی این کشور برای از سرگیری مذاکرات مربوط به سدالنهضه اطلاع داد و گفت: قاهره همیشه آماده است برای دستیابی به یک توافق قانونی و الزام آور درخصوص آبگیری و فعال سازی سدالنهضه درکمترین زمان ممکن وارد مذاکرات جدی با اتیوپی و سودان گردد.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، سامح شکری در ملاقات با موسی فقیه رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا که به مصر رفته است، گفت: اتیوپی باید به توافقات مربوط به سدالنهضه پایبند باشد تا منافع سه کشور مصر، سودان و اتیوپی تامین و قاهره از حقوق و امنیت منابع آبی خود مطمئن گردد.

احداث سد النهضه بر روی رودخانه نیل توسط اتیوپی سبب شد تا اختلافات میان این کشور و مصر و سودان برانگیخته گردد. با وجود نشست های متعددی که این کشورها با یکدیگر داشته اند ، هنوز نتواسته اند به توافقی درخصوص حقابه خود و فعال سازی سدالنهضه دست پیدا نمایند. اتحادیه آفریقا مدیریت و نظارت بر مذاکرات مربوط به سدالنهضه را به عهده دارد.

جریمه نقدی مخالفان مقررات کرونایی

رئیس کمیته عالی مبارزه با ویروس کرونا در لیبی گفت: افرادی که پروتکل های بهداشتی درخصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رعایت ننمایند، مجازات اقتصادی خواهند شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه وزارت بهداشت دولت موقت (مستقر در طبرق- شرق لیبی) که در فضای مجازی فیسبوک منتشر شد، عبدالرزاق الناظوری توضیح داد: هر کس از ماسک در اماکن عمومی استفاده نکند 50 دینار (واحد پول لیبی) جریمه می گردد.

به نوشته پایگاه خبری الوسط- لیبیا، وی گفت: مغازه دارانی که اجازه دهند مشتریان بدون ماسک وارد مغازه آنان شوند 10 هزار دینار جریمه خواهند شد. این جریمه شامل باشگاه های ورزشی می گردد که اجازه دهند مردم در آنجا جمع شوند.

برگزاری نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی

نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی صبح امروز با هدف تصمیم گیری درباره قدرت اجرایی واحد (دولت وحدت ملی موقت) به مدت پنج روز در پایتخت سوئیس برگزار گردید

نماینده سازمان ملل در امور لیبی در سخنرانی افتتاحیه این نشست با قدردانی از نامزدی لیبیایی ها برای نخست وزیری و عضویت در شورای ریاستی لیبی گفت: ما مرحله سیاسی دشواری برای رسیدن به این نقطه پشت سرگذاشته ایم و توانستیم برچالش ها پیروز شویم.

خانم استفان ویلیامز خطاب به نامزدهای مناصب حاکمیتی تاکید نمود: دولت وحدت ملی آینده لیبی همچون کیکی نیست که بتوان آن را تقسیم کرد بلکه دولت موقتی است که یاید به مسئولیت خود عمل کند و حاکمیت ملی را به لیبی بازگرداند و امنیت و رفاه ملت را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد و از دخالت بیگانگان در امور لیبی جلوگیری کند.

دفتر سازمان ملل در لیبی عصر شنبه 11 بهمن اظهار داشت: 21 شخصیت لیبیایی برای تصدی پست نخست وزیری دولت وحدت ملی و 24 نفر هم برای عضویت در شورای ریاستی لیبی ثبت نام نموده اند.

پذیرش مسئولیت عملیات تروریستی موگادیشو

گروه تروریستی الشباب وابسته به شبکه القاعده مسئولیت حمله به یک هتل در پایتخت سواقتصادی را به عهده گرفت.

به نوشته پایگاه خبری سواقتصادی جدید تروریست های الشباب دیروز یکشنبه 12 بهمن) به یک هتل در خیابان منتهی به فرودگاه موگادیشو حمله کردند و با انفجاریک خودروی بمب گذاری شده در ورودی این هتل 9 نفر را کشتند و ده ها نفر دیگر را مجروح کردند.

به گفته مقامات سواقتصادی دربین کشته شدگان جسد معاون وزیر دفاع سابق این کشور به چشم می خورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1310

به "آفریقا، معرفی عامل عملیات تروریستی موگادیشو، برگزاری نشست گفتگوهای سیاسی لیبی در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقا، معرفی عامل عملیات تروریستی موگادیشو، برگزاری نشست گفتگوهای سیاسی لیبی در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید